6 mnd

Det er ikke vaksine ved 6 måneder. I Oslo er det 5 måneder iallfall:)
 
Er det 5 mnd vaksinen du mener? [emoji4]
Da vi var å tok den sa HS at det ikke var flere vaksiner før 12 mnd.
 
Derfor lurte jeg på det. Fikk for 5mnd igår også sa hs lille skulle inn igjen for 6mnd etter noen uker. Skjønt ikke helt og ser ikke på programmet etter ha undersøkt. Han ble syk av det som vanlig jeg som tenkte han var ferdig med på enstund så mente hun nei, det er vel en til for 6mnd. ?

Her står det ingenting om 6mnd.
• 6 uker: Rotavirussykdom.
• 3 måneder: Rotavirussykdom. Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt og Hib-infeksjon (DTP-IPV-Hib). Pneumokokksykdom.
• 5 måneder: Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt og Hib-infeksjon (DTP-IPV-Hib). Pneumokokksykdom.
• 12 måneder: Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt og Hib-infeksjon (DTP-IPV-Hib). Pneumokokksykdom.
• 15 måneder: Meslinger, kusma, røde hunder (MMR).
• 2. klasse (7–8 år): Difteri, stivkrampe, kikhoste og poliomyelitt (DTP-IPV).
• 6. klasse (11–12 år): Meslinger, kusma, røde hunder (MMR).
• 7. klasse, jenter (12–13 år): Humant papillomavirus (HPV), 3 doser (vaksine mot livmorhalskreft).
• 10. klasse (15–16 år): Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt (dTP-IPV).
 
Enig i den, kanskje Hu lider av smeltehjerne og har tenkt og sagt feil[emoji23][emoji23][emoji23]
 
Vi skal ha 6 mnd kontroll med lege for å sjekke hørsel, syn og hofter :)
Så skal vi ha samtale med helsesøster om psykisk vold, rus, osv :)
 
Vi skal ha 6 mnd kontroll med lege for å sjekke hørsel, syn og hofter :)
Så skal vi ha samtale med helsesøster om psykisk vold, rus, osv :)

Det skal vi også altså første hos legen også mente hun vi skal til henne for vaksine høres veldig rart ut for i følge programme finnes ikke 6mnd vaksine.
 
Derfor lurte jeg på det. Fikk for 5mnd igår også sa hs lille skulle inn igjen for 6mnd etter noen uker. Skjønt ikke helt og ser ikke på programmet etter ha undersøkt. Han ble syk av det som vanlig jeg som tenkte han var ferdig med på enstund så mente hun nei, det er vel en til for 6mnd. ?

Her står det ingenting om 6mnd.
• 6 uker: Rotavirussykdom.
• 3 måneder: Rotavirussykdom. Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt og Hib-infeksjon (DTP-IPV-Hib). Pneumokokksykdom.
• 5 måneder: Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt og Hib-infeksjon (DTP-IPV-Hib). Pneumokokksykdom.
• 12 måneder: Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt og Hib-infeksjon (DTP-IPV-Hib). Pneumokokksykdom.
• 15 måneder: Meslinger, kusma, røde hunder (MMR).
• 2. klasse (7–8 år): Difteri, stivkrampe, kikhoste og poliomyelitt (DTP-IPV).
• 6. klasse (11–12 år): Meslinger, kusma, røde hunder (MMR).
• 7. klasse, jenter (12–13 år): Humant papillomavirus (HPV), 3 doser (vaksine mot livmorhalskreft).
• 10. klasse (15–16 år): Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt (dTP-IPV).
Det er ikke 6 mnd kontrollen de mente da? Her får de vaksine på 5 mnd kontroll, og skal inn til kontroll + legesjekk ved 6 mnd, men da får de ingen vaksiner.
 
Det er ikke 6 mnd kontrollen de mente da? Her får de vaksine på 5 mnd kontroll, og skal inn til kontroll + legesjekk ved 6 mnd, men da får de ingen vaksiner.

Hva skal hs ha kontroll for. Lege sjekk vet jeg. Hun virke veldig sikker at det var vaksine igjen for jeg sa til ho da babyen gråt at ikke var flere igjen før 1års v.da sa hun nei han skal inn til meg igjen skjønt ikke helt
 
Hva skal hs ha kontroll for. Lege sjekk vet jeg. Hun virke veldig sikker at det var vaksine igjen for jeg sa til ho da babyen gråt at ikke var flere igjen før 1års v.da sa hun nei han skal inn til meg igjen skjønt ikke helt
Dere skal vel til vanlige konsultasjoner/kontroller hos hs igjen før ettårskontrollen? Altså kontroller uten vaksiner? På en vanlig kontroll hos hs her måles vekt, lengde, hodeomkrets og det gjøres en vurdering av den motoriske utviklingen, pluss snakkes om søvn, ernæring, sikkerhet i hjemmet, jeg kan ta opp timg jeg lurer på etc. Her vi bor ser opplegget slik ut: Hjemmebesøk, 6 uker (vaksine), 3 mnd (vaksine), 4mnd, 5 mnd (vaksine), 6 mnd (lege), 8 mnd, 10 mnd, 12 mnd (vaksine). Etter fylte året er jeg usikker på hvor ofte vi skal inn.
 
Ved 6 måneders kontroll var vi hos lege, ingen vaksiner.
 
Hva skal hs ha kontroll for. Lege sjekk vet jeg. Hun virke veldig sikker at det var vaksine igjen for jeg sa til ho da babyen gråt at ikke var flere igjen før 1års v.da sa hun nei han skal inn til meg igjen skjønt ikke helt
Det er en gang i mnd frem til de er 6 mnd hos helsesøster, så hver 2.mnd frem til de er ett år tror jeg. Så du skal til helsesøster og lege. Hun har mest sannsynlig sagt feil, så får du heller protestere dersom hun begynner å skulle gi vaksine:)
 
Back
Topp