+ 8, altså: ÅTTE!!! kilo!!!

Lykkepjuska

Elsker forumet
Hvordan i all verden skal jeg se ut om det forsetter slik????? Lagt på meg 8kg siden mars/april.. Jeg spiser jo sunnere enn det jeg gjorde før, drikker enda mer vann, og beveger meg mer. Håper det stagnerer litt.

Mamma la på seg 35 kg med meg.. Er sånt litt arvelig? Jeg er veldig glad for at alt går bra, altså. For det må jo bare bety det. =) Har dere lagt på dere noe?

Lykkepjuska skrev:
Hvordan i all verden skal jeg se ut om det forsetter slik????? Lagt på meg 8kg siden mars/april.. Jeg spiser jo sunnere enn det jeg gjorde før, drikker enda mer vann, og beveger meg mer. Håper det stagnerer litt.

Mamma la på seg 35 kg med meg.. Er sånt litt arvelig? Jeg er veldig glad for at alt går bra, altså. For det må jo bare bety det. =) Har dere lagt på dere noe?

er det ikke veldig ulikt, om man legger på seg i starten, eller litt etterhvert ?
jeg har gått opp ca 4 kilo, og  er 13+2 ,det syns jeg nesten er litt lite.
Har jo slutta og røyke, spiser mer og er mindre aktiv...
tror bare kroppene våre reagerer veldig ulikt...regner med at kiloene legger seg på meg snart også ;)

Satser på at du trenger det da, hvis du spiser sunt og beveger deg, så trenger du ikke begrense porsjonene så mye.

Jeg hadde lagt på meg 5 kg til kontrollen i uke 12, synes det var veldig mye, men så har det bare blitt 1/2 kg til fram til uke 16, så jeg tror det kommer litt i rykk og napp :) Har ikke vekt hjemme, så får ikke undersøkt det hver uke, og det er i og for seg greit.

Vet ikke om sånt er arvelig, men tror ikke du skal være bekymret over vekta :)

Jeg er 16uker på vei og har gått opp 5kg.. Spiser det samme som jeg gjorde før jeg var gravid, men siden jeg har vært mye dårlig og veeldig sliten så Har jeg ikke fått trent noe .. Så derfor har jeg nok gått opp pga mindre aktivitet, men samme mengde mat.

Jeg ligger fremdeles halvannen kilo under startvekt, men jeg har ti kg for mye fra før. Det var helt likt da jeg var gravid sist, tror ikke jeg la på meg før halvveis i sv.skapet. Vet ikke hvorfor det er sånn for normalt har jeg ikke noe problem med å legge på meg...det er kanskje fordi jeg plutselig inntar null øl eller vin + ikke noe deilige oster og annet snadder...orker nesten ikke tanken på annet enn kylling og fisk til middag f.eks.

Jeg har bare gått opp 1/2 kg, men jeg har altfor mye fra før av! Av de bildene jeg har sett av deg, så har du ingenting å bekymre deg for:) Det kommer litt i rykk og napp, og du er flink som klarer å spise sunt og bevege deg! Uansett så er det viktigste at babyen har det bra og får næring:)

Jeg har lagt på meg 3-4 kg. 
Da mamma var gravid med meg gikk hun opp 25 kg, samme gjorde jeg med sønnen min, og jeg fødte en måned før termin.... :O hoho

Jeg har vel gått opp ca 2-3 kg.. Men er også litt overvektig fra før, så trenger ikke gå opp så mye :)
Men tror ikke du skal bekymre deg, virker som de fleste legger på seg litt i rykk og napp, gruer meg litt til neste kontroll å se hvor mye jeg har gått opp da.. tror ikke det er veldig mye da:P hehe

Jeg tror nok vi damer er forskjellige jeg. Her gikk jeg ned 5,5 kg mens jeg var kvalm, og er fortsatt 2 kg under startvekt. Håper det går sånn som i sist svangerskap, for da var jeg oppe på startvekt igjen på andre kontrollen. Etter fødselen sist veide jeg 4 kg mindre enn da jeg ble gravid, og den gangen gikk jeg ned 4 kg i starten mens jeg var kvalm.

Men sånn er min kropp. Jeg gikk ikke ned i vekt mens jeg ammet, men holdt vekta stabilt samme hva jeg spist. :) Litt uvant å kunne spise hva jeg vil, siden jeg har noen kg over normal BMI.

Akkurat nå veier jeg så mye som jeg aldri har gjort før! Det var nesten sjokk å gå på vekta!

Bra at dere andre også har lagt på dere litt..! Hadde vært veldig digg om det stagnerte litt her, sånn at dere andre får tatt igjen meg litt!

Joffen skrev:
Jeg har bare gått opp 1/2 kg, men jeg har altfor mye fra før av! Av de bildene jeg har sett av deg, så har du ingenting å bekymre deg for:) Det kommer litt i rykk og napp, og du er flink som klarer å spise sunt og bevege deg! Uansett så er det viktigste at babyen har det bra og får næring:)

Søta.. :D

Gått ned 1 kg, men iom jeg har nesten alle kiloene fra sist svangerskap inntakt enda så bør jeg heller ikke legge på meg for mye.. La på meg 30 kg sist, gikk ned 10 og de siste 20 grodde fast gitt :( 

håper å legge på meg jeg, er tynn fra før med jenta mi veide jeg 55 kg HØYGRAVID

Du er sikkert så flott atte!!! tenk hvor mye lille sprelle trives inni der,det er sikkert bare et kjempe tegn :)

Jeg har lagt på meg 3 kilo foreløbig, men det kommer senere hos meg, det har det ihvertfall gjort før. Lite i begynnelsen, men sååååå.... hehehe... totalt 25 kilo sist gang.

Hold deg fast... ;) Men nr 1 la jeg på meg 35 kg og med tvillingene 45 kg!!!! Men har alltid fått av meg det meste etterpå (uten å amme). Vi er så forskjellige, så ikke sammenlikne deg med noen andre enn deg selv. Du høres ut som den perfekte "rugeren" med å spise sunt og trening. Du kan jo ikke akkurat begynne å slanke deg heller da :)

Har lagt på meg litt nå ja, men tenker jeg får gå på vekta igjen i morgen... Skummelt etter en uke i syden...
Har en del kg for mye fra før, så bør ikke legge på meg, men det gjør jeg no allikevel, og får bare leve med det... Er et lite vidunder som kommer ut av det, så får jeg bare leve med at jeg blir smellfeit

jeg har gått opp 200gram og jeg er 15uker imorra.
tror jeg egentlig har gått ned litt pga jeg har slutta på lykkepilla,og opp sånn normalt.(jeg har gått opp 15-20kg på 7år, pga lykkepilla)
 jeg har jo litt å ta av da,siden startvekten var 86kg. 

jeg er usikker hvor mye jeg la på meg frem til uke 13.. men har ikke gått opp noe ting siden uke 13 iallefall.. er 17uker nå... Jeg har ca 15-20kg for mye, så jeg håper jeg ikke legger på meg mer enn jeg må for å si det sånn :)

Back
Topp