80% VS 100%

solstråle08

Glad i forumet
hva velger dere jenter, vet ikke om dere har hatt tråd om det før. og hvordan gjør dere det med ferie i sommer? utsetter eller tar den? har selv skrevet 4 ukers ferie før permisjonen starter, men vil nesten tro jeg er sykemeldt den siste mnd uansett. og da får jeg jo ferien til gode.

tror vi velger 100% lønn..og utvider når jeg tar ferie, osv. har ikke planer om å begynne å jobbe fult med en gang permisjonen er slutt. så vi må prøve å spare litt penger så jeg kan gå hjemme kanskje 2 mnd lengre.

Vi skal ha 80%.... lengst mulig [:D] Har også 8 uker ferie tilgode som jeg har tenkt å ta ut, når den lille har kommet Og ta noen uker ferie til neste år... samler seg da [:D]

Vi skal ha 100%, men tar 1-2 mnd ekstra perm uten lønn! Og legger inn 4 uker ferie inni, skal ikke ha ferie før perm tenkte jeg. Starter igjen 1. juni neste år etter som jeg har regnet ut, og da begynner pappaen med sin, også tar jeg 3-4 uker med ferie i juli/august forhåpentligvis [:D]
Hvor lang tid jeg tar uten lønn kommer litt an på hvor mye jeg får utbetalt hver måned, litt uenighet om det enda.. [:)]

Vi skal ha 80%, vil være hjemme lengst mulig. Har 10 uker ferie til gode, så det blir en lang permisjon på meg[:D]

Tar 100% tror jeg... Tar heller ut litt ulønnet permisjon og ferie så får vi det til å gå i sammen tenker jeg [:)] Men noen som veit om jeg må jobbe de ti ukene når sambo har pappa perm hvis jeg tar ut permisjon uten lønn?

ORIGINAL: smørblomsten

Tar 100% tror jeg... Tar heller ut litt ulønnet permisjon og ferie så får vi det til å gå i sammen tenker jeg [:)] Men noen som veit om jeg må jobbe de ti ukene når sambo har pappa perm hvis jeg tar ut permisjon uten lønn?

Om du tar permisjon uten lønn så skal det gå bra.. Jeg skal ha ferie når sambo skal ta ut noen uker pappaperm[:)]

ORIGINAL: Myfirst

ORIGINAL: smørblomsten

Om du tar permisjon uten lønn så skal det gå bra.. Jeg skal ha ferie når sambo skal ta ut noen uker pappaperm[:)]

Takk for svar [:)]

80%, vil også være længst muli hjemme :)

Bir helt varm i hodet av å tenke på denne kabalen. Vi skal ta 100 % for å få best utbytte av lønna. Taper nemlig litt hvis vi velger 80% da samboeren min tjener mer enn meg, og det vil i tilfelle bli utbetalt "bare" 80% av lønna hans også. Jeg er pålagt å ta 4 uker ferie i juli, så her blir det også en periode med ulønna permisjon. I tillegg vurderer jeg å kun jobbe 60 % i høst semesteret da jeg ikke vil at jenta vår skal begynne med fem fulle dager i barnehage fra 1. år. Vet ikke hvordan at skal gå opp, men håper alt løser seg. Skal ikke være lett [;)]

Vi holder på å vurdere nå. Siden jeg har termin såpass seint i august, så er det en viss sjanse for at det blir septemberbarn. Og da er vi jo ikke garantert barnehageplass. Tenkte å ringe bydelen neste uke og høre om det er lang barnehagekø for de som ikke er garantert plass.

Om det ikke er noe stort problem med barnehageplass, så velger vi 100%. Da tar jeg først 36 uker, så mannen min 10, og så tar vi 6-7 ukers ferie (overfører noen uker fra 2010) og eventuelt et par uker ubetalt permisjon avhengig av barnehagestart.

Her blir det nok 100% her oxo.. Har veldig lyst på 80%, men etter som vi sitter med en god del utgifter som lån, husleie, hund, og bil+++, så blir det nok 100% som er det mest aktuelle.. Har bruk 1uke + 2dager ferier så langt og tenker å ikke ta ut noe mer før permisjonen er begynt eller over fører til neste år.. Går 50% sm no, og regener med jeg går over på 100% sm fra juni av sikkert. Og til neste år tar jeg da kanskje 1-2 mnd ulønnet permisjon. Vi får se om vi greier å spare opp noe peng til det.. For vil ikke at hun skal begynne i barnehage før i august. For å ha tillvenning i barnehagen i juni, og ferier i juli 3-4 uker, for så å begynne på ann igjen med tillvenning igjen i august blir tull etter min mening..

Vi skal ja 100 prosent lønn. Jeg er i permisjon til Januar, da går mannen ut i perm frem til juni. Vi må muligens ha mamma eller svigermor her som barnevakt i en uke i juni før vi kan ta ut ferien vår. Mini begynner i bhg i slutten av august[:)]

jeg skal ha 100% lønn..
jeg får jo all tiden hjemme selv siden jeg får fars
permisjon og til tillegg skal far være hjemme med barna[:D]

Jeg skal ha 80% lønn![:D][:D][:D][:D]

Jeg skal ha 100% lønn, 80% permisjon. Men vi skal prøve å spare opp litt hver mnd, slik at jeg kan ta ut noen mnd ekstra, ulønnet, permisjon etter endt perm.
Om jeg velger motsatt, vil jeg miste mange tusen i samlet inntekt[:(]

ORIGINAL: Myfirst

Vi skal ha 80%, vil være hjemme lengst mulig. Har 10 uker ferie til gode, så det blir en lang permisjon på meg[:D]

Back
Topp