7 barn, 5 katter og 1 hund...

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
7 barn, 5 katter og 1 hund er det tilsammen i 4-mannsboligen vi bor i. Vanligvis synes jeg det er koselig, men trappevasken blir et mareritt. Det hjelper vel ikke på at 6 barnevogner, og ørten sykler og uteleker står strødd i trappen og gangen nede. 

Foreløpig er ingen av kjæledyrene mine, men "alle" mener at jeg burde skaffe et dyr til barna. Det jeg egentlig lurer på nå, er om leiligheten min ville blitt like skitten som trappeoppgangen dersom jeg skulle vært tåpelig nok til å skaffe meg et pelsdyr? Og er det bare barnevogner katter liker å tisse på? Eller tisser de på alt mulig inne der de bor også? Gi meg masse grunner til å unngå kjæledyr en stund til.
 
Katten tisser nok bare på vognene som ikke står inne i huset, de ville nok aldri markert på ting som er inne i deres eget hus. 
Vi har opplevd at ting med stoff som har stått i carporten har blitt markert på. 
Jeg synes ikke en katt griser så mye, men hunder synes jeg etterlater seg mye mer arbeid og styr, og vask!
Ellers er det bare positive ting, synes jeg =)
 
Nei, nei, nei, jeg vil ikke høre om positive ting. :P Ikke om hvor koselig det er, og ikke om at lillesøster trenger det. 

Kattene her tisser på vognene som står inne i gangen i alle fall, mulig de ikke ser på oppgangen som deres eget hus selv om de oppholder seg der alt for mye. 
 
Jeg personlig vil ikke ha en hund, men vi har en katt og den er det ikke mye jobb med.

Bare koselig :) men hun markerer ikke inne, og heller ikke på vogna eller syklene. Men ser hun gjør det ute på trær og vedsekker innimellom....
 


Sukkertopp skrev:
Nei, nei, nei, jeg vil ikke høre om positive ting. :P Ikke om hvor koselig det er, og ikke om at lillesøster trenger det. 

Kattene her tisser på vognene som står inne i gangen i alle fall, mulig de ikke ser på oppgangen som deres eget hus selv om de oppholder seg der alt for mye. 


Du kan godt få negative ting om du vil :-p
Noen katter bruker lengre tid på å bli husrene, selvom de er husrene når de er leveringsklare. At de blir flyttet kan gjøre at de må læres opp på nytt. 
Kloring på møbler, skriking etter mat midt på natten, eller at de vil ut. De kan bli lei av at ungene vil kose og gir beskjed til dem ved å "kakke" etter dem med labben.
De er veldig selvstendige og kan stikke av i dagesvis, noe som fører til at barna (og de voksne) blir bekymret og bruker masse tid på å lete.

 
Jeg passet foreldrene mine sin hund (som nå er død) i en uke en gang da Alma var helt liten. Det var like slitsomt som å ha ansvaret for to barn, syntes jeg. Hunden krevde like mye omtrent, og vekket meg om natta, -skrapte på døra mi, ville inn, vekte meg når Alma endelig sov, osv.
En annen ulempe er- hva gjør du når familien skal reise bort? Selv en katt trenger faktisk en del. 
Jeg ønsket meg alltid dyr som liten, men nå gjør jeg overhodet ikke det. Mannen min er dessuten allergisk. 

He he, veldig mange bra argumenter, Fru H! Imponert! :)

Men bra det er så mange barn der,da, Sukkertopp! Det må jo være fint for Anna og Felix?
 
Nå begynner det å ligne noe her ja. Tusen takk for gode argumenter.

Vil det være litt dumt for en eventuell katt at vi skal flytte om et års tid også? Sikkert best å slippe å måtte omstille seg så ofte? Særlig siden jeg eventuelt ville tenkt på å kjøpe en voksen katt som da ville ha blitt flyttet flere ganger før. Og dit vi skal flytte er det veldig mange sultne rever. Det nærmer seg kanskje dyreplageri å la den potensielle katten bo i et slikt område, og vandre ute som revemat om natten?

almara: Hele området her er like fullt av småbarn, det er utrolig bra for ungene. Dessverre er det mest små boliger her, og i småbyer vil det da si at de aller fleste flytter når de får barn nr 2. Naboene under oss holder på å selge nå. Jeg bare krysser fingrene for at de som kjøper har like stor forståelse for hvor mye bråk og rot det blir med barn.
 
Dårlig deal med katt ja ;) Hehe!
 
Back
Topp