6 ukers kontroll

a87

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Høyde og vekt på babyen på kontroll? :)
Vi skal avgårde neste uke:)

Hun var 4645g (3680 ved fødsel).
Lengde får vi ikke målt før neste gang pga. seteleie.

4230 gram tror jeg det var. 3310 ved fødsel. De målte ikke lengde her :)

Var de fornøyd med den oppgangen?? Føler liksom ikke jenta mi har gått opp så mye totalt i forhold til så mange innpå her. Hun var 3290 da hun ble født og 4215 sist uke (da var hun 6 uker, men vi har ikke 6 ukers kontroll før i morgen)

Var de fornøyd med den oppgangen?? Føler liksom ikke jenta mi har gått opp så mye totalt i forhold til så mange innpå her. Hun var 3290 da hun ble født og 4215 sist uke (da var hun 6 uker, men vi har ikke 6 ukers kontroll før i morgen)
Hun har gått opp 170 gram i uka, så er jo innenfor normalen, men hs sa at hun valgte å ha litt "is i magen" og se an vektoppgangen hennes, men legen sa at det var bare tull. Han så på kurven og på henne, og syntes hun så fin ut :) Er ikke alle barn som "skal" bli plugger. Har en lang og slank far f.eks :)

Det er jo nesten en kilo på 6 uker. Min lille har vel omtrent samme vektoppgang og jeg synes det er kjempebra jeg :)

Hun har gått opp 170 gram i uka, så er jo innenfor normalen, men hs sa at hun valgte å ha litt "is i magen" og se an vektoppgangen hennes, men legen sa at det var bare tull. Han så på kurven og på henne, og syntes hun så fin ut :) Er ikke alle barn som "skal" bli plugger. Har en lang og slank far f.eks :)

Ja stemmer - var deg det ja! Hun her gikk opp sakte i starten men siste to ukene har hun lagt på seg over 300 gram i uka faktisk :O får satse på at h her også er fornøyd!! Får ikke tjukke barn jeg - storebror var slank han også :)

Det er jo nesten en kilo på 6 uker. Min lille har vel omtrent samme vektoppgang og jeg synes det er kjempebra jeg :)

Ja jeg synes det er bra jeg altså! Men føler hs er helt panisk i forhold til vekt...

Ja stemmer - var deg det ja! Hun her gikk opp sakte i starten men siste to ukene har hun lagt på seg over 300 gram i uka faktisk :O får satse på at h her også er fornøyd!! Får ikke tjukke barn jeg - storebror var slank han også :)

Ja jeg synes det er bra jeg altså! Men føler hs er helt panisk i forhold til vekt...
Kan få den følelsen selv. Synd det, for det skaper et helt unødvendig stress.

52 cm og 3986gram ved fødsel. 5600gram ved 6uker :) Det er ei god bekreftelse på at jeg har nok melk til han :)

45cm og 2360g ved fødsel, 5100g ved sju og en halv uke.
Gutten har matvett og har skjønt at når han kom litt før tida, så var det bare å spise så mye som mulig ;) :)

3290 ved fødsel (men var nede i 3010) og 50 cm.
4495 idag og 57 cm (7 uker)

Snuppa veide 3680 gram når hun ble født. Gikk ned 100 gram.

På 6 ukers kontrollen idag veide hun 4830 gram :D
De har ikke målt henne enda.

3450 og 51 ved fødsel, 4800 ved 6,5 uker. Helt etter kurven sin. Tror hun er 60 cm lang nå, for dekker hele stellematten, så har strukket seg bra!

3858 g og 50cm lang ved fødsel. 5075g og 57cm 6 uker :)

Her var hun 7 uker på kontroll :)
6.1 kg nå :)

Back
Topp