6mnd kontroll

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Da har vi vært på kontroll. Kurven på både lengde og vekt hadde flater ut litt (ikke bekymringsverdig) og det i tillegg til hyppigere nattmåltid viser at hun trenger mer mat enn bare mm. Og det visste jeg jo. Både lege og hs var enig i at å introdusere en og en ting og vente i 3 dager før en ny ting var veien videre nå. Legen ville henvise til allergitesting på sykehuset. Og hun skulle ikke få i seg noe kumelk. Pære, eple, potet, gulrot og avocado kunne jeg begynne med, da dette er mildt for magen. De klarte omsider å tvinge fram rulling fra rygg til mage så da var det greit.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vet du hvor lang tid det ta å få henvisning til allergitesting? Må du også holde deg unna kumelk da? Blir jo spennende å se hva de testene viser... men jeg vet om flere som sier at de ikke alltid viser helt riktig (av en eller annen merkelig grunn?).

Vi skal på kontroll neste uke :O Er veldig spent på hvor lang hun er... Og så må jeg snakke med legen om de hullene hun har på begge ørene. Hun var født med det. HS mente at kanskje ikke ørene var ferdig utviklet. Tror ikke hun har noe problemer med hørselen da :-)

Vet du hvor lang tid det ta å få henvisning til allergitesting? Må du også holde deg unna kumelk da? Blir jo spennende å se hva de testene viser... men jeg vet om flere som sier at de ikke alltid viser helt riktig (av en eller annen merkelig grunn?).

Vi skal på kontroll neste uke :O Er veldig spent på hvor lang hun er... Og så må jeg snakke med legen om de hullene hun har på begge ørene. Hun var født med det. HS mente at kanskje ikke ørene var ferdig utviklet. Tror ikke hun har noe problemer med hørselen da :-)
Hull på ørene?
Hørselen sjekker de jo på barsel. Tittet i ørene på kontrollen i dag.

Nei vet ikke hvor lang tid - sikkert individuelt fra sykehus til sykehus pga kapasitet.

Ikke alltid det slår ut nei, men greit å sjekke allikevel. Hvis ikke så er det eliminering av matvarer.

ImageUploadedByBV Forum1408464878.154481.jpg

Sånt hull har hun på hver side. Det ene er, som du ser, litt betent. Mistenker ikke dårlig hørsel...men liker ikke at det kommer puss ut og blir betent.

Et det noe grunn til at hun skal testes for matallergi? Kumelk skal de jo ikke ha før de er 12 mnd uansett.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Et det noe grunn til at hun skal testes for matallergi? Kumelk skal de jo ikke ha før de er 12 mnd uansett.

Kolikk i 3,5 mnd som ble bedre når jeg kutte kumelk i min kost. Har slitt med ar hun gråter mye og sover dårlig (veldig varierende) og jeg kuttet ut mat nå som vi begynte med ved 4 mnd og fullamme i 2 uker og hun var en helt annen unge.

Det er kumelk i masse mat. Babygrøt inneholder mme-pulver som er basert på kumelk. Og middagsglass inneholder feks skummetmelkpulver, selv fra 6 mnd.

Kolikk i 3,5 mnd som ble bedre når jeg kutte kumelk i min kost. Har slitt med ar hun gråter mye og sover dårlig (veldig varierende) og jeg kuttet ut mat nå som vi begynte med ved 4 mnd og fullamme i 2 uker og hun var en helt annen unge.

Det er kumelk i masse mat. Babygrøt inneholder mme-pulver som er basert på kumelk. Og middagsglass inneholder feks skummetmelkpulver, selv fra 6 mnd.

Åja, jeg skjønner. Kjedelig da, håper legen finner ut av det.
Lager hjemmelaget mat jeg, så her blir det ingen kumelk. Er jo fordi det hindrer opptak av jern.

Lager hjemmelaget mat jeg, så her blir det ingen kumelk. Er jo fordi det hindrer opptak av jern.
Ja må nok det jeg også etterhvert.

Men du gir vel mm eller mme? Basert på kumelk :-)

Her har vi resept på melkefri erstatning, og gir melkefri grøt :-)

Men du gir vel mm eller mme? Basert på kumelk :-)

Her har vi resept på melkefri erstatning, og gir melkefri grøt :-)

Bare morsmelk. Selvprodusert i puppefabrikken;)
Koker grøt på vann.

Bare morsmelk. Selvprodusert i puppefabrikken;)
Koker grøt på vann.

Holder deg unna kumelk da? :-P for det går jo gjennom morsmelka. Derfor jeg har vært melkefri i to mnd

Holder deg unna kumelk da? :-P for det går jo gjennom morsmelka. Derfor jeg har vært melkefri i to mnd

Nei, har kumelk i kaffe og mat. Men det blir noe annet enn å gi babyen kumelk.

Vi fikk komme samme dagen vi fikk henvisningen. (Allergitesting på sykehuset).

Back
Topp