RedBushTea
Glad i forumet!
Lure på hva skjer på 6 ukers kontroll. Blir Gyn undersøkelse? Noen med erfaring?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tok celleprøve sist, men da måtte timen være 12 uker etter fødsel. Vanligvis er den 6-8 uker etter, og gyn er vel ikke obligatorisk. Jeg har beskjed om å få sjekket blodprosenten min siden jeg mistet mye blod, og evt blodsukker siden jeg også leverte urinprøve med sukker i urin da vannet hadde gått.
Jeg fikk beskjed om åtte, men da jeg kom til legen måtte jeg ha ny time en mnd senere. Måtte være 12 sa hun. Har å gjøre med at det ellers kan bli feil svar pga for nært fødsel og de forandringer det da gir i området.Hvorfor må det være 12 uker etter? Fikk beskjed av jm om å ta celleprøve på 6 ukers kontroll jeg
Mener jeg gjorde det sist også
Tror ikke min jordmor gjør det... Da hun var på hjemmebesøk sa hun at jeg skulle bestille time hos fastlegen for kontroll. Merker jeg har lite lyst til å dra til han... :/Det er valgfritt, men lurt. Og gratis hos jm eller fastlegen . (siste svangerskapskontrollen)
Man må bestille selv medmindre man får oppfølging på sykehusetHar dere bestilt time hos legen selv? Er dette noe vi må på, eller? :/
Tar de celleprøve selvom jeg det ble tok for et års siden? Det er en del av kontrollen likesom?Jeg tok celleprøve sist, men da måtte timen være 12 uker etter fødsel. Vanligvis er den 6-8 uker etter, og gyn er vel ikke obligatorisk. Jeg har beskjed om å få sjekket blodprosenten min siden jeg mistet mye blod, og evt blodsukker siden jeg også leverte urinprøve med sukker i urin da vannet hadde gått.
Nei, jeg tok celleprøve fordi det var tid for det, egentlig mens jeg var gravid.Tar de celleprøve selvom jeg det ble tok for et års siden? Det er en del av kontrollen likesom?