80 eller 100% foreldrepermisjon?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Valgte 100%, og kjenner jeg angrer. :p
Skulle gjerne vært hjemme lengre, men økonomisk hadde det blitt litt for trangt, dessverre.

Valgte 100%, og kjenner jeg angrer. :p
Skulle gjerne vært hjemme lengre, men økonomisk hadde det blitt litt for trangt, dessverre.
Vel, du får totalt sett mer penger slik du har gjort det, så økonomisk hadde det vært enda trangere med 80%

Valgte 100 første gang og 80 andre. Det lønner seg med 100 sånn økonomisk sett, men det er kun viss ein held seg frisk i ein evt ulønna permisjon. Ein har ingen rettigheter til sjukepengar i ulønna perm (dette fekk eg opplyst på NAV, om det er feil, informer meg gjerne om nokon veit), så om ein skulle vera uheldig å bli langtidssjuk er det eit uheldig valg.
Med siste valgte me 80, og det var deilig å vera heime litt lenger:)

Valgte 100 første gang og 80 andre. Det lønner seg med 100 sånn økonomisk sett, men det er kun viss ein held seg frisk i ein evt ulønna permisjon. Ein har ingen rettigheter til sjukepengar i ulønna perm (dette fekk eg opplyst på NAV, om det er feil, informer meg gjerne om nokon veit), så om ein skulle vera uheldig å bli langtidssjuk er det eit uheldig valg.
Med siste valgte me 80, og det var deilig å vera heime litt lenger:)
Vi hadde litt perm hver da vi var hjemme er år, da sto ingen av oss utenfor arbeidslivet.

Om vi må ha ulønna perm etter permisjon, så blir d isåfall mannen som skal ta d. Nettopp pga d med sykerettigheter. Jeg er jo kronisk syk, så tørr ikke ta sjansen :)

80% med begge to :-)

Kommer til å velge 100% og eventuelt sette av 10-20% hver mnd for å ha i bakhånd til senere og ha mulighet til å jobbe redusert.

Jeg hadde 80% sist og gjør det nok denne gangen og. Selv om det for min del er vel lenge å gå hjemme i over et år så har vurdert å ikke legge ferien til permisjonen men heller ta det litt utover sånn at jeg slipper å gå hjemme så lenge...

Nr 1:
100% lønn og pappaperm overført til meg, så ferie. Deretter nesten et år ulønnet.

Nr 2:
100% + 10 uker ulønnet, så jeg hadde 80% lønn i 59 uker og pappaen 100% i sine uker. Og så hadde jeg 10 uker ferie.

100 % med begge, og så ferie etterpå. Med sistemann hadde jeg i tillegg ulønnet permisjon.

Har valgt 100%. Så tar jeg ulønnet permisjon frem til barnehagen. Har begynt å spare penger til den perioden.

100% her, handler om økonomi. I tillegg trenger vi bare 7-8 uker ulønna, da jeg uansett har tvungen avspasering fra ca 20juni.

Jeg tar ut 35 uker +4 uker ferie, også tar mannen 16 uker + 8 uker ulønna. Også har jeg avspasering /ferie fram til barnehagestart.

80% blir det her. Så må vi spare når pappaen er i perm... For da blir det knapt!

Back
Topp