6 ukers kontroll

tingeling1990

Glad i forumet
Hei!
Fødte 36+6 pga svangerskapsforgiftning og tegn på morkakesvikt. Fødte en sterk gutt som var 2515g og 44 cm.
Var idag på 6 ukers kontroll og han har blitt hele 4730 g og 53,5 cm!

Dere som fødte til termin, hvor stor var/er deres baby nå? Tenker på om han har nådd igjen det terminfødte babyer er til 6 ukers kontrollen eller om han "henger etter" :)
 
Hei!
Fødte 36+6 pga svangerskapsforgiftning og tegn på morkakesvikt. Fødte en sterk gutt som var 2515g og 44 cm.
Var idag på 6 ukers kontroll og han har blitt hele 4730 g og 53,5 cm!

Dere som fødte til termin, hvor stor var/er deres baby nå? Tenker på om han har nådd igjen det terminfødte babyer er til 6 ukers kontrollen eller om han "henger etter" :)

Jeg fødte også 36+6 og var på 6 ukers kontroll i dag. Han veide også 4730g i dag!:joyful: For et sammentreff! Han var større en din ved fødsel da, 3305g og 50 cm. Så jeg vil absolutt si at gutten din har vokst godt!
 
Jeg fødte også 36+6 og var på 6 ukers kontroll i dag. Han veide også 4730g i dag!:joyful: For et sammentreff! Han var større en din ved fødsel da, 3305g og 50 cm. Så jeg vil absolutt si at gutten din har vokst godt!

Nesten litt skummelt gøy, hehe :p da vet jeg at han iallefall ligger bra ann på vekta da! :) hvordan er din gutt nå? Mye våken? :)
 
Nesten litt skummelt gøy, hehe :p da vet jeg at han iallefall ligger bra ann på vekta da! :) hvordan er din gutt nå? Mye våken? :)

Sammenlignet med da han var nyfødt (og hadde gulsott) er han mer våken. Men jeg vil si at han sover mye. Helst oppå oss eller ved siden av i sengen da:) På dagtid sover han også greit i vugge og vogn. Hva med din?
 
Sammenlignet med da han var nyfødt (og hadde gulsott) er han mer våken. Men jeg vil si at han sover mye. Helst oppå oss eller ved siden av i sengen da:) På dagtid sover han også greit i vugge og vogn. Hva med din?
Ja, vår og fikk gulsott men slapp akkurat behandling :) han har ca 3 veldig våkne perioder på dagtid der jeg prater og duller med han, da smiler han og fester blikk :) ellers så sover han, ammer, bleie, sover, ammer, bleie, sover etc hehehe :p ligger helst oppå meg men kan heldigvis sove i sengensin eller vugga også :) har skjedd utrolig mye bare siste uken :)
 
Fødte dagen før termin, vekta var 3730g ved fødsel. Veide 3480g to dager senere, og veide 4955g på seksukers kontrollen :)
Vår hadde også gulsott (akkurat i grenseland for behandling), så de første 2 ukene var ikke legene ved sykehuset fornøyd med vektoppgang... Hatt ukentlig oppfølging med vekt frem til han va 4 uker. Det stabiliserte seg ganske fort her, men på grunn av alt mas og styr med vektoppgangen ønsket jeg ukentlig vekt litt ekstra for å være sikker! Helsesykepleier er fornøyd med vektoppgangen :happy:
 
Fødte 38+6, 3738 gram og 50 cm. Var på 6 ukers kontroll i går, da var hun 7 uker og 2 dager gammel. Veide 5220 gram. Målte ikke lengden :shifty:
 
Hei!
Fødte 36+6 pga svangerskapsforgiftning og tegn på morkakesvikt. Fødte en sterk gutt som var 2515g og 44 cm.
Var idag på 6 ukers kontroll og han har blitt hele 4730 g og 53,5 cm!

Dere som fødte til termin, hvor stor var/er deres baby nå? Tenker på om han har nådd igjen det terminfødte babyer er til 6 ukers kontrollen eller om han "henger etter" :)

Altså jeg fødte ikke til termindato, men fødte ikke prematurt heller så ble sånn sett født til termin i uke 37+4. Veide 2900g og 45cm ved fødsel, og på 6-ukerskontrollen hvor hun var 7 uker og en dag gammel veide hun 4650g og 52cm. Så din har tatt igjen min i hvert fall. Men jeg har jente da☺️.
 
Hei!
Fødte 36+6 pga svangerskapsforgiftning og tegn på morkakesvikt. Fødte en sterk gutt som var 2515g og 44 cm.
Var idag på 6 ukers kontroll og han har blitt hele 4730 g og 53,5 cm!

Dere som fødte til termin, hvor stor var/er deres baby nå? Tenker på om han har nådd igjen det terminfødte babyer er til 6 ukers kontrollen eller om han "henger etter" :)
Så utrolig flott vektoppgang! Jeg vil si det er veldig bra!
Min var født 40+0 og var 3800 g ved fødsel, 3650 g ved hjemreise og 5555 g da han var 7 uker☺️
 
Back
Topp