6 ukerskontroll - mor

desembermor

Glad i forumet
Har alle her vært på den kontrollen?? Jeg fikk Nathalie 28 nov, men har enda ikke vært på kontroll. JEg skal på etterkontroll på sykehuset og har trodd at jeg ville få innkalling, men det ser ut som om jeg må ringe selv å bestille det. TILTAK

Jeg har vært. Mått også bestille time selv..

ser etter at alt er som det skal, også tar de en celleprøve..

Nei, alle har rett til en gratis legetime etter fødsel[:D]

good.. men liker ikke helt tanken på at noen skal oppi å rote der.. føler jeg har vist meg nok frem jeg.. [:)]

Skjønner jeg godt.. men det gikk egentlig ganske fort[:)]

Ska 13 februar å sjer ikke fram te d!![&:]

Jeg var på kontroll for 1 uke siden, legen min tok ikke gynekologisk undersøkelse på meg.
Hun sa at det var helt unødvendig så lenge jeg ikke hadde noen store plager eller lignende. Siden det fortsatt er ganske "skjørt" oppi der så kort tid etter fødselen og slimhinnene fortsatt er ganske tørre ville hun helst vente med GU til det har gått noen mnd til. Greit for meg![;)]
Ellers tok hun blodprøver, gav meg resept på Cerazette-pillen og pratet litt om fødselen..[:)]

Er det vanlig å ta blodprøve?? det har ikke jeg gjort..[&:]

så var d gjort...gikk veldig greit, snakka litt om fødselen, hun ga meg resept på piller, blodprøver, vekt(?!) og urinprøve...hadde ikke med meg, så måtte tisse der, kom 7 dråper, var alt jeg klarte å squeeze ut[&:] GU'en gikk greit, fikk beskjed om å knipe, så hun fikk sjekke, og jeg hadde tydligvis vært flink, for d var godkjent (og hun er sæææær, så kunne godt fått kjeft hvis ikke)

alt i alt så er jeg "friskmeldt" igjen og godkjent til litt action igjen - så nå blir vel sambo glad...[&:]

Back
Topp