6 ukers kontroll

mkrago

Elsker forumet
I dag var vi på litt forsinket 6 ukers kontroll. Han var 7 uker i dag og er jo helt enorm, 6910g og 61cm. Han var ganske stor ved fødsel men ikke enorm. Var 4100g og 54cm, strukket seg 1cm i uka.

Hva var deres små på 6 ukers kontrollen?
 
Vi var på 6 ukers dagen. Han var 4340/53 når han ble født. Nå var han 5520/60.
Gir du mme el morsmelk? De vokser jo ofte i rykk og napp, så ikke noe å bekymre seg for. :D

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
 
Bare morsmelk. Spøker med at det er fløte i puppen. Jeg er ikke bekymret, bare litt satt ut over det faktum at han ligger over øvere percentil. Han er større enn 97% av barn på samme alder.
 
Frøkna her var 2858gram og 48 cm lang da hun ble født. På 6 ukers kontrollen, da hun var nærmere 7 uker, var hun 4450g og 53,5cm, så ikke voldsomt stor, men hadde jo lagt godt på seg :) Nå ble jo denne frøkna født 17 dager før termin også, så hun hadde kanskje sånn sett litt å ta igjen :)
 
Lillebror var 4170 og 52 ved fødsel.
6-ukerskontroll: 6080gr og 58 cm
2 mnd (9uker): 7040gr og 60 cm.

Hurra for fløte i puppene :p
Bra de legger godt på seg, men jaggu er det tungt å bære på i lengden :p
Iallfall nå som han har kolikk, nekter å ligge i vogn, bilstol, bæresele/sjal!
 
3600 ved fødsel, og 4650 ved seks uker, og 4860 ved 7 uker.
Hun følger kurven sin fint, vokser litt i rykk og napp, men det er normalt.
8 uker i dag bruker både 56 og 62 i klær nå.
 
3340 og 48 ved fødsel. 5050 og 56 ved 6uker

Oliver 25.01.12 Victor 25.11.13
 
Her målte de ikke lengden, fordi "det gjør vi ikke før 3 mnd. kontrollen fordi vi ikke vil strekke ut hoftene (?) de første ukene". Men så farlig kan det jo ikke være når det er praksis andre steder? Min var også nesten 7 uker på 6 ukers kontroll. Er jo ikke krise å ikke vite, men man er jo nysgjerrig :) Min hadde i tillegg flatet ut vektkurven, altså ikke gått opp nok i forhold til kurven hun burde følge, ikke gøy det heller. Skal på ekstra vektkontroll, så håper det viser seg å gå rette veien likevel :)
 
Her målte de ikke lengden, fordi "det gjør vi ikke før 3 mnd. kontrollen fordi vi ikke vil strekke ut hoftene (?) de første ukene". Men så farlig kan det jo ikke være når det er praksis andre steder? Min var også nesten 7 uker på 6 ukers kontroll. Er jo ikke krise å ikke vite, men man er jo nysgjerrig :) Min hadde i tillegg flatet ut vektkurven, altså ikke gått opp nok i forhold til kurven hun burde følge, ikke gøy det heller. Skal på ekstra vektkontroll, så håper det viser seg å gå rette veien likevel :)

De spurte oss om lille gutt hadde ligget i seteleie da de ikke måler lengde på disse barna. Vi skal på ekstra kontroll fordi gutten vår er så stor
 
Snuppa var 3640g å 51 lang ved fødsel, på 6 uker var hun 4270.. ikke gått opp så mye.. 8 uker var hun 4,5 å 57 lsng..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her målte de ikke lengden, fordi "det gjør vi ikke før 3 mnd. kontrollen fordi vi ikke vil strekke ut hoftene (?) de første ukene". Men så farlig kan det jo ikke være når det er praksis andre steder? Min var også nesten 7 uker på 6 ukers kontroll. Er jo ikke krise å ikke vite, men man er jo nysgjerrig :) Min hadde i tillegg flatet ut vektkurven, altså ikke gått opp nok i forhold til kurven hun burde følge, ikke gøy det heller. Skal på ekstra vektkontroll, så håper det viser seg å gå rette veien likevel :)
Den beskjeden vi fikk også :) De målte ikke lengden før 3 måneder alder. Synes det er rart at det ikke er lik praksis rundt omkring, skulle jo tro de hadde et felles nasjonalt reglement å forholde seg til!
Men nå er jo mikro kjempelang da, så ingen tvil om at hun vokser ;)
 
Elida var 5560 gram. Lengden målte de ikke, men hun bruker størrelse 62 så ligger vel rundt det. Hun har altså lagt på seg 1990gram og ca 10 cm (hun var 50cm). Hun får mme, og er litt av et matvrak :p

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Lillebror var 4170 og 52 ved fødsel.
6-ukerskontroll: 6080gr og 58 cm
2 mnd (9uker): 7040gr og 60 cm.

Hurra for fløte i puppene :p
Bra de legger godt på seg, men jaggu er det tungt å bære på i lengden :p
Iallfall nå som han har kolikk, nekter å ligge i vogn, bilstol, bæresele/sjal!

Jeg tok Elida til kiropraktor pga kollikk. Hun hadde to timer der, og så var det hele over. Lillesøstra mi hadde fire timer hod kiropraktor, og så var hun ferdig med det. Verdt et forsøk :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Mini veide 3925 ved fødsel, 52 lang. Ved 6 ukers kontroll veide han 6,2 kg. Målte ikke lengden. Men tok målebåndet hjemme og målte sånn ca da han selv strakk ut beina og da var han ca 60, men nå er han ca 65 tror jeg. 3 mnd om 2 uker. Han har vokst fort og blitt veldig lang. Bruker mye 68 nå.
 
Jeg tok Elida til kiropraktor pga kollikk. Hun hadde to timer der, og så var det hele over. Lillesøstra mi hadde fire timer hod kiropraktor, og så var hun ferdig med det. Verdt et forsøk :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
Vi har hatt 4 behandlinger hos kiropraktor;) har merket forbedring, men nå er det 2 uker siden han var der sist, og jeg synes det har blitt verre igjen. Jeg skal til kiro med bekkenet mitt nå til uka, så da skal fan få se på knerten igjen!
 
Back
Topp