Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dersom far kun skal ha sine tildelte 14 uker, så lønner det seg med 100% og heller spare opp penger og deretter ta ut ulønnet permisjon mot slutten. Dette fordi far ofte tjener mer og det å tape 20% av hans lønn utgjør en del. mors permisjon går "opp i opp".Hva skal dere velge? Og hvorfor? Synes dette er vanskelig. Og hvor mange uker må pappaen ha nå?
Husk at arbeidsgiver ofte kun kan overføre noen feriedager fra ett år til et annet. Derfor kommer jeg til å ta ut 4 uker + 2 dager denne sommerferien og overføre 3 dager til neste år. Etter endt permisjon i 2015 tar jeg ut 5 uker og 3 dager. Da får vi mest ut av permisjonen.
Vi skal ta 100%, med 49 uker permisjon. Far må ha 14 uker, men her skal han ha 20 uker, så han tar da 6 uker av fellesperioden. Han skal ha permisjonen gradert - 2 dager i uken fram til barnehagestart i august 2015
Men man får kun 4+2 dersom man tar ut maks ferie og baker den inn i permisjonen.Hvis man er sykemeldt eller ute i permisjon kan man med arbeidsmiljøloven i hånd overføre ferie uten og søke om det fra ett år til ett annet. Eneste er at man kan ikke overføre ferie 2 år tilbake i tid. Jeg har 1 uke og 2 dager fra 13 dette må jeg ta ut i permisjonen i 14 ellers mister jeg den. Ferien fra 14 tar jeg ut i 15 og 15 ferien tar jeg i 15 da pappan har tatt sine uker for etter mine beregninger er vi da kommet frem til sommeren 15 Jeg skulle avvikle restferien for 2013 i november/ desember men var da 100% sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme, så dette ble da undersøkt med lønn og personalkontoret og de fortalte reglene
Ikke da kommunen forskutterer lønnen, bare hvis jeg hadde fått den direkte fra nav.... Heldig vis kommuneansatt og de forskutterer alt, så får full opptjening av feriepenger ved sykemelding og av svangerskapspengerMen man får kun 4+2 dersom man tar ut maks ferie og baker den inn i permisjonen.