7-8 måneder. Forandringer?

Bearam

Glad i forumet
Nå er babyene våre blitt/blir 8 måneder:) Tiden går så fort!! Hva er den største forandringen dere har gått gjennom den siste tiden? Jenta mi babler utrolig mye, det går i ett sett med bababa,mamama,papapa,eeeh ooooi. Hun har sagt sitt første ord også, kaller både meg og mannen for mamma :p Men krabbingen er hun ikke så god på enda, tenker vi får nyte den siste tiden før vi må fjerne alt i krabbehøyde og sikre hele huset med isopor og bobleplast :p Har dere noen morsomme eller fine øyeblikk og dele? :)
 
Krabbing? Ukjent fenomen - her skubber vi oss bakover, helst inn i hjørnet, også blir vi sinte ;) Og då må vi rope på mamma! Einaste gangen ho roper på mamma (mammammammamma) er når ho er sint og lei! Ellers går det mykje i pludring, mest bababa og brrrfff.. Spesielt når ho har blitt lagt på dagtid, då er det lange, alvorlige samtaler med kosebamsen :)
Ho er veldig glad i eine katten vår, den som tåler best å bli herja med. Når ho ser han gløymer ho både tid og stad, det einaste som er viktig er å få tak i denne spennande, svarte, lodne saken som er god å dra i pelsen :p
 
Krabbing? Ukjent fenomen - her skubber vi oss bakover, helst inn i hjørnet, også blir vi sinte ;) Og då må vi rope på mamma! Einaste gangen ho roper på mamma (mammammammamma) er når ho er sint og lei! Ellers går det mykje i pludring, mest bababa og brrrfff.. Spesielt når ho har blitt lagt på dagtid, då er det lange, alvorlige samtaler med kosebamsen :)
Ho er veldig glad i eine katten vår, den som tåler best å bli herja med. Når ho ser han gløymer ho både tid og stad, det einaste som er viktig er å få tak i denne spennande, svarte, lodne saken som er god å dra i pelsen :p
Hehe, så skjønn hun virker! Kan tenke meg at katten er en storfavoritt som kosebamse :p
 
Min sier også Mamma og av og til Pappa. Han kan si Mamma, Mamma, Mamma, Mamma mange ganger etter hverandre. Og så drar han seg bortover gulvet og river i alt mulig. Må passe på han hele tia. Og så blir han forbandet når jeg legger han i senga for han vil opp å leke selv om han er stup trøtt :p
 
Her er det krabbing for fullt. Drar seg opp etter alt mulig han får tak i og går bortover gulvet. Mye å passe på om dagen :p Ellers er det veldig mye pludring som de andre her. Han har også skjønt greia med "sisten". Kjempe moro. Og bikkja og lillegutt har blitt bestekompiser :D
 
Hos oss går det fort i svingene, på mandag lærte hun seg å reise seg i senga, etter sprinklene, helt alene. Tidligere har jeg måtte gi henne litt støtte. På tirsdag lærte hun seg å krabbe med både armer og bein, tidligere har hun krabbet med bena, og så ålt seg med overkroppen, men plutselig skjønte hun hvordan hun skulle bruke armene. Samme dag lærte hun også å sette seg opp selv. I dag oppdaget jeg tann nr tre. Og i tillegg har vi brukt stor-jente-setet i bilen denne uka. Når ble hun så stor, plutselig? ;)
 
Back
Topp