7 seter bil - tips? :)

Miiniputt

Glad i forumet
Junilykke2018
Noen her som har 7 seter, eller vurderer 7 seter og vil dele litt tips og erfaringer med meg / oss? :) vi blir nå 6 når tvillingene kommer, så ny bil ( nytt hus :p ..) er et must! :D

Vi vurderer det pga 3 barneseter i baksetet :p og minst 2, kanskje 3 bakovervendt.. vet ikke om vi får plass til tre seter ved siden hverandre, selv om vi har skoda superb. Må besten prøve med babysetet snart.. Tenker at vi har god tid, men plutselig så har vi ikke det lenger. [emoji85] vi trenger også god bagasjeplass til 1-2 vogner, og til å kunne pakke en del saker til hytteturer osv. Vil helst klare oss med en bil. :)

Vi får 3 barneseter + at vi er 2 voksene og en tenåring, så vi måååå ha 7 seter :p hvilken har dere sett på? :)

Jeg tror vi fant ut Ford S-max mener jeg, var den som treffer best for oss. Da har jeg sett mye på bagasjeplass og plass til bilstoler.

Og en av modellene til WV, større enn Touranen..

Vi har 3 barn og valgte Ford Galaxy, den er rettere bak en s-max så du får mye mere i bagasjerommet, det kan jo være viktig med 4 barn. Vi får da nn f.eks simovogna selv med 6 seter i bruk(må da ta av hjulene) eller vi får inn guttungens 20" sykkel pluss 3 hjulet vogn med 6 seter i bruk. Med bare 5 seter i bruk er bagasjerommet enormt. Det har 3 separate seter med isofx i 2 seterad. så får fint inn 3 barneseter.

Vi kjøpte WV touran 7 seter, får plass til hvertfall 2 bakovervendte og 1 framovervent (3 punkts sete - som faktisk er det største av de 3[emoji15]). Valgte den framfor Ford S max da mannen er utdannet bilmekaniker og at det derfor (av erfaring) er uaktuelt med Ford[emoji28]

Veldig fornøyd med bilen til nå hvertfall, har kun brukt den som 5 seter enn så lenge da, så skal vi bruke den som 7 seter så er vi avhengig av takboksen vår[emoji6][emoji1360]

Vi kjøpte WV touran 7 seter, får plass til hvertfall 2 bakovervendte og 1 framovervent (3 punkts sete - som faktisk er det største av de 3[emoji15]). Valgte den framfor Ford S max da mannen er utdannet bilmekaniker og at det derfor (av erfaring) er uaktuelt med Ford[emoji28]

Veldig fornøyd med bilen til nå hvertfall, har kun brukt den som 5 seter enn så lenge da, så skal vi bruke den som 7 seter så er vi avhengig av takboksen vår[emoji6][emoji1360]
Haha, artig hvordan man gjør seg forskjellige erfaringer. Har aldri hatt problemer med min Ford, men mine 2 forrige biler var begge WV og det var bare trøbbel... :hilarious:

Haha, artig hvordan man gjør seg forskjellige erfaringer. Har aldri hatt problemer med min Ford, men mine 2 forrige biler var begge WV og det var bare trøbbel... :hilarious:

Haha, ja sant det[emoji23] jeg har ingen formening selv, mitt eneste ønske er å bruke minst mulig penger på bil[emoji23] (jeg er økonom og det er verdens dårligste investering[emoji23]). Så når mannen har skrudd på så mange biler i sitt liv så har han i 15 år sagt at aldri skal ha ford....men jeg bryr meg som sagt lite om merke egentlig[emoji23]‍♀️

Haha, ja sant det[emoji23] jeg har ingen formening selv, mitt eneste ønske er å bruke minst mulig penger på bil[emoji23] (jeg er økonom og det er verdens dårligste investering[emoji23]). Så når mannen har skrudd på så mange biler i sitt liv så har han i 15 år sagt at aldri skal ha ford....men jeg bryr meg som sagt lite om merke egentlig[emoji23]‍♀️
Så velkjent! Jeg er også som deg, men mannen er såååå bestemt på bilmerker :P

Vi er veldig fornøyd med Peugeot 5008. [emoji4] Isofix på alle tre setene i midterste rad.

Tusen takk for alle tilbakemeldinger, dere! Dette gleder jeg meg til å sjekke mer ut :D ny bil er jo ikke å forakte heller :p hihi! Spennende tid vi alle har i møte <3

Vi har Ford s-max. Kan virkelig anbefale den. Har hatt 5 barnestoler inn i den. Me har ikkje hatt nokon problemer med vår. Fantastisk god å kjøre. Minuset er jo at det er liten bagasjeplass når alle 7 setene er oppe. Men kan velge å bare ha oppe et bakerst. Har òg hatt trøbbel med wv.

Har ford s-max. Hadde tre bakovervendt barnesete i baksetet uten problem[emoji108] no når me blir 6 må eine sete bak vere oppslått, men er kjempefornøgd med bilen!

Vi skal ha en Toyota proace. Vi orker ikke å krangle inn bagasje, vogn osv. Men det er jo en buss da:woot: ikke så fornøyd med at vi må ha så stor bil. Tipper vi selger den i det vi kaster tvillingvogna!

Jeg ville helst hatt elbil faktisk - bare synd det fins så lite av de som har så god plass[emoji17] jeg må nok vente noen år.....

Mine foreldre er på sin tredje Ford Galaxy, så jeg har vokst opp med den siden tenårene. Det er en stor bil, og fordel at det er syv seter som er komfortable selv for voksne. Litt kjipt å sitte helt bakerst, men det går på korte turer. Fleksibel iom at alle fem setene bak kan legges ned. Vi låner den når vi skal på Ikea.
Litt trangt med plass til bagasje hvis man er syv i bilen - har aldri brukt den med vogn.

Vi har Ford S-max og kunne ikke vært mer fornøyd :) Hadde Sharan før men der tok de ekstra setene i bagasjerommet hele bagasjerommet og var trangere i baksetet enn det er i smax’n og vi hadde mye trøbbel med Sharan :(

Vi blir også 6stk nå i juni med 2 bakovervendte bilstoler og 2 beltestoler :) Har enda god plass i bagasjerommet og barna har god plass i baksetet :D

Kommer jo litt ann på barnevogna man skal ha også når det kommer til plassen i bagasjerommet :) Vi skal ha Enmaljunga NXT90F med ekstra søskensete og den tar ikke så stor plass i bagasjerommet som den emmaljunga edge duo vogna vi har etter 5 åringen :)

Ikke teslaen heller? Vi har tenkt litt på den, kanskje neste år en gang

Joda, tesla er vel egentlig det eneste alternativet enn så lenge og vi har vurdert det (mannen ønsket egentlig det), men jeg som er økonom syns den er for dyr[emoji51][emoji23] neste bilkjøp blir nok uansett en elbil satser vi på....håper bare det har komt litt mer konkurranse på den fronten[emoji6]

Back
Topp