7 mnd sermoni..bla.bla....

Kraaka

Gift med forumet
Okay..et teit spørsmål...

Er 28 uker i dag (Jippi....sukk....12 uker igjen)..og på infosiden her da så står det:

Sjumåneders-seremonier!
Ja, det grunn til å feire nå, for barnet ditt kan klare seg utenfor sin trygge hule. La det fylle deg med en god følelse av trygghet! I enkelte kulturer andre steder i verden, feires svangerskapets sjuende måned med spesielle seremonier for å feire det nye livet som vokser frem.....bla..bla... osv!

Men...når jeg regner som jeg så fint har lært her inne med å dele 28(uker) på 4,33 så får jeg 6,4 mnd!!
MEN...hvis jeg ikke er helt bak mål da...så er jeg I den 7 mnd, MEN 6,5 mnd "ferdig".....skjønner??

Blir jo feil å si at jeg er 7 måneder på vei mener jeg...eller?[8|]

Hva sier dere i forhold til uker og mnd?? Den måneden dere faktisk ER i....eller det antallet dere faktisk har gått gravide???

(Mulig jeg har misforstått her assa)

må si jeg blir rimelig forvirra av det der,vet ikke hva jeg skal tro/si[8|]

men gratulerer med i være i den 7 mnd[:D]

Hehe...okay da...så er jeg 7 mnd på vei!!!!

Jippi!!!!

Og tusen takk for gratulasjoner..... Morro!!!

Jeg blir helt tullete av disse regnestykkene jeg. Visste ikke om det før jeg leste en tråd om det er forleden dag.. Nå er jeg 16+2 så i mine øyne er jeg 4 mnd på vei... men.. det er visst feil det da. Hos legen så teller vi mors uke ikke fosterets. Regnet over de 40 ukene så da ville jeg jo være gravid i over 10 mnd..??

Jeg liker å bruke ukene. er 26 uker på vei, og hvis noen spør hvor mange måneder det blir sier jeg 6,5mnd, siden det er det jeg er "ferdig med"....

ups.. glemte en ting jeg.. gratulerer med 7 mnd

Ett svangerskap er 9 kalendermåneder,men 10 "ukemåneder" fordi det er 40 uker. Vet ikke om det hjalp noe jeg..

Back
Topp