80 % eller 100 % ?

MammaenTilTheaE.

Elsker forumet
Har dere tenkt noe på om dere skal ha 80 eller 100 % med lønn/permisjon? Sitter her å tenker litt. Vet liksom ikke helt hva jeg vil. Har jo selfølgelig lyst til å være lengst hjemme me h*n, men har også lyst på mest mulig penger [;)] hehe.. Litt vanskelig valg. Noen andre så har bestemt seg?

Sliter litt med det samme her...Jeg er vikar og har ikke noen jobb å komme tilbake til egentlig. Og så tenker jeg at 1 år med 80% lønn, er 11 mnd, da pappaen skal ha den siste mnd. Jeg går ut i permisjon i begynnelsen av september, og må ut i jobb igjen i begynnelsen av august. Tar jeg 100% lønn, er vel det 10 mnd perm, hvor pappaen skal ha 1 av disse. Dvs at jeg må begynne å jobbe etter 9 mnd og før sommeren neste år....hmmm....ikke veldig fristende. Kan jo gå hjemme neste sommer uten noen penger også, og satse på at vi klarer oss med feriepengene...Ja, nei...ikke lett. [8|]

80% helt klart!!! hadde d sist.. angra på jeg ikke tok 60-70 da.. da hadde jeg hatt perm ennå..

husk hvis dere tar 100% blir d tidligere utgifter til barnehage/dagmamma og da har dere enda mindre i mnd. man klarer seg jo da, og da føler jeg d er viktigere og ha de 2 mnd ekstra hjemme heller.

ORIGINAL: Sørlandsjenta

Sliter litt med det samme her...Jeg er vikar og har ikke noen jobb å komme tilbake til egentlig. Og så tenker jeg at 1 år med 80% lønn, er 11 mnd, da pappaen skal ha den siste mnd. Jeg går ut i permisjon i begynnelsen av september, og må ut i jobb igjen i begynnelsen av august. Tar jeg 100% lønn, er vel det 10 mnd perm, hvor pappaen skal ha 1 av disse. Dvs at jeg må begynne å jobbe etter 9 mnd og før sommeren neste år....hmmm....ikke veldig fristende. Kan jo gå hjemme neste sommer uten noen penger også, og satse på at vi klarer oss med feriepengene...Ja, nei...ikke lett. [8|]

husk hvis ikke du har fått jobb når babyen er blitt et år har du 60% lønn (snitt av 3 siste år) i arb.led.trygd + kontantstøtta.. ca 3000! hadde gått for 80% jeg så har du penger lenger. du drøyer permisjonen lenger hvis du tar ferie i permisjonen.. (lurt hvis du vet du får feriepenger i perioden.. tenkte ikke jeg på så jeg fikk dobbelt opp i juni i fjor. kjekt med mye penger på en gang men ville heller drøyd permen)
ei venninne satsa på dette pga de la ned bhg som ho jobba i. men ho fikk heldigvis jobb når permen var ferdig[:)]

Vet at kontantstøtta ikke kommer før babyen er 1 år, men ledighetstrygd får jeg vel? Jeg heller nok mest for 80%. Kunne godt tenke meg å gå hjemme hele høsten og se om jeg kunne få meg en jobb på nyåret.

ORIGINAL: Sørlandsjenta

Vet at kontantstøtta ikke kommer før babyen er 1 år, men ledighetstrygd får jeg vel? Jeg heller nok mest for 80%. Kunne godt tenke meg å gå hjemme hele høsten og se om jeg kunne få meg en jobb på nyåret.

derfor kjedelig og ha kun 60% i 3 mnd og ingen k.støtte...

Jeg har ikke jobb jeg, så blir hjemme til jeg får meg jobb. regner med jeg begynner å søke om jobb etter sommeren neste år.

jeg tror det lønner seg, hvis du ikke er i fast jobb, å ta ut 100%. Da får du mer penger om du må gå arb.ledig etter sv.permisjonen. Men helt sikker er jeg ikke [8D]

det blir 80% uten tvil.. Vil kose meg hjemme med nurket så lenge jeg kan..[:)]

ORIGINAL: mayamy

helt enig med deg jeg[:D]

Vi har en litt annen vri her hos oss. Pappan skal være hjemmeværende på fulltid det første året, mens jeg skal begynne på masterstudiet til høsten. Tar fri akkurat rundt fødselen, men håper å ikke henge etter mer enn 2-3 uker. Studiet er jo lagt opp slik at man jobber mye hjemme, så vi får mye tid sammen alle tre det første året[:D] 

Sliter litt med det samme her...Jeg er vikar og har ikke noen jobb å komme tilbake til egentlig. Og så tenker jeg at 1 år med 80% lønn, er 11 mnd, da pappaen skal ha den siste mnd. Jeg går ut i permisjon i begynnelsen av september, og må ut i jobb igjen i begynnelsen av august. Tar jeg 100% lønn, er vel det 10 mnd perm, hvor pappaen skal ha 1 av disse. Dvs at jeg må begynne å jobbe etter 9 mnd og før sommeren neste år....hmmm....ikke veldig fristende. Kan jo gå hjemme neste sommer uten noen penger også, og satse på at vi klarer oss med feriepengene...Ja, nei...ikke lett.

Hei!

Jeg har heller ingen jobb å komme tilbake til etter endt perm, og har jobb bare ut juli, men jeg tok en besluttning i dag om å søke på skole, bare ta litt etterutdanning. Er førskolelærer og vil da ta spes.ped over ett år med start etter sommer'n. Det er lønnsomt å studere mens man har barn. Litt strevsomt kommer det nok til å bli, men hvis man har familie som har mulighet til å støtte litt opp så går det nok bra. Min sambo skal omskoleres så han begynner også mest sannsynlig på skolen igjen om ikke så alt for lenge. Kan bli spennende.... Får jo også ekstra "stipend" fra lånekassen da.... Og det kan jo komme godt med! Har skole 2-3 dager i uka, samtidig som jeg har permisjon med 80%lønn. Så når permisjonen er over er jeg klar for nye jobbsøknader og er forhåpentligvis en mer attraktiv jobbsøker.

ORIGINAL: mayamy

sign

jeg vil også gå hjemme lengsmulig, tror ikke det er så mye penger å tape heller, siden vi da får mindre utbetalt betaler vi mindre skatt og så får vi jo barnetrygd på nessten 1000 så jeg tror at det ikke er mange kronene som skiller. er det noen som hjar regna på det?????????

eller tenker jeg helt feil nå?

Begynte i jobb ein og ein halv månad tidligare enn eg skulle sist, for eg skifta jobb. Skal ha 100% denne gongen, passar fint å begynde i jobb rundt 1.august når eg jobbar i barnehage. Hadde god erfaring med at William begynte i barnhagen når han var 10 og 1/2 månad, så trur det skal gå greit denne gongen òg. Men det skal nevnast at eg har William på same avdeling som eg jobbar, og det er stor sannsynlegheit for at det vil skje med nr. 2 òg.[;)]

Ja det er både kjekt og utfordrande. Det er klart han testar grensen meir enn dei andre gjer, men det går for det meste bra.

Ideelt sett hadde det vore greit om vi var i samme barnehage, men på kvar vår avdeling. Men mi avdeling ligg for seg sjølv og det er praktisk umulig for meg å levere han i den andre barnehagen før eg skal på jobb. Pappaen jobbar i Nordsjøen og er mykje vekke.

Men det er litt luksus å få så mykej tid ilag, sjølv om eg er på jobb[;)]

Back
Topp