6 ukers kontroll for mor

Sjekket ikke underlivet sist, men det var fordi det var keisersnitt.. så tror legen sjekker om alt ser bra ut der nede ja.. så var det snakk om prevensjon, fødselsdepresjon, om alt gikk bra osv..

Vet ikke jeg heller, men da jeg ringte og bestilte time ble jeg spurt om jeg også ville ha gyn undersøkelse. Så kanskje ikke alle får det?

Snakket om prevensjon og gyn. undersøkelse her. Jeg tok celleprøve med det samme også.

Jeg tok celleprøve sist, men da måtte timen være 12 uker etter fødsel. Vanligvis er den 6-8 uker etter, og gyn er vel ikke obligatorisk. Jeg har beskjed om å få sjekket blodprosenten min siden jeg mistet mye blod, og evt blodsukker siden jeg også leverte urinprøve med sukker i urin da vannet hadde gått.

Jeg tok celleprøve sist, men da måtte timen være 12 uker etter fødsel. Vanligvis er den 6-8 uker etter, og gyn er vel ikke obligatorisk. Jeg har beskjed om å få sjekket blodprosenten min siden jeg mistet mye blod, og evt blodsukker siden jeg også leverte urinprøve med sukker i urin da vannet hadde gått.

Hvorfor må det være 12 uker etter? Fikk beskjed av jm om å ta celleprøve på 6 ukers kontroll jeg
Mener jeg gjorde det sist også

Hvorfor må det være 12 uker etter? Fikk beskjed av jm om å ta celleprøve på 6 ukers kontroll jeg
Mener jeg gjorde det sist også
Jeg fikk beskjed om åtte, men da jeg kom til legen måtte jeg ha ny time en mnd senere. Måtte være 12 sa hun. Har å gjøre med at det ellers kan bli feil svar pga for nært fødsel og de forandringer det da gir i området.

Sist var jeg hos fastlegen og da snakker vi bare løst og fast om hvordan jeg hadde det, og selvsagt prevensjon. Ikke noe underlivsundersøkelse.
Denne gangen har jeg allerede fått time hos gynekolog for samtidig å få sjekket noe fremfall jeg fikk etter forrige fødsel samt at jeg skal sette inn spiral.

Det er valgfritt, men lurt. Og gratis hos jm eller fastlegen . (siste svangerskapskontrollen)

Det er valgfritt, men lurt. Og gratis hos jm eller fastlegen . (siste svangerskapskontrollen)
Tror ikke min jordmor gjør det... Da hun var på hjemmebesøk sa hun at jeg skulle bestille time hos fastlegen for kontroll. Merker jeg har lite lyst til å dra til han... :/

Har dere bestilt time hos legen selv? Er dette noe vi må på, eller? :/
Man må bestille selv medmindre man får oppfølging på sykehuset :)

Jeg tok celleprøve og vi snakket om fødselen, hvordan jeg hadde det og hvordan småen hadde det og det var det. Jo, også snakket vi om prevensjon.

Tar de celleprøve selvom jeg det ble tok for et års siden? Det er en del av kontrollen likesom?

Tar de celleprøve selvom jeg det ble tok for et års siden? Det er en del av kontrollen likesom?
Nei, jeg tok celleprøve fordi det var tid for det, egentlig mens jeg var gravid.

Nå tok jeg... Ehh, det var da jeg ba om henvisning til gyn, det er vel ikke mer en to år siden nå til våren, så da skal jeg slippe celleprøve nå den skal jeg ta om et år

Back
Topp