6 ukerskontroll

*Krusedullen*

Forelsket i forumet
Er det vanlig med underlivsundersøkelse på 6 ukerskontrollen?

Da er det forskjellig, jeg hadde GU på min 6 ukerskontroll for legen sa det skulle taes celleprøve, men jeg tok ikke urinprøve ;)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hadde også GU. skal vel sjekkes at alt er grodd som det skal også i tillegg til celleprøvene.

Jeg var hos privat gyn. Han tok celleprøver og sånt, men det var fordi det var 2,5år siden sist og det bør tas hver 3.år. så skulle slippe å komme igjen i desember for det. Ellers tok han innvendig ul og vanlig sjekk/kikk. Ingen urin eller blodprøver.
Men veit at flere fastleger ikke tar gu hvis alt føles normalt og har vært en normal fødsel..

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

jeg hadde 6 ukerskontroll på torsdag og da hadde jeg forventet at det skulle være en sånn undersøkelse, men så sa legen min at det ikke var nødvendig med undersøkelse så lenge jeg ikke hadde noen plager.

Men sist jeg fødte i 2008 så var det sånn at man skulle ha det og da måtte jeg ta celleprøve. Har tenkt en del på det etter den timen og kjenner at det plager meg ganske mye at jeg ikke fikk en undersøkelse.

men men, det er vel forskjellig praksis fra sted til sted.

Her sa min lege at jeg kunne velge,da jeg ikke trengte noe celleprøve enda...
Hun pleide bare ta på de som hadde sydd en del eller skulle ha celleprøve.

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

De har gått vekk fra det å "måtte" ha gu på 6 ukers kontrollen sa hs til meg. Eg skal ha då siden eg skal ta celleprøve og sette inn spiral.. hater at det er fast legen som skal gjør det då :p

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

jeg hadde 6 ukerskontroll på torsdag og da hadde jeg forventet at det skulle være en sånn undersøkelse, men så sa legen min at det ikke var nødvendig med undersøkelse så lenge jeg ikke hadde noen plager.

Men sist jeg fødte i 2008 så var det sånn at man skulle ha det og da måtte jeg ta celleprøve. Har tenkt en del på det etter den timen og kjenner at det plager meg ganske mye at jeg ikke fikk en undersøkelse.

men men, det er vel forskjellig praksis fra sted til sted.
Her hadde jeg heller ikke gu da jeg ikke hadde noen plager

Back
Topp