80% permisjon?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
De fleste er jo nå i permisjon.
Lurer på om det er noen som har valgt 80% her, og hvor mye dere taper i måneden?

Taper dere mye i feriepenger?
Og at skatten reduseres ved 80%; går det da opp i opp med at dere har mindre utbetalt?

Også lurer jeg på hvem som får de 10 ekstra ukene? Kunne mor ta de alene, eller måtte 5 uker gå til far?

Vi har valgt 80%, men er litt usikker på hvor mye vi taper:p Første utbetaling blir nå i april, så er veldig spent på hvor mye det blir! Her ville pappaen ha 12 uker permisjon, så de fleste ekstra ukene gikk til meg:)

Vi har valgt 80%, men er litt usikker på hvor mye vi taper:p Første utbetaling blir nå i april, så er veldig spent på hvor mye det blir! Her ville pappaen ha 12 uker permisjon, så de fleste ekstra ukene gikk til meg:)
Takk for svar! :-)

Vi valgte 80, det har vi vel gjort alle gangene. Jeg synes ikke vi merker så mye til at jeg har 20% mindre lønn, jeg var ferdig med min forrige permisjon i høst og får mere feriepenger i år enn i fjor. :)
Her tar jeg de ti ukene ekstra, vi tar også en del permisjon og ferie sammen slik at vi får litt familietid med våre barn får arbeidslivet vårt begynner for fullt igjen :)
Dette er vårt siste barn.

Vi valgte 80, det har vi vel gjort alle gangene. Jeg synes ikke vi merker så mye til at jeg har 20% mindre lønn, jeg var ferdig med min forrige permisjon i høst og får mere feriepenger i år enn i fjor. :)
Her tar jeg de ti ukene ekstra, vi tar også en del permisjon og ferie sammen slik at vi får litt familietid med våre barn får arbeidslivet vårt begynner for fullt igjen :)
Dette er vårt siste barn.
Takk for svar! :-)
Så far måtte ikke ta noen av de 10 ekstra ukene?

Vi har også 80%. Jeg tar de ti ukene ekstra. Og ifølge den kalkulatoren på NAV taper vi totalt 12000 kroner på hele permisjonstida. Har ikke regna noe mer på det selv, da.

Husk at dere taper månedslønn over lengre periode, feriepenger for neste år og hvis far tjener mer enn 6G taper dere overskytende + 20%. Vi regnet på det og 80% blei ikke aktuelt for oss.

Vi valgte 80%. For da får vi det til å gå helt til august 2016 med permisjon og ferie :) Taper mellom 3000-4000 i mnd, men skatter forsatt ca like mye slik at jeg får igjen en del neste år og ikke merker så mye på at jeg får mindre feriepenger :)

Husk at dere taper månedslønn over lengre periode, feriepenger for neste år og hvis far tjener mer enn 6G taper dere overskytende + 20%. Vi regnet på det og 80% blei ikke aktuelt for oss.

Er ikke alle som taper ved 6 G spørs om arbeidsgiver eller Nav betaler.
Her tjener både jeg og min samboer over 6G men heldigvis får vi lønn av arbeidsgiver.

Her tjener både jeg og min samboer over 6G men heldigvis får vi lønn av arbeidsgiver.
Det er sant, det gjør ikke min mann. Så derfor ble det ikke sånn for oss

Vi har valgt 80% og har ikke forandret skatten. Ettersom vi vil få mindre feriepenger neste pr kan det være greit å få igjen litt ekstra på skatten :) her tar far 7 av de 10 ekstra ukene, men hand 17 uker blir spredt ut over besten hele permisjonstiden. Han skal være hjemme 2 dager i uka! Vi taper nok litt penger, men minin trenger ikke starte i barnehage før august 2016 (når vi regner med ferien som blir overført)

Jeg har ingen jobb å gå tilbake til, så jeg ville tapt mer på 100%, tror jeg. ;)

Her dekker også arbeidsgiver over 6G. Har valgt 80%, da taper ca 12.000 tror jeg, men får det til å gå helt til 1.aug 16 uten å ta ulønnet permisjon (og tape sykepengerettigheter -har angst for det!).

Her dekker også arbeidsgiver over 6G. Har valgt 80%, da taper ca 12.000 tror jeg, men får det til å gå helt til 1.aug 16 uten å ta ulønnet permisjon (og tape sykepengerettigheter -har angst for det!).

Det jeg hadde angst for også, så vi hadde aldri tatt ulønnet. Det var for skummelt :)

Jeg har 100%, ville tapt mye penger på å ta 80%

For oss lønner det seg med 1å0% betaling i 49 uker. Deretter 10 uker ulønnet permisjon. Det er etter hva vi har skjønt ca 18.000 kr mer utbetalt. Legger av litt hver mnd.

Med 20+1 dag ferie ila dette året (får ikke overført ferie til neste år) forskyves fellesperioden med 21 dager og jeg ender opp med å gå hjemme ett helt år før far tar over. ;)

Back
Topp