6 ukers kontroll

Var på kontroll i går. Ble "litt" sutring etterpå :p har en mistanke det var vaksina. Også svært mye luft kom ut ( husker ikke om det var en av bivirkningene )

Ellers ble baby "godkjent" :D kjente en klein stolthet når de sa hun var så våken og hadde null problem med å ta kontakt :p (lurer på hvor stolt jeg blir når hun kan snu seg rundt selv, eller begynne å krabbe hahah :D )

Var på kontroll i går. Ble "litt" sutring etterpå :p har en mistanke det var vaksina. Også svært mye luft kom ut ( husker ikke om det var en av bivirkningene )

Ellers ble baby "godkjent" :D kjente en klein stolthet når de sa hun var så våken og hadde null problem med å ta kontakt :p (lurer på hvor stolt jeg blir når hun kan snu seg rundt selv, eller begynne å krabbe hahah :D )
Her har ikke lille bæsja på 1 uke. Fra hver bleie til ingenting på 1 uke.. Spent på om d kommer etter vaksina nå da.. Dumt å ha på hvit bukse kanskje;)

Etter at frøkna fikk rotavaksinen sov hu som en stein i flere timer! Og da hu ikke hadde bæsja på 3 dager, kom alt ut etter vaksinen :P Haha..

Lille mi ble veldig løs i magen dagene etter vaksinen, og veldig suttrete. Ellers var alt bare fint på kontrollen, og hun hadde lagt godt på seg de 3siste ukene :)

Vi kommer til å være 1,5 uke på "overtid", så merker jeg er spent. Litt lyst å dra innom bare for å veie å måle før timen :P

Var på 6 ukers kontroll i dag, fikk ingen vaksine :O Skulle hun ha d!? Merkelig at verken lege eller helsesøster sa noe eller ga henne.

Jeg er så inni hampen i ammetåka. Hvor hadde dere seksukerskontroll? Vi var hos helsesøster og hos fastlegen. Fastlegen ble overraska over at vi kom. Hun gjorde sjekk av mini, men var ikke noe om prevansjon eller snakk om fødsel som jeg har lest om.

Jeg er så inni hampen i ammetåka. Hvor hadde dere seksukerskontroll? Vi var hos helsesøster og hos fastlegen. Fastlegen ble overraska over at vi kom. Hun gjorde sjekk av mini, men var ikke noe om prevansjon eller snakk om fødsel som jeg har lest om.
Baby var på kontroll hos helsesøster og lege på helsestasjonen. Den hos fastlege eller jordmor med snakk om fødsel og prevansjon er din kontroll :) Der skal man også sjekke at livmoren har trukket seg sammen, og at eventuelle sting har grodd greit, samt måle blodtrykk og -prosent (det gjorde de i alle fall på meg).

Baby var på kontroll hos helsesøster og lege på helsestasjonen. Den hos fastlege eller jordmor med snakk om fødsel og prevansjon er din kontroll :) Der skal man også sjekke at livmoren har trukket seg sammen, og at eventuelle sting har grodd greit, samt måle blodtrykk og -prosent (det gjorde de i alle fall på meg).
Ah, da må jeg kanskje bestille en slik time også da.

Ah, da må jeg kanskje bestille en slik time også da.
Ja, vår egen 6 ukers kontroll må vi bestille time til selv hos fastlegen, hadde helt glemt det jeg å :P Men helsesøstra minnet meg heldigvis på det da jeg var der med lille :) Og den går under svangerskapet så den er gratis! ;)

Var på 6 ukers kontroll i dag, fikk ingen vaksine :O Skulle hun ha d!? Merkelig at verken lege eller helsesøster sa noe eller ga henne.
Jeg bor i Drammen kommune, og vi skal visst få den vaksinen etter åtte uker i stedet for seks. Helsesøster sa det var vanlig her så kanskje det er sånn de gjør det der du bor også :)

Ja mot rotavirus... Hmm rart du ikke fikk d.. Kanskje d ikke er vanlig overalt da?
Rotavirus vaksina er valgfri. Vi fikk informasjon om den første timen med helsesøster etter fødsel og tok den på 6 ukers kontrollen. Den er utenom den vanlig vaksinasjonen :-) er en drikkende vaksine, får den ikke med sprøyte:-)

Back
Topp