Helt sikkert! Vi så jo hode og hender her, så disse jo sikkert masse mer daHåper min er noe mer avansert enn den lille «bønna» jeg så i 7+2, når jeg skal på TUL på tirsdag! 9+0<3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Helt sikkert! Vi så jo hode og hender her, så disse jo sikkert masse mer daHåper min er noe mer avansert enn den lille «bønna» jeg så i 7+2, når jeg skal på TUL på tirsdag! 9+0<3

Ser nå at den målte 6.9 mm, ifl babyverden sin app skal bebin være nå 9-14mm.
Jammen da stemmer det jo perfekt! Er du 6+3, går du i uke 7, og fosteret har perfekt str.! Helt vanlig å bli satt fram/tilbake noen dager på UL uten at det er noe galt.Jeg så nå på ul bildet at det står 6 uker 3 dager, selv om jeg er 7+1 idag. Ser ikke ut som dette går veien heller.
Jammen da stemmer det jo perfekt! Er du 6+3, går du ikke 7, og fosteret har perfekt str.! Helt vanlig å bli satt fram/tilbake noen dager på UL uten at det er noe galt.
Tror ikke du skal bekymre deg så mye enda. Jeg opplevde det samme. Ble satt tilbake på begge ultralydene mine, pga fosteret var mindre enn gjennomsnittet, men gynekologen var ikke bekymret. Hun mente alt var normalt. Jeg har hatt normal Hcg stigning og vært på 4 ultralyder, og fosteret har utviklet seg til å bli større på alle ultralydene, til tross for at den var mindre enn gjennomsnittetJeg så nå på ul bildet at det står 6 uker 3 dager, selv om jeg er 7+1 idag. Ser ikke ut som dette går veien heller.
Tusen takk for trøstende ord. Forrige svangerskap som endte i ma startet sånn, og angsten for å miste igjen den dukker alltid opp. Skal kontakte legekontoret for å ta hcg målinger neste uke.
Jeg så nå på ul bildet at det står 6 uker 3 dager, selv om jeg er 7+1 idag. Ser ikke ut som dette går veien heller.
Dette er desverre ikke helt riktig. Fostrene vokser svært ulikt i fra uke 14 og ut svangerskapet. Den norske ordinære ultralyden er rett og slett et kompromiss, fordi den sikreste tiden å 100% fastsette termindato er mellom uke 10-13. Men den beste tiden å se på hjerte og hjerne er etter uke 20. Det norske helsevesenet har derfor laget et kompromiss på OUL i uke 17-19. Egentlig for dårlig, da man i andre skandinaviske land får UL i uke 12 for å fastsette termindato, samt UL i uke 20 for å se på hjerte og hjerne.Min målte 9,4 og ble estimert til 7+0. Men husk at OUL er i uke 18-20 for en grunn, det er i disse ukene fostrene er likest i lengde, og derfor kan termin fastsettes mest nøyaktig da. De kan vokse veldig ulikt tidligere i svangerskapet![]()
Vil dette si at fostrene skal vokse ganske likt frwm til uke 12?Dette er desverre ikke helt riktig. Fostrene vokser svært ulikt i fra uke 14 og ut svangerskapet. Den norske ordinære ultralyden er rett og slett et kompromiss, fordi den sikreste tiden å 100% fastsette termindato er mellom uke 10-13. Men den beste tiden å se på hjerte og hjerne er etter uke 20. Det norske helsevesenet har derfor laget et kompromiss på OUL i uke 17-19. Egentlig for dårlig, da man i andre skandinaviske land får UL i uke 12 for å fastsette termindato, samt UL i uke 20 for å se på hjerte og hjerne.
Ja sånn ca. Men selv om man vet eggløsningsdato så kan det variere når egget fester seg i livmoren, så 2-3 dager til eller fra må man nesten tåle. i tillegg er det jo litt ulikt hvordan de ulike måler på selve ultralyden, så du kan få to ulike svar akkurat samme dag fra to forskjellige ultralydjordmødre hvis du er uheldig.Vil dette si at fostrene skal vokse ganske likt frwm til uke 12?
Det har ikke noe å si når egget fester seg. Utviklingen begynner når egget befruktes, ikke når det fester seg. Ellers enig i det du skriverJa sånn ca. Men selv om man vet eggløsningsdato så kan det variere når egget fester seg i livmoren, så 2-3 dager til eller fra må man nesten tåle. i tillegg er det jo litt ulikt hvordan de ulike måler på selve ultralyden, så du kan få to ulike svar akkurat samme dag fra to forskjellige ultralydjordmødre hvis du er uheldig.
Tenkte å oppdatere dere litt. Var på ny time idag og plutselig målte den 8+3. Skjønner ingenting.
Det er jo supert!Tenkte å oppdatere dere litt. Var på ny time idag og plutselig målte den 8+3. Skjønner ingenting.
Det er jo kjempebra! De må jo ha surra sistTenkte å oppdatere dere litt. Var på ny time idag og plutselig målte den 8+3. Skjønner ingenting.