......

jabbadabbaduuu!

Elsker forumet
.....

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Du gjør det rette med å kvitte deg med den ja! Den høres desverre ikke helt god ut!

Jeg håper du har tenkt til å informere de nye eierene om hvordan den har oppført seg i allefall. [:-]

Selvfølgelig må vi informere. Vil selge den til en som jakter og helst ikke har unger tror jeg[&o]

Hadde jeg hatt en hund som hadde bette et barn, hadde den blitt avlivet med en gang. En hund som biter er livsfarlig....Glade jeg ikke har hund.

Men sjønner deg også, fordi man blir jo glad i husdyra sine....Lykke til!

Du gjør det rette, hadde gjort akkurat det samme selv! Er ikke verdt å ta den sjansen.

Og han er veldig vanskelig ellers og da.Får ikke til og lære han en ting.. Men er jo en vanskelig hund og da. Standar dachs.. Men den vi hadde før var ikke i likhet med denne[&o][:(]

ORIGINAL: Fragglen Vips

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Du gjør det rette med å kvitte deg med den ja! Den høres desverre ikke helt god ut!

Jeg håper du har tenkt til å informere de nye eierene om hvordan den har oppført seg i allefall. [:-]

Selvfølgelig må vi informere. Vil selge den til en som jakter og helst ikke har unger tror jeg[&o]

Det er nok en god beslutning. Håper dere finner et godt hjem til den. Lykke til

synes du skal ta han til dyrlegen jeg da det er veldig typisk å se endring i adferd hvis dyret er sykt uten at vi vet det. hvis han er syk men får behandling så kan han være tilbake til gamle trakter på veldig kort tid.

Har hund selv......
Min mening er at hunder som biter ikke har livets rett om de biter uprovosert!

Jeg klarer ikke avlive han[&o] Bare tanken får meg til og gråte[:(] Vil heller selge han til et voksent menneske som jakter.

Jeg hadde først tatt hunden med til dyrelegen å sjekka om den hadde vondt...

Og er det BARE tanteungen din han knurrer mot? Kan ho virke truende på han?

Men er jo første gang den har gjort det,og han har aldri rørt noen andre eller et voksent menneske. Han er verdens nydligste ellers.. Særlig når mannen er hjemme.Han trenger en voksen bestemt mann til og ha den, ikke familie..[&o] Når mannen er hjemme skulle en ikke tro han var i hus en gang. Gir ikke en lyd, gårpent på plassen sin og sover og snill som et lam..[8|]

Oj da,det er ikke bra!Men har du fått en veterinær til å se på han?Kan være,som det sies over her,at han kan være syk,endring i atferd kan være et tegn på at han ikke er som han skal være?
Men om han er frisk er det jo skummelt,den bør absolutt ikke være der det er barn nei.Skjønner at det er tungt for deg,klart man er glad i dyra sine[&o]

ORIGINAL: Fragglen Vips

Jeg klarer ikke avlive han[&o] Bare tanken får meg til og gråte[:(] Vil heller selge han til et voksent menneske som jakter.

Skjønner deg godt! Har som sagt hund selv, levd med hunder hele livet.
Tror jeg hadde hatt problemer med å klare det selv.... MEN tanken på at om den selges, og den biter igjen, ville være enda værre..........
Er som oftest en grunn til at hunder biter, enten sykdom eller at de føler seg truet eller er nesvøs....... Uansett så er det noe som ikke stemmer et sted, og utsette andre for den eventuelle "faren" ville jeg ikke tatt sjangsen på.....

ORIGINAL: GitteLen

Jeg hadde først tatt hunden med til dyrelegen å sjekka om den hadde vondt...

Og er det BARE tanteungen din han knurrer mot? Kan ho virke truende på han?

ja,er førtse gang, men aner jo ikke om han vil gjøre dette mot de andre tantungene mine liksom. Han er ikke vant med og være med andre unger og det går ikke hvis han skal føle seg truet av alle andre sine unger[&o] Tør jo ikke akkurat og sjekke det ut heller...

jeg har gjort det samme som deg.. Ga bort min hund til ett eldre par som ikke har små barn..  Og der fungerer han kjempe bra..  er nok det at hunden føler seg truet av barnet.. :S

ORIGINAL: Løveunge05

Selge ham? Hvis hunden knurrer mot barn og har bitt barn synes jeg ikke du skal selge ham, men avlive ham. Unnskyld, men jeg ville ikke kjøpt en hund som en risikerer går løs på barn.. Og du kan heller ikke selge ham uten å gi beskjed.

Jeg hadde tatt ham til veterinær og spurt om råd, men mest sannsynlig hadde jeg avlivet hunden.

Vet det er tungt, men det er jo ikke riktig å selge ham videre, så er det kanskje en annens barn hunden tar..

Som sagt over, kommer ikke til og selge han til famile og avlive han klarer jeg ikke. Kan være andre klarer og få skikk på han. En med god peilig på hun liksom..  Men måjofå sjekket han så klart først..

ORIGINAL: **Tonje**

Du gjør det rette, hadde gjort akkurat det samme selv! Er ikke verdt å ta den sjansen.

ORIGINAL: **Tonje**

ORIGINAL: **lykkeliten**

Har hund selv......
Min mening er at hunder som biter ikke har livets rett om de biter uprovosert!

Jeg er helt enig..
Hunder som biter, skal avlives!!

Back
Topp