6 uker <3

FrøkenFin

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Septemberlykke 2021
Så har jeg kommet til 6 uke igjen, med skrekkblandet fryd. Jeg er livredd for å miste, og det nærmer seg med stormskritt den dagen jeg mistet forrige gang. Heldigvis er det ingen tegn på at det skal skje denne gangen.

Jeg har mye mer symptomer denne gangen enn forrige gang, så jeg fortsetter å krysse alt som krysses kan, for at alt går bra.

Idag er jeg halvveis til 12 uker, og kan ikke vente <3 <3

6 uker eg, så da er vi nesten likt ;) Hva slags symptomer har du nå? Blitt noe kvalm enda? Tenk, nå er vi halvveis til den magiske grensen ;) Når skal du til lege/ul/jordmor?

Jeg er tidvis ganske kvalm, spesielt på ettermiddagen/kvelden. Ikke vært noe kvalm på morran enda. Ellers er jeg så forferdelig trøtt at jeg må hvile/sove midt på dagen, og slokner på sofaen på kveldstid på et blunk. Kan sikkert sove døgnet rundt..

Jeg har fått tidlig ultralyd på sykehuset, så jeg venter på innkalling nå til uka. Hvis alt står bra til når jeg tar den, drar jeg nok til legen ca. i uke 12.

Hva med deg, hva slags symptomer har du, og når tenkte du å dra til legen?

Vi får håpe de neste 6 ukene bare raser avsted!

Jeg har små mensensmerter innimellom, ømme bryst, stuuptrøtt og føler meg litt småkvalm når jeg ikke har spist..+ at jeg er skrubbsulten :p Jeg har ringt gu min for å få tidlig ultralyd, om 1.5uke, da er jeg 7+5 ca :) Legetime er i slutten av juli, 11+3 er jeg omtrent da.. synes det er så lenge å vente! er såå mye jeg lurer på og vil få en bekreftelse på :/

.. Og jeg er 6+4... Og 6+2 kom kvalmen...! Fra morgenen av på tom mage, og det varte i 4-5 timer. Ikke kastet opp heldigvis, men fy så kvalm! Og jeg som tenkte jeg skulle slippe unna... Ingen andre i familien har vært kvalme.. Får se om det fortsetter/blir verre. Skal vel ikke klage hvis det ikke blir mer av det. Og SÅÅÅÅ trøtt!!! Hjelp ;o) Gjesper døgnet rundt, må sove 12 timer i døgnet... MEEN nå er vi halvveis til 12 ja, jeg også tenker masse på det. Her tenker vi på ul eller ikke. Det er vel litt sånn at mange flere her inne, enn det som faktisk er prosenten på landabasis tar ul. Og så lenge jeg ikke blør eller noe... Men er redd for MA også!! Uten symptomer på noe, og så ser man et dødt foster lenge etterpå liksom... Men skal uansett ikke før uke 10-12 har jeg tenkt. Lege 8+1, derfra snakker jeg med henne om jordmor og annet. Skal bare til jm tenker jeg, de har jo mest erfaring ;o)

Ikke sant..jeg tenker også det at så lenge man ikke blør er det vel bra..men MA skremmer meg!! tenk om barnet er dødt! Usj..tror jeg klarer mer å slå meg til ro om jeg ser et lite hjertet slå... :) 

Jeg kastet plutselig opp idag,kom litt brått på..og var helt forferdelig,brakk meg og fikk ganske vondt.. følte jeg skadet fosteret! Fikk litt små smerter og stikninger etter oppkasten..føler ikke det var helt bra :(

Huff Heidi det hørtes ikke godt ut :(

Jeg er blitt plutselig uvel og føler meg skikkelig ekkel i dag.. trøtt som en dupp også, kom meg nesten ikke på jobb altså..
Hvordan går det på jobb da folkens? Jeg trodde ikke jeg skulle klare å være her ut dagen men... nå er jo kl allerede ett da så det går kanskje bra.. Er så sinnsykt sliten for tida!

Back
Topp