6 ukers kontroll for mor

bebe

Forumet er livet
Hva gjorde dere på 6 ukers kontroll ?....

Hva med prevensjon ?... Jeg fikk besjed om at jeg ikke kunne sette inn hormonspiral før tidligst etter 8 - 10 uker etter fødselen... synes dette
var veeeelig lenge å vente jeg...

har ikke vært ennå...
men har hørt med kobber spiral så anbefaler de også 8 til 10 uker....
vet ikke hva jeg skal har mest lyst at samboer skal klippe strengen[;)][;)]

ORIGINAL: Bdancer

Var ikke noe snakk om prevensjon. Hun helsesøsteren vi har fått sier som regel ingen ting - man må spørre om hun skal gi noe informasjon. Var bare måling, veiing og undersøkelse av babyen, fikk en flaske med tran og det var vel det..

Var ikke babyen jeg var på 6 ukers kontroll med... [;)]
Det var meg selv...[:D]

ORIGINAL: |ngebjørg

eg har laga en tråd om hva eg gjorde
- GU
- Prevensjon
- fortelle ossen du har det etter fødselen

legen sa at dei anbefalte ikkje spiral før 3-5 mnd etter fødselen

Det var leeenge, de sa 8 til 10 uker til meg..

ORIGINAL: bebe

Hva gjorde dere på 6 ukers kontroll ?....

Hva med prevensjon ?... Jeg fikk besjed om at jeg ikke kunne sette inn hormonspiral før tidligst etter 8 - 10 uker etter fødselen... synes dette
var veeeelig lenge å vente jeg...

Sjekket blodprosent(aaau!!!), blodtrykk, sjekket magen, gu og snakket om fødselen. Snakket litt om prevensjon. Skulle tenke på det, å komme tilbake om tre mnd. For var ganske trygg de første tre mnd pga amming. Det var vel det jeg gjorde. Burde husket alt for jeg sjekket meg i går[:D]

jeg slapp å ta gu jrg, legen sa det ikke var nødvendig for jeg var 25år..
så... han kjennte på magen, lurte på hvordan det gikk, snakket omm prevansjon, og tok blodprosenten...

Eg var i dag. Snakka litt om korleis eg hadde det, og korleis dei første vekene hadde gått, ho minte meg på å knipe [:)] og så fekk eg resept på p-piller. Ville ikkje ha GU.

Var litt treig med å bestille time, så skal ikkje før 3.januar.

Back
Topp