*

Så rart! har du spurt legen hvorfor han bare vil gi deg en uke av gangen?

Spurte sist da jeg var der, og det jeg fikk til svar var at han ikke så risikoen for blodpropp så tidlig i svangerskapet. Var derfor jeg tok kontakt med rikshospitalet, noe fastlegen selv har all mulighet til. Andre leger jeg har gått til tidligere har tatt kontakt med spesialister når de ikke selv har hatt svaret for og kunne hjelpe best mulig. 

Merkelig.. Jeg blei sykemeldt ut september, jeg nå.. Men det er pga kvalme, da..

ORIGINAL: Lilliz

Ante ikke at det skulle være vanskelig og få en lengere sykemelding. Jeg har en skjelden stoffskife sykdom og økt blodpropp tendens. Jeg har vært tre ganger hos fastlegen min uten at det har gitt meg mer ro, er henvist til KK og Rikshospitalet, dette er forsåvidt veldig bra. Hadde kontakt med legen som skal følge meg opp på Rikshospitalet før helgen og han mente at jeg skulle sykemeldes i allefall til jeg hadde vært hos der borte, problemet er at det er fastlegen som er nødt til og sykemelde meg til da og han vil bare sykemelde meg en uka av gangen, og sjefen ringer fra jobb og lurer på om jeg skal tilbake på jobb eller om hun er nødt til å finne en erstatter for meg. Så hva kan jeg si, jeg skal være sykemeldt men du vil få nye sykemeldinger hver uke. Forhåpetligvis er det ikke så lenge til jeg får time på Rikshospitalet, jeg skulle få komme dit i løpet av september så da får jeg kanskje orden på dette rotet.

så rart[:-] min fast lege har gått med på å sykemelde meg en måned om gangen. fryktelig tungvindt å måtte få en å en ukes sykemelding[&:] syntes det er dårlig av fastlegen din.. huff..[8|]

nå sliter jeg med kvalme og har vært sjukemeldt i 14 dager og fikk ny sykemelding 14 dager til:) men legen min vil bare gi mej 14 dager av gangen,er helt greit egentlig men sist gang jeg var gravid hadde jeg bekkenløsing og da var det slik også at jeg var sykemledt 14 dager av gangen,var eit slit å kommemeg ned hver 14 dag for å få ny sykemelding:S men har du prøvd å bytte lege kansje for er jo rart at du bare skal bli sykemeldt 1 uke av gangen

14 dager går jo ann og leve med, en uke er lite. Skulle gjerne ha byttet en lege, men det blir igjen litt styr med at sykdommen min er så skjelden så da blir det og forklare hele situasjonen min igjen, dette er noe jeg vet av erfaring at tar tid, så vil heller få min nåværende lege til og ta kontakt med legen på Rikshospitalet i håp at han vil sykemelde meg litt lengere etter dette. *krysser fingrene*

Back
Topp