6 ukers kontroll

feb&mars

Elsker forumet
Har dere vært på 6 ukers kontroll, hvordan gikk det!?
Vi var idag..Lillegull var nøyaktig 5kg, 57cm lang, 39,2cm rundt hode..så målene var helt fine. Han har fått litt "kviser" i ansiktet, som ser ut som sånn hormonutslett de får, men jeg skulle følge litt med på det og smøre det, om det utviklet seg skulle vi gå til legen, for det kunne være eksem (håper ikke det er det), som han vokser av seg. Ellers kunne hun høre en liten bilyd på hjertet innimellom, men det var visst også helt vanlig. 1/3 av babyene hadde det når de var så små sa hun....

Ellers fikk jeg vite noe jeg ikke ante...Vi skulle ikke bruke ull innerst på minien, for det kunne irritere huden. Bomull var visst mer hudvennlig, hmmm..og jeg som bare bruker ull da..... Så nå får jeg begynne å bruke de ubrukte bomullsbodyene som ligger klar!

Det kommer vel litt an på hvilken type ullbody en bruker innerst. Jeg bruker ullrik ull bodyer - de er svindyre, men god mot huden til småen. Men nå er det også blitt så mye mildere ute at det går helt fint med bomullsbodyer. Bruker nesten ikke ullbodyer for tiden

Hei, vet dere om vi må til legen for 6 ukers kontroll etter fødelsen for oss mammaer, eller kan vi gå til jordmor?

Jeg fikk beskjed om å ringe legen for å bestille time til 6 ukers kontroll i hvertfall[:)]

Godt å høre at alt stod bra til[;)] ringte hun deg med timen eller?? har ikke hørt noe jeg.. hun er 6 uker på lørdag.. hmm..
de ullbodyene jeg har er sånne som er testet at ikke skal irritere huden, stod ett eller annet på pakken rundt den, er janus greier :)

jeg har vert på 6 ukers kontroll :) Men det er nesten 6 uker siden da :) 3 mnds kontroll neste uke.
Men på 6 ukers kontrollen var snuppa nestren 3.8 kg å 36 rundt hode :) alt bra

Var på 6-ukers for 4 uker siden. 4,2 kg og 54 cm. Lagt på seg 2kg siden vi dro fra sykehuset!!! [:D] Og alt var bra.

Back
Topp