8 mnd og utviklingssprang

Muffeluff

Flørter med forumet
Noen andre som er i samme situasjon? Her har mini plutselig blitt ekstremt mammadalt, og vil ikke sove uten å ligge på puppen. Det gjelder både på dag og natt!! Hvis vi triller sover han riktignok i vogna, men han nekter å sove dupp i senga si nå. Jeg blir rett og slett tullete. Leser på engelske nettsider, og der er det mange som klager over spranget i denne alderen.
Trenger hjelp til å holde ut denne perioden!
 
Jaaaaaaaaa men nå er han snart 9 mnd og ikke like mammadalt. Men han vil helst ikke sove siden han har det så innmari travelt for tiden :p
 
Her er det likt hvis det er trøst! Er lys våken hvertfall 4timer per natt og skal ga pupp hele tiden, blir gal av søvnmangel snart:p
 
Sniker februar: her er lille 6 måneder og 1 uke, og vi begynner å merke det. Jeg er faktisk litt gal allerede. Hun er en urolig sjel fra før av, men nå er det hyl og skrik hvis det er alt annet enn mamma og pappa. Frem til nå har hun vært super sosial med alle :p
 
Jaaaaa..... Hyler når han merke att eg går ut av rommet ( eller ikkje ser meg eit lite minutt) pupp pupp pupp heile natta... Eg e så trøtt om dagen...
 
Mi frøken ligger våken 4 timer på natten, men nekter å puppe. Her ligger hun kun og snur seg på magen, babler og klager for at jeg nekter å stå opp med henne.
 
Min var sånn en stund. Men holdt ut. Det gikk over når to tenner kom og han begynte å krabbe rundt for full fart og sitter stødig mens han leker. Alt skjedde på under en uke. Han vil fortsatt kun sove i vogna men han kan sove i den inne.
 
Her har vi enda ikke bikket 8 mnd (4 dager til), men mammadalt har hun vært siden hun var 5,5mnd... Vil hun ha oppmerksomheten min "roper" hun "mamamama", selv om faren sitter i samme rom som henne og jeg er på kjøkkenet, veldig søtt og ganske plagsomt:p Dagsøvnen er så som så, sover i vogna, men noen dager våkner hun alt for tidlig (type etter 30-40 min) og er stuptrøtt frem til neste hvil. Andre dager sover hun glatt 1 1/2 time begge hvilene og gjerne en liten ekstra også:)

Nettene er jo kjekke... Hun våkner annenhver time for pupp. Har prøvd å bysse i søvn istedenfor, men da våkner hun igjen etter et kvarter og så får hun pupp allikevel. Så jeg gir pupp. Begynner i jobb om ca 1 1/2 mnd, så håper å få orden på det til da. Nå får hun stort sett skikkelige måltider, så sulten burde hun egentlig ikke være, sikkert tørst eller kos :)
 
Det hjelper litt å se at jeg ikke er alene! Men håper det går seg til for dere andre også snart. Vi hadde en runde tidligere også ja, like før han begynte å krabbe og de første tennene kom. Men nå krabber han, går langs bordkanten og har fire tenner på plass. Tror det er et par til på vei, så mulig det også er litt plagsomt. I kveld måtte jeg faktisk legge meg tidlig (sniker på telefonen mens han sover ved siden av meg), fordi han ikke ville roe seg i senga si. Håper på en litt bedre natt snart!
 
Vi sliter bare med tenner som vokser ut i full rulle:( det klør ... eneste vi har lagt merke til. Biter på alt og blir grinete om han ikke når bakover på sidene. :p
 
Jepp! Superslitsomt. Begynt å gå over nå heldigvis. Var slitsomt når den andre tanna kom samtidig som det var en topp i spranget :s
 
Nå tror jeg kanskje vi er over den verste kneika! Noen dager ville han ikke sove i senga si på kvelden heller, måtte ha ham sovende i stua sammen med oss. Ikke veldig praktisk! Men de to siste kveldene har han faktisk sovet flere timer i senga si før jeg kommer og legger meg! Havner raskt i senga vår da, men det tåler jeg!
 
Å, dette var egentlig litt godt å lese. Veldig mammadalt, sutrer mye og sover nesten ikke på nettene. Har aldri sovet mye på nettene, men nå har det vært ekstremt den siste uka. Ingen tenner her enda og han øver seg på å gå. Veldig aktiv om dagene med andre ord. Er 8 måneder og 2 uker nå.
 
Back
Topp