6 mnd

En tråd i 'Juli 2017' startet av Firstimemother, 6 Jan 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Firstimemother Forelsket i forumet

Har dere fått 6 mnd vaksine ?

2. Bårg Flørter med forumet

Det er ikke vaksine ved 6 måneder. I Oslo er det 5 måneder iallfall:)

3. G♥ Andre møte med forumet

Er det 5 mnd vaksinen du mener? [emoji4]
    Da vi var å tok den sa HS at det ikke var flere vaksiner før 12 mnd.

4. Firstimemother Forelsket i forumet

Derfor lurte jeg på det. Fikk for 5mnd igår også sa hs lille skulle inn igjen for 6mnd etter noen uker. Skjønt ikke helt og ser ikke på programmet etter ha undersøkt. Han ble syk av det som vanlig jeg som tenkte han var ferdig med på enstund så mente hun nei, det er vel en til for 6mnd. ?

Her står det ingenting om 6mnd.
    • 6 uker: Rotavirussykdom.
    • 3 måneder: Rotavirussykdom. Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt og Hib-infeksjon (DTP-IPV-Hib). Pneumokokksykdom.
    • 5 måneder: Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt og Hib-infeksjon (DTP-IPV-Hib). Pneumokokksykdom.
    • 12 måneder: Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt og Hib-infeksjon (DTP-IPV-Hib). Pneumokokksykdom.
    • 15 måneder: Meslinger, kusma, røde hunder (MMR).
    • 2. klasse (7–8 år): Difteri, stivkrampe, kikhoste og poliomyelitt (DTP-IPV).
    • 6. klasse (11–12 år): Meslinger, kusma, røde hunder (MMR).
    • 7. klasse, jenter (12–13 år): Humant papillomavirus (HPV), 3 doser (vaksine mot livmorhalskreft).
    • 10. klasse (15–16 år): Difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt (dTP-IPV).

5. Firstimemother Forelsket i forumet

Nei. Har fått 5 mnd igår

6. Firstimemother Forelsket i forumet

Bor også i Oslo.

7. hønemarimor Flørter med forumet

Her er det legekontroll ved 6 måneder, forøvrig skal vi også ha vaksine på samme tid. Vi måtte utsette ved 5måneder

8. Firstimemother Forelsket i forumet

Vi har fått 5 mnd. Skal ha lege kontroll for 6mnd den er ok men hs sa at det var vaksine igjen. Derfor synes jeg det var rart med 6mnd vaksine

9. hønemarimor Flørter med forumet

Enig i den, kanskje Hu lider av smeltehjerne og har tenkt og sagt feil[emoji23][emoji23][emoji23]

10. Marrylou Forumet er livet It's gonna be May 2019 Julibaluba 2017

Vi skal ha 6 mnd kontroll med lege for å sjekke hørsel, syn og hofter :)
    Så skal vi ha samtale med helsesøster om psykisk vold, rus, osv :)

11. Firstimemother Forelsket i forumet

Det skal vi også altså første hos legen også mente hun vi skal til henne for vaksine høres veldig rart ut for i følge programme finnes ikke 6mnd vaksine.

12. Firstimemother Forelsket i forumet

Da skal det ikke gå utover de småe som skal inn til henne

13. Julilykke-17 Forumet er livet Marsboere 2020 Julibaluba 2017 Februarbarna 2020

Det er ikke 6 mnd kontrollen de mente da? Her får de vaksine på 5 mnd kontroll, og skal inn til kontroll + legesjekk ved 6 mnd, men da får de ingen vaksiner.

14. Firstimemother Forelsket i forumet

Hva skal hs ha kontroll for. Lege sjekk vet jeg. Hun virke veldig sikker at det var vaksine igjen for jeg sa til ho da babyen gråt at ikke var flere igjen før 1års v.da sa hun nei han skal inn til meg igjen skjønt ikke helt

15. Julilykke-17 Forumet er livet Marsboere 2020 Julibaluba 2017 Februarbarna 2020

Dere skal vel til vanlige konsultasjoner/kontroller hos hs igjen før ettårskontrollen? Altså kontroller uten vaksiner? På en vanlig kontroll hos hs her måles vekt, lengde, hodeomkrets og det gjøres en vurdering av den motoriske utviklingen, pluss snakkes om søvn, ernæring, sikkerhet i hjemmet, jeg kan ta opp timg jeg lurer på etc. Her vi bor ser opplegget slik ut: Hjemmebesøk, 6 uker (vaksine), 3 mnd (vaksine), 4mnd, 5 mnd (vaksine), 6 mnd (lege), 8 mnd, 10 mnd, 12 mnd (vaksine). Etter fylte året er jeg usikker på hvor ofte vi skal inn.

16. Dolly88 Betatt av forumet Julibaluba 2017

Ved 6 måneders kontroll var vi hos lege, ingen vaksiner.

17. Fjelljenta Forelsket i forumet Oktoberskatter 2014

Det er en gang i mnd frem til de er 6 mnd hos helsesøster, så hver 2.mnd frem til de er ett år tror jeg. Så du skal til helsesøster og lege. Hun har mest sannsynlig sagt feil, så får du heller protestere dersom hun begynner å skulle gi vaksine:)

Del denne siden