**

*Vinter Mammaen*

Elsker forumet
* borte *

[&o][&o][&o][&o]

Å huff, jeg tror du har rett i at moren din har et problem... [:(] 

Det er ikke sunt å holde på slik og til slutt vil kroppen hennes ha glemt hvordan det er å ha et normalt kosthold...

Nå er det jo du som kjenner moren din best, og vet best hvordan du kan takle henne. Kanskje du skulle ha snakket med faren din først og hørt hva han mener? Kan hende han også har de samme tankene men ikke klarer å gjøre noe med de alene. Jeg tror dere må sette dere ned og ta en alvorsprat med moren din, men hvordan si det det aner jeg ikke...

Kjente jeg ble lei meg på dine veigne[:(] Ville tatt en prat med henne

Jeg er enig med Tweak. Hadde det vært meg så hadde jeg prøvd å tatt det opp med pappa og hørt hva han sa. Selv om hun er "stor jente" så vil ikke det si at man klarer å passe på seg selv. Går an å få spiseforstyrrelser i alle aldre og det er viktig at det blir oppdaga! Prøv å snakk med pappan din i første omgang og hvis du ikke kommer noen vei der så kanskje du skulle snakka med legen din og hørt hva han sa? Har ikke så mange andre forslag enn det.

Ser du får mange gode svar her..
Jeg har en mamma som også har fett på hjernen og selv er jeg ganske stor.. å jeg kan ikke spise godis eller snop når mamma er i næheten for da blir ho sinna og slikt.. men ho skjønne ikke at det e like farlig å bli for tynn som for tykk..

Når jeg fikk reductil piller prøvde hun å stjele de av meg.. og hun spør stadig om jeg kan årdne slankpiller og slikt for henne.. Men jeg nekter.. ser jo hun ikke trenger det på noen måte..

Men er jo ikke så mye man kan gjøre egentlig.. jeg er hverfall rådvill..

Jeg tror det eneste som hjelper her er proffesjonell hjelp.
Om du, pappan din eller noen andre sier til henne "du er så tynn, du må spise mer", ordner ikke dette noe på problemet. Det trengs nok mer til. Hun må bygge opp kroppen sin igjen også.
Pesoner med spiseproblemer vet at DE har rett, de vet at DE ikke har noen problem og fornekter dette uansett.
Det eneste som står i sentrum er å bli tynne uansett hva som må til egentlig.

Mye avføringspiller er absolutt ikke bra for tarmen.

Aner ikke hva som kan hjelpe deg og din mor, men noen bør stoppe henne før det går alvorlig galt.[&o]

Svigermor sine tarmer fungerer nesten ikke, fordi hun i flere år levde på kaffe og røyk, magen hennes er helt ødelagt etter operasjoner, huden hennes er tørr og livløs. Nå har hun sluttet å røyke og legen har tydleig vis gitt henne klar beskjed om å spise for å holde tarmene friske, så hun spiser en activia yoghurt for dag evt et knekkbrød til kvelds. Så selv om legen har sagt at hun må ta seg sammen, så klarer hun tydeligvis ikke det. Når hun er her og jeg lager middag, så må jeg nesten mase på henne for å forsyne seg mer, tar hun et helt pizza stykke da har hun spist mye den dagen.[8|]

ORIGINAL: Tammiss

Jeg syntes det er drøytat du utleverer mammaen din på en slik måte her.

JA! Og eg føle meg slem! [&o]Men eg spør om folk veit k eg kan gjer.. ! K i hulaste heita skal eg gjer? Berre drite i ho?! [&:] Og eg gjer det fordi eg e glad i ho, ikkje for noke anna! [:(]

Syns ikke det var slemt av deg å søke råd jeg!

Jeg svarte deg ikke, rett og slett fordi jeg ikke aner hva du bør gjøre, men å ta en prat med f.eks faren din er sikkert ikke dumt.

Stor klem til deg!

ORIGINAL: *LilleSnupps*

ORIGINAL: Tammiss

Jeg syntes det er drøytat du utleverer mammaen din på en slik måte her.

JA! Og eg føle meg slem! [&o]Men eg spør om folk veit k eg kan gjer.. ! K i hulaste heita skal eg gjer? Berre drite i ho?! [&:] Og eg gjer det fordi eg e glad i ho, ikkje for noke anna! [:(]

Nei, denne synes jeg ikke var drøy! Det er LOV å be om hjelp utenfra! Også på et babyforum...

Jeg har ingen anelse hvem du er LilleSnupps, vet ikke hvor du bor eller noe annet og da synes jeg det er helt greit å lese om moren din. MEN dersom man er en litt kjent person her inne, der flere kjenner en i RL så ville jeg kanskje ha skrevet 100 % anonymt...

Back
Topp