6 ukers kontroll

Fødsel 3685g 52cm, 5uker 4230g 58cm :)
 
Last edited:
Skal ikke på 6 ukers før om 2 uker men var innom idag og han veier 4900 :) for 2 uker siden veide han 4400:)
 
Har ikke vært på 6-ukerskontroll, men var innom sykehuset her om dagen, og da tok de mål i samme slengen (da var hun 6+1). Fødselsvekt var 4980 uten bleie, og nå var den 6285 uten bleie. Lengde var 55 cm ved fødsel, og nå var det 59,5 cm. Så det går da oppover ...
 
4700g og 58 cm
 
Lengden blir ikke målt så tidlig her..
Men han veide 5025 6 uker 2 dager gammel:)

4055 ved fødsel, 3975 9 dager gammel.
 
Johan var 3650g og 52cm ved fødsel


Min veide 5350g
40cm hodeomkrets
6 uker og 4 dager.

Ble ikke målt lengde.. Lurer faktisk på hvor lang han er.. Tror det snart er dags for å ta ut nyfødtinnlegget i bilstolen..
 
Jeg må spørre jeg. Har alle deres blitt målt på 6 ukers kontrollen? Har vært på 2 forskjellige helsestasjoner pgs flytting og begge har sakt at de ikke måler før de er 3 mnd. Syns det er så trist for han ble jo ikke målt når han var født heller:(
 
Jeg må spørre jeg. Har alle deres blitt målt på 6 ukers kontrollen? Har vært på 2 forskjellige helsestasjoner pgs flytting og begge har sakt at de ikke måler før de er 3 mnd. Syns det er så trist for han ble jo ikke målt når han var født heller:(

Fikk beskjed om at de ikke måler før v/ 3 mnd. Jeg målte småtten hjemme, fikk mannen til å holde hode inntil en kant, mens jeg strakk ut foten:) Funka det!
 
Jeg må spørre jeg. Har alle deres blitt målt på 6 ukers kontrollen? Har vært på 2 forskjellige helsestasjoner pgs flytting og begge har sakt at de ikke måler før de er 3 mnd. Syns det er så trist for han ble jo ikke målt når han var født heller:(

På vår helsestajson måler dem heller ikke lengde før tre måneder:) Er noe med at dem ikke skal strekke og dra i beina pga hofter osv.
 
På vår helsestajson måler dem heller ikke lengde før tre måneder:) Er noe med at dem ikke skal strekke og dra i beina pga hofter osv.
Ja er akkurat det jeg fikk beskjed om også.
Fikk beskjed om at de ikke måler før v/ 3 mnd. Jeg målte småtten hjemme, fikk mannen til å holde hode inntil en kant, mens jeg strakk ut foten:) Funka det!
Tenkte å gjøre det for en stund tilbake selv, men vet ikke hvor nøyaktig min måling hadde blitt da:p . Så får bare vente til 20.september nå:)
 
Så kjedelig at de ikke målte ved fødsel engang:( har og fått beskjed om at de er forsiktige med det nå pga hoftene, og det er vel kanskje ikke så viktig info heller nå i starten.
 
Var på 6 ukers kontroll idag:). 5390 gr:). Husker ikke hodeomkrets i farten:). Har tydeligvis en reaksjon på vaksinen, gråter, kaver og vil ikke ta pupp
 
Fødsel: 3520g, 47cm og 35cm

6 uker (6+2): 4700g, 54cm og 38,5cm

:)
 
Last edited:
Mini her var 3420g og 49cm ved fødsel og 4529g og 54cm på 6 ukers kontrollen :) Så sykt fort de vokser altså :)
 
6 ukers kontroll i går. Hun veide 3630 ved fødsel og nå veier hun 4805 :)

Hun har kjempe vondt i magen av den rotavirusvaksinen da :( i dag og! Hvor lenge pleier bivirkningene å vare?
 
6 ukers kontroll i går. Hun veide 3630 ved fødsel og nå veier hun 4805 :)

Hun har kjempe vondt i magen av den rotavirusvaksinen da :( i dag og! Hvor lenge pleier bivirkningene å vare?
Ikke for å ta fra deg motet, men her varte det 4-5dager :(
 
Min var 4030 når han var født og 6095 i dag på 6 ukers kontroll (6+5) :) 38,5 rundt hodet. Ingenting å si på appetitten :p
 
Min var 2745 ved fødsel. Og ved 6 ukerskontrollen veide han 4020. Nu e han 9 uke å veie 5030. Han voks fort
 
Back
Topp