......

man selger vel ikke en hund som biter,man avliver.. noe annet er helt sykt i mine øyne. har ikke hund skal heller aldri ha det!!!!

ORIGINAL: stine21

man selger vel ikke en hund som biter,man avliver.. noe annet er helt sykt i mine øyne. har ikke hund skal heller aldri ha det!!!!

Nei, din kunnskap om hund skinner veldig tydelig igjennom her du[;)]

ORIGINAL: Fragglen Vips

eller JEG har gjort det[:(] a selger vi hunden vår etter 1 år. Dette går ikke lengre[:o] Hatt tantungen min på overnatting i natt og 2 ganger i ganger i går gikk han i henne pga han hadde et bein, beit henne to ganger, 1 gang i låret og en gang i armen. Begynte og småblø i armen[:(] Om kvelden satt han seg på fanget hennes og begynte og knurre og flekke tenner[:o] Da gikk han i buret pga jeg ble jo redd her... I dag badet jeg ungene og han var i buret sitt, som vi har på badet og når hun kom inn begynte han og knurre som bare det[:o] Og hun har ALDRI gjort han noe[8|] Leker bare med henne hver gang hun er her.. Virker som han ikke takler fremmede unger lengre. Og det er for riski syntes jeg[&o] Plutselig tar han våres unger en dag!! Så han selges med tungt hjerte pga er veldig glad i han,men må sette familie først. Gjør jeg det rette??

Jeg orket ikke lese gjennom alle svarene.

Vil bare si at det er det riktige å gjøre når du ikke kan stole på hunden.

Få den vurdert slik at dere vet om den burde vært avlivet. Ikke omplasser en hund som er agressiv ovenfor barn på generelt grunnlag. Det er dømt til å bli katastrofe en gang.

Så en ting til:  ALDRI la en hund gå rundt med et bein når det er unger der. Hunder vokter maten sin. Ikke ta sjangsen på det

ORIGINAL: Fru Riskorn

ORIGINAL: stine21

Nei, din kunnskap om hund skinner veldig tydelig igjennom her du[;)]

vokst opp med hund jeg faktisk.. men syns ikke det er greit at man selger en hund som biter. deg om det!

Selv om det er tungt så er det det rette valget.

Vi har nesten samme problem med vår hund. Jeg har tenkt på å avlive den, men kvier meg for at jeg må snakke med oppdretter først.
Vår hund har aldri godtatt andre mennesker, hadde han med på st.hans feiring rett etter vi fikk han og da knurret han til alle som kom bort.
Hadde han med til dyrlegen i sommer, og da snappet han etter en jente som vi møtte. Hadde han på kennel for litt siden, og da sa de når vi hentet han at han ikke ville godta alle. Dyrlegen mente at han manglet selvtillit og at vi måtte sosialisere han litt mere, men er ikke så lett når en ikke stoler på hunden. Vår hund er 2 år. Har tenkt på omplassering, men muligheten for å bite andre er jo til stede da, forde om det ikke er barn i hjemmer der.

huff skjønner at du ikkje syns det e lett[&o] hvis man har sett på hundeviskeren , så kan han ordne opp i alle mulige problemer som hunder kan ha.. Og i ett program sa han jo selv, at han syns at det er utrolig trist at så mange hunde eiere avliver hundene sine, når det gjerne kan lett ordnes opp i .( for hunde viskeren da[;)]) Jeg hadde rådført meg med en vetrinær og hunde trener.. Kanskje det e noe som kan fikses opp i ? Skjønner deg UTROLIG godt når du sier du ikke vil avlive han. Man blir jo så glad i de [:)] 

Ville egentlig ikke solgt den...hva gjør du hvis du hører at den har bitt noen, værre sådan, hos de nye eierne??? Avliving hadde nok vært best...

Back
Topp