6-ukers kontrollen

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Når har dere hatt/fått time til den?

Tenkte ikke noe over det før nå egentlig, men jeg har fått time til min kontroll nå til onsdag og da er det jo bare 5 uker siden fødsel. Har det noe å si?

Frøkna sin kontroll er neste uke, så da er hun akkurat 6 uker:)

Når har dere hatt/fått time til den?

Tenkte ikke noe over det før nå egentlig, men jeg har fått time til min kontroll nå til onsdag og da er det jo bare 5 uker siden fødsel. Har det noe å si?

Frøkna sin kontroll er neste uke, så da er hun akkurat 6 uker:)

Takk for påminnelse, har helt glemt å bestille time :)
Vil ikke tro at det har så mye å si at det er 5 uker siden fødsel. Kanskje du kan ringe og høre?

Takk for påminnelse, har helt glemt å bestille time :)
Vil ikke tro at det har så mye å si at det er 5 uker siden fødsel. Kanskje du kan ringe og høre?

Bare hyggelig;)

Er jo samme som har satt opp timen for meg og snuppa, så hun vet jo forsåvidt at det er 5 uker. Men tenkte ikke på det selv bare.

Skal på biblioteket i dag, som er i samme bygget, så kan jo stikke innom og høre:)

Jeg har ikke fått noe time til det, må bestille det selv hos legen. Har egentlig ikke tenkt å gjøre det jeg da. Hadde det ikke forrige gang heller og alt kjennes normalt ut der nede... Er det skikkelig teit? Jeg bare hater å sette meg opp i den stolen, har store problem med det merker jeg. Til tross for fødsel og alt, hehe..

Jeg har ikke fått noe time til det, må bestille det selv hos legen. Har egentlig ikke tenkt å gjøre det jeg da. Hadde det ikke forrige gang heller og alt kjennes normalt ut der nede... Er det skikkelig teit? Jeg bare hater å sette meg opp i den stolen, har store problem med det merker jeg. Til tross for fødsel og alt, hehe..

Måtte bestille selv her og ja, men ba de sette opp en samtidig som jeg fikk time for frøkna.
Er ikke så glad i stolen jeg heller, men tenker det er greit å få en vurdering av en som kan det selv om alt kjennes normalt ut:) kan jo være noe man ikke ser eller merker selv.
Men det er vel opp til hver enkelt hva de gjør;)

Jeg har ikke før det har gått nesten 8 uker jeg :)

Jeg har ikke planer om å gjøre det, gjorde det aldri sist heller... men nærmer seg vel tid for celleprøve også + at jeg egentlig skulle få satt inn en spiral... jeg orker bare ikke tanken på å skulle opp i den stolen :P

Jeg har ikke planer om å gjøre det, gjorde det aldri sist heller... men nærmer seg vel tid for celleprøve også + at jeg egentlig skulle få satt inn en spiral... jeg orker bare ikke tanken på å skulle opp i den stolen :P
Celleprøve ja, det skulle vel egentlig jeg hatt og. Har jeg ikke tenkt på engang, og jeg har nettopp byttet lege.
Vet ikke hvor veldig lyst jeg har til å ha første møtet med ham i den stolen:p haha
Men det er vel ikke noe jordmor gjør...?

Celleprøve ja, det skulle vel egentlig jeg hatt og. Har jeg ikke tenkt på engang, og jeg har nettopp byttet lege.
Vet ikke hvor veldig lyst jeg har til å ha første møtet med ham i den stolen:p haha
Men det er vel ikke noe jordmor gjør...?

Nei det er det nok ikke, så da må du til lege.. Nei ser det at det ikke er drømme møte med den nye legen Haha :P
Men så er ikke jeg vant til at jm tar 6 ukers kontrollen heller jeg da...

Nei det er det nok ikke, så da må du til lege.. Nei ser det at det ikke er drømme møte med den nye legen Haha :P
Men så er ikke jeg vant til at jm tar 6 ukers kontrollen heller jeg da...
Fikk beskjed om at jeg kunne velge om jeg tok den hos jm eller lege, så da valgte jeg jm siden jeg føler meg mer komfortabel med en jeg kjenner:)
Kan jo høre med henne, men vil nok tro jeg må til legen for celleprøva

Jeg skal bestille undersøkelsen hos gynekolog, siden jeg absolutt ikke føler jeg kan ta den undersøkelsen hos legen min :-)

Så får legen heller ta seg av de andre undersøkelsene på 6ukerskontroll :-) de skal vel sjekke urin, blodtrykk ol også.

Og veldig lurt å ta celleprøven i forbindelse med den kontrollen, når en allikevel skal i stolen.

Fikk beskjed om at jeg kunne velge om jeg tok den hos jm eller lege, så da valgte jeg jm siden jeg føler meg mer komfortabel med en jeg kjenner:)
Kan jo høre med henne, men vil nok tro jeg må til legen for celleprøva

Ja det er jo litt greit det :)
Ja det er lov å spørre, det verste som kan skje er at hun sier nei så :P

Jeg hadde time 6 uker og to dager etter fødsel, så den er jeg ferdig med :) Hadde ikke gyn. undersøkelse da, bare samtale + blodprøver.

Jeg sitter å venter på timen nå, tar det privat da jeg måtte vente i 4 uker på time hos fastlege :o hadde da vært 12 uker siden :p

Men om du er 5 uker og ikke 6 har vel ikke noe å si vil jeg tro :p

Jeg skal bestille undersøkelsen hos gynekolog, siden jeg absolutt ikke føler jeg kan ta den undersøkelsen hos legen min :-)

Så får legen heller ta seg av de andre undersøkelsene på 6ukerskontroll :-) de skal vel sjekke urin, blodtrykk ol også.

Og veldig lurt å ta celleprøven i forbindelse med den kontrollen, når en allikevel skal i stolen.
Jeg bestilte gynekolog... Men nå ser jeg jaggu at han "bare" er lege... Føler meg litt snytt :D (er privat)

Jeg har min time i morgen. Syv uker og tre dager etter fødsel :)

Hadde kontrollen min i dag, 5 uker siden fødsel i morgen. Sjekket blodtrykk og blodprosent og snakket om fødselen osv. Hadde ikke noen vaginal sjekk..

Hadde kontrollen min idag. Skulle sette inn hormonspiral, men det ble funnet noe uregelmessig i livmoren :S ble tatt prøve (au!) og sendt til analyse :S

Back
Topp