8 mnd kontroll.

Babbs

Elsker forumet
Så var 8 månederskontrollen overstått. Disse gruppekonsultasjonene..... Vi er 5 gutter fordelt på 4 mødre. Jenta kom ikke i dag.
Ble jo mye snakk om mat og søvn da.
"de skal ikke ha melk før 12 mnd og sure melkeprodukter fra 10 mnd i små mengder pga store proteiner som er vanskelige å fordøye"
Javel ? Ikke det at det fortrenger jernet som var det viktigste der....
" barn på 1 år skal max ha 5-6 dl melk drikke pr døgn"
Ja hvor mye skal de ha nå da ? "Nei det er jo så individuelt..."
Her må jeg snike melken i jr. Så langt i dag har han fått i seg ca 125 ml, regner kanskje med å få i ham en 50 ml saft i løpet av dagen og prøver å få i ham 200 ml mme når han har sovet en halvtime etter leggetid i kveld....

Så var det denne sovingen, mye fram og tilbake og erfaringer. Tvillingene (ca 2 mnd premature) sov kun 1 gang pr dag og da kun ca 1 time, så helsesøster ville jo sette opp time til oppfølging på dem.
Jr. våkner jo mange ganger pr natt, i natt har det vært hvertfall hver time, men har jo lært meg å være raskt oppe av sengen og putte inn tutt, snu og kose litt, så sover han videre. Men blir jo ikke så mye søvn på meg da.
Kom hjem og jordmor ringte jaggu og lurte på om jeg villle ha oppfølging og veiledning på søvnen. Føler i grunnen ikke for det, jr. må faktisk finne ut av det der helt selv. Så jeg skulle heller ringe hvis jeg følte behov.

Nå var jr. blitt 72 cm lang og 9650 tung og var den eneste som krabbet og reiste seg.

Back
Topp