6-ukerskontroll

Volven

Cute but psycho! Things even out..
September 2012
Her har vi vært på helsestasjonen på 6-ukerskontroll i dag.
Alt er som det skal, og lillegutt har lagt på seg 1,4 kg siden fødselen og vokst 6 cm.
*stolt mamma*
Var ei på stasjonen som lurte på om jeg hadde med meg teddybjørn i bilsetet før hun så beina og armene rørte på seg. emoticon

Skjønner at du er stolt, for en nydelig liten pjokk :) 

Vi har sånn bamsedress etter storebror vi og, den er såååå myk og god! Baby i sånn dress er jo de beste kosebamsene man kan ha emoticon

Så herlig liten teddybjørn! =) 
OG så flott med vel overstått kontroll!

Fru H skrev:
Så herlig liten teddybjørn! =) 
OG så flott med vel overstått kontroll!

så fin teddybjørn! Gleder meg til vår bamsedress passer, men den er i 68 og snuppa er enda i 56 så må nok vente noen uker til ;-) på 6 ukerskontrollen var hun 4660 og på 7 ukers kontrollen nå på mandag var lillemor 5kg, hun har gått opp nesten 400gram på 1 uke 1,6kg opp siden fødselen noe som er supert, men hun er fortsatt ingen sumobaby akkurat ;-)

Skjønner godt du er stoltSå fiiiin han er<3 Vi har også sånn bamsedress, men altfor stor ennå. Så vi bruker en hvit bamsedress i str 50 ennå. Er så forskjell på str også fra merke til merke.. Her er det 6ukerskontroll om ei uke. Spent på og se hvor mye minsten her i huset har vokst, en god del tror jeg!

De vokser til disse små nurkene våre
Dressen her er str 56, så har endelig kunnet ta den i bruk. Litt stor enda, men sånn som de vokser, så må man nesten starte litt tidlig for å få litt bruk ut av klærne. Har en kommode full av klær jeg aldri får sjansen til å tre på ham engang før de er for små. Fikk en svær Ikea-bag med haug på av ei venninne. 14 bukser er liksom litt i overkant av hva man rekker å bruke.

Volven skrev:
De vokser til disse små nurkene våre
Dressen her er str 56, så har endelig kunnet ta den i bruk. Litt stor enda, men sånn som de vokser, så må man nesten starte litt tidlig for å få litt bruk ut av klærne. Har en kommode full av klær jeg aldri får sjansen til å tre på ham engang før de er for små. Fikk en svær Ikea-bag med haug på av ei venninne. 14 bukser er liksom litt i overkant av hva man rekker å bruke.

...åsså får man jo sine favorittplagg til babyen! Det er mye klær jeg har kjøpt og fått som rett og slett er ubrukelige pga passform, at de sklir opp i beina, utringa bodyer osv...nå vet jeg iallfall hva jeg skal gå etter når jeg kjøper nye klær til henne ;-)

Stemmer det ja. Og det vi bruker mest er body og strømpebukse. Det har vi på når vi er hjemme, og det har vi på under ytterdressen. Heldigvis har vi fått det meste av tøyet, så da har vi i alle fall ikke kastet bort en formue på klær.

strømpebukse har jeg faktisk nesten ikke brukt på snuppa enda, bare noen få ganger når vi har kjole på. Ellers går det i body og sparkebukse eller joggebukse, med ullklær utpå når vi drar ut. Vurderer nå strømpebukse nå, siden det har begynt å snø, men siden hun har strikkaklær og skinnpose når vi er ute så er hun egentlig varm nok, enn så lenge, men så er hun en veldig varm unge også da

Back
Topp