......

Er joikke akkurat som han glefset av henne et kjøtt stykke da.. Han nappet henne, såmener ikke han bør avlives pga det. Kanskje når han får stimulert sansene sine at han blir bedre..

Nei, vet du her synes jeg at du handler feil! [&o] Synes ikke det er riktig å gi bort et problem til andre. Hunden er jo utrygg sammen med unger og har allerede bitt. Det vil den komme til å gjøre igjen. Jeg har hund selv, og hadde hun begynt med en slik oppførsel ville jeg ikke hatt noe annet valg enn å avlive henne. [:(]

Synes i alle fall du gjør det rette ved å kvitte deg med han.

Har du fått han undersøkt hos en veterinær? Kan ikke se du har svart på det spørsmålet? Kan jo være han har vondt noen steder.. derfor han oppfører seg sånn...

Rimelig skummelt når han har begynt å bite andre barn.. da kan jo også de som eventuelt får han oppleve det samme. Selv om de selv ikke har barn, så kan de jo ha besøk av barn.. da er det en risk spør du meg...

Ville definnetivt tatt han med til veterinæren og hørt med de! Kanskje han er syk? Har vondt noen steder. Hunder kan ofte bli aggressive når de er syke

ORIGINAL: Løveunge05

Selge ham? Hvis hunden har bitt barn synes jeg ikke du skal selge ham, men avlive ham. Unnskyld, men jeg ville ikke kjøpt en hund som en risikerer går løs på barn.. Og du kan heller ikke selge ham uten å gi beskjed.

Jeg hadde tatt ham til veterinær og spurt om råd, men mest sannsynlig hadde jeg avlivet hunden.

Vet det er tungt, men det er jo ikke riktig å selge ham videre, så er det kanskje en annens barn hunden tar..

sign.

Lykke til, uansett hva du/dere bestemmer dere for.

ORIGINAL: thealita

Huff, det hørtes ikke bra ut. Jeg tror nok jeg hadde tatt den med til dyrlegen, ville ikke tatt sjansen på å utsette noen andre for det. 

Som flere har sagt før her, ta han til veterinæren og finn ut om han er syk/har vondt. Hvis veterinæren ikke finner noe fysisk grunn for at han har endret adferd, mener jeg det er din plikt som hundeier å avlive hunden. Du kan ikke bare levere en ustabil hund videre til andre eiere. Du vil aldri kunne ha noen garanti for at hunden ikke vil omgås barn. Og hva hvis de nye eierne selger den videre senere til en barnefamilie?

Nei, vær ditt ansvar bevisst!

Vi kommer til og sjekke han noen dager nå, om atferden forandrer seg her hjemme, da må han jo til dyrlegen. Men kan hende han syntes denne jenta er for mye. Hun har jo adhd og er ganske ekstrem, og det kan jo han sense liksom.. Men han må jo så klart sjekkes..

Syns du gjør det rette, plutselig så er det dine barn han biter å da kommer du ikke til å tilgi deg selv.

få hunden sjekka. og selv om jenta har adhd, så e det ingen unnskyldning te at hunden ska knurre eller bite.
er uansett ikke bra om du selger hunden videre, kan værr den du selger den til har familie med barn.
vet det er med tungt hjerte, men har avlivet hund selv, pga biting. er til det beste.

en hund som biter uten forvarsel er ikke veldig egnet for omplassering/salg, mener nå jeg...

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Du gjør det rette med å kvitte deg med den ja! Den høres desverre ikke helt god ut!

Jeg håper du har tenkt til å informere de nye eierene om hvordan den har oppført seg i allefall. [:-]

Uff, så utrolig trist!! [:(] Føler med deg!!
Jeg ville tatt han med til dyrlegen for en grundig sjekk først. Finner de ikke noe ville jeg nok omplassert han, men vært svært selektiv med til hvem. Selvfølgelig må det frem at han har bitt et barn, og at han derfor ikke bør komme i hjem med barn.
Det må være kjempevanskelig, iallefall siden det bare har skjedd en gang og han ikke har vist sånne tendenser før...... Men det er jo skummelt når han går til det skrittet å biter [&:] Så du om det kunne være en foranledning til det? Du skriver at han hadde fått et tyggeben, hun prøvde ikke å ta det fra han?

Jeg syntes ikke man selger videre en hund som biter, man avliver den...uansett hvor vanskelg det måtte være.

Vi har samme hund, og han har blitt helt lik.
Han er nå 4 år.
Vi er selv inne på tanken om omplassere han.
Han er kjempesnill hjemme og med barna våre,
men ikke om det kommer fremmede som i utg.punktet er
skeptiske.

ORIGINAL: Destiny85

ORIGINAL: *Lavendel*

Hadde jeg hatt en hund som hadde bette et barn, hadde den blitt avlivet med en gang. En hund som biter er livsfarlig....Glade jeg ikke har hund.

Men sjønner deg også, fordi man blir jo glad i husdyra sine....Lykke til!

Er det lurt å selge han som jakthund da? De går jo løse... enn om det kommer en unge på ski f.eks?

Skjønner det er tungt, men jeg hadde heller avlivd den dessverre...

Skjønner du tenker sånn.
Vi har samme hund,med "samme problem",men han er en heeeeeeeeelt annen hund når han går løs:)
Da er han veeeerdens snilleste.
Min kjære kommer fra gård, når han er der går han løs hele tiden, no problem.

ORIGINAL: Fragglen Vips

Vi kommer til og sjekke han noen dager nå, om atferden forandrer seg her hjemme, da må han jo til dyrlegen. Men kan hende han syntes denne jenta er for mye. Hun har jo adhd og er ganske ekstrem, og det kan jo han sense liksom.. Men han må jo så klart sjekkes..

Hvis han aldri oppfører seg sånn når mannen din er hjemme, så må han jo mangle respekt for deg som flokkleder? Kanskje han tror det er han som er nest øverst på rangstigen? Jeg er enig med de andre her, og hvis veterinæren ikke finner noe galt hadde jeg aldri solgt den, men avlivet den.

åssen kan du ga samvittighet til å selge en hund som biter?? spiler ingen rolle om det er jakt eller ikke tenk om det skjer no mye værre neste gang den biter. Da kommer du til å sitte igjen med mye værre samvittighet. det er bare til å gi den en sprøyte, du trenger ikke være der heller om du ikke har lyst og heller kos deg med det dere har av gode minner med den.

Back
Topp