6 ukers kontroll :)

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Da er vi ferdige på 6 ukers kontroll :)
Alt bra, litt sår hals og hoster/surkler, så fint at legen fikk tatt en titt :) +rotavirus-vaksine..
5650g, så da har han gått opp nesten 1,5kg siden fødsel ;)

6 ukers kontroll gjennomført. 4470gr, alt fint :joyful: meeen tror lille ble litt uggen i magen av vaksina. Ble urolig bare noen timer etter å holdt det gående hele ettermiddag/kvelden..

Er det vanlig at babyen er urolig/utrøstelig og har hyppigere luft i magen og bæsjebleier i løpet av døgnet etter rotavaksinen? Lilletupp fikk vaksinen på tirsdag (for snart ei uke siden) hun har vært som beskrevet siden onsdag.

Er det vanlig at babyen er urolig/utrøstelig og har hyppigere luft i magen og bæsjebleier i løpet av døgnet etter rotavaksinen? Lilletupp fikk vaksinen på tirsdag (for snart ei uke siden) hun har vært som beskrevet siden onsdag.
Min frøken har vært slik. Samt mer gulp (hyppigere og større mengder)

Min frøken har vært slik. Samt mer gulp (hyppigere og større mengder)
Hvor lenge holdt det på før det ble bedre igjen ?
HS sa nemlig til meg at hun kunne få lett feber det første døgnet, men dette var svært uvanlig . Husker ikke hvordan søstera var, da dette er 6 år siden og hun hadde kolikk. Hun skreik og var rolig fra før

Last edited:
Hvor lenge holdt det på før det ble bedre igjen ?
7. dagen nå siden vaksine. Fremdeles utilpass og gråter lettere, men blitt litt bedre sammenliknet med tidligere. Ikke like mye luft i magen. Var nesten ferdig med bæsjebleier om natten før vaksine, men nå er det 1-2 om natten. Hun foretrekker helst også å være loddrett, så bæresele har hjulpet :rolleyes: men vi er på ingen måte tilbake til hva jeg oppfattet som normalen enda. Skal også være et utviklingstrinn nå, så tenker det også kan være en faktor på uroen.

Ca 6100 gram (husker ikke nøyaktig) og alt står fint til med lille gutten vår :happy:

vi får ikke rota-vaksinen før neste kontroll (8 uker), og kjenner jeg er spent ut i fra alle meldingene om magevondt både her og på snap!

Alt bra her også- har gått bra opp i vekt og er 6450 gram. Har sovet konstant siden vi var der så lurer på om det er hans reaksjon på vaksine..? Aldri sovet så lenge før:rolleyes:

Back
Topp