6 mnd kontroll

Venterpånr.2

Forelsket i forumet
*MIA*
vi var på kontroll i går, han er 6 og en halv mnd. Har en stor gutt her ihvertfall :p

Vekt: 10155g
Lengde:74
Hodeomkr:46

Hvordan ligger det ann med de andre små?? :)

Ja det var stor gutt, så bra:) vi var på 6 mnds dagen faktisk. Hun er 7770 gram og 69,5 cm. Tror det er helt på gjennomsnitt vekt og litt ekstra på lengde( høye foreldre..;))
Vi var litt bekymra for vekt en stund men nå er alt bra og hun følger sin kurve.

Sent from my iPhone using BV Forum

Lillegutt var på 6mnd kontroll for en mnd siden. Han var da ca.8800g(husker ikke akkurat), 72cm og hode husker jeg ikke:-P

vi var på kontroll i går, han er 6 og en halv mnd. Har en stor gutt her ihvertfall :p

Vekt: 10155g
Lengde:74
Hodeomkr:46

Hvordan ligger det ann med de andre små?? :)

DET var godt å høre!!! Har en liten kjempe selv, og har lurt på om det er noen 6 måneder gamle babyer i det hele tatt som er i nærheten av hans size (har googlet MYE)! Fint å vite at det er noen som ikke er så langt i fra, iallefall ;)
Min var 11090g, 76,5cm og 47cm rundt hodet på 6 månedersdagen.

PS: begynner du også å bli sliten i ryggen av bæringen? ;)

• Liker
Reactions: lou
Her var hun 71cm og 8139gr, 44 cm rundt hodet.

DET var godt å høre!!! Har en liten kjempe selv, og har lurt på om det er noen 6 måneder gamle babyer i det hele tatt som er i nærheten av hans size (har googlet MYE)! Fint å vite at det er noen som ikke er så langt i fra, iallefall ;)
Min var 11090g, 76,5cm og 47cm rundt hodet på 6 månedersdagen.

PS: begynner du også å bli sliten i ryggen av bæringen? ;)

Hehe jeg tenkte det samme selv, så var derfor jeg lagde denne tråden, for å få høre hva de andre babyer på hans alder veier :p men din er jo veldig lang også ser jeg, det har mye å si :)

Jeg har faktisk akkurat vært hos kiropraktor pga låsning i nakken. Har veldig anspent nakke, skuldre og rygg. kiropraktoren sa det stadig kommer småbarnsmødre med dette problemet. Det ble så ille at jeg hadde hodepine nesten hver dag. Vært hos kiropraktoren 3 ganger nå, hvor hun har knekt og masert. Å det har fungert kjempe bra, føles ut som om jeg har fått en helt ny kropp, hehe. Alt dette pga bæring av tungt barn hele dagen :p

Vi var dagen før 6 mnd, og hun var 7940 gram, 68 cm og 41, 5 cm rundt hodet. Hun hadde vokst 3,5 cm på 4 uker så hun har strekt seg en del. Storebror var 8 mnd når han var like stor :p

Godt å høre at det er flere "gentle giants" der ute :P
Vet ikke om det er noen sammenheng, men poden har vært veldig rolig, harmonisk og fornøyd siden han ble født - har egentlig bare spist og kost seg ;) Har fullammet helt til nå.
Hører ut som din er noe slankere i forhold til lengden enn min?

Huffameg, ikke bra med ryggen/ nakken din! Bra du får hjelp hos kiropraktor :)
Her er det heldigvis ikke så ille enda; bare konstanterer at det kjennes i ryggen at jeg drar på en 11 kilos baby dagen lang ;)

Vi var på kontroll 21.okt. Hun ble 6mnd 3.okt så blir 7mnd neste uke :D
Vekt: 6300g
Lengde: 64,5 cm
Hodeomkrets: 40,5 cm

På den vanlige kurven ligger hun å snuser på den nederste røde streken :p
På prematurkurven er hun innenfor de grønne normalstrekene :) følger sin egen kurve helt utmerket :D

Edit: ser nå at jeg virkelig ikke har kontroll på datoer for tida! Mini blir jo 7mnd i morra, ikke neste uke :p

Last edited:
Godt å høre at det er flere "gentle giants" der ute :p
Vet ikke om det er noen sammenheng, men poden har vært veldig rolig, harmonisk og fornøyd siden han ble født - har egentlig bare spist og kost seg ;) Har fullammet helt til nå.
Hører ut som din er noe slankere i forhold til lengden enn min?

Huffameg, ikke bra med ryggen/ nakken din! Bra du får hjelp hos kiropraktor :)
Her er det heldigvis ikke så ille enda; bare konstanterer at det kjennes i ryggen at jeg drar på en 11 kilos baby dagen lang ;)

Jeg ammet til han var 4 uker, da var han veeldig tynn, men det var da vi begynte med flaske at han endelig vokste :) hehe.
Hmm.. Han har følgt kurven sin iforhold til vekt og lengde, men han er god å rund, hehe :)
Ja Var nok ekstra uheldig med nakken min. Nå er det ekstra viktig bære og løfte "ordentlig" jo tyngre ham blir.

Godt han fikk litt mer på kroppen da, sikkert ikke kjekt når de er for tynne heller :O

Er han innenfor normalen på kurven, eller har han funnet sin egen?
Min ligger helt utenfor på alle mål, men har funnet sin egen kurve. Vi måtte til og med på UL med hodet hans to ganger (!) fordi han vokste så fort i omkretsen da han var nyfødt... Det var IKKE noe særlig, men det har vist seg at han bare er stor på alle måter, så da får han være det :P

Godt han fikk litt mer på kroppen da, sikkert ikke kjekt når de er for tynne heller :O

Er han innenfor normalen på kurven, eller har han funnet sin egen?
Min ligger helt utenfor på alle mål, men har funnet sin egen kurve. Vi måtte til og med på UL med hodet hans to ganger (!) fordi han vokste så fort i omkretsen da han var nyfødt... Det var IKKE noe særlig, men det har vist seg at han bare er stor på alle måter, så da får han være det :p

Han ligger på den øverste streken på kurven, der har han liggi veldig lenge, lå litt under når han ble født :)
Når vi var på kontroll nå, sa legen at hodet han har vokst litt fort siden siste kontroll, så skal på en ekstra sjekk på helsestasjon om en mnd. Det var litt skummelt syns jeg :s håper ikke det er noe farlig. Legen sa at jeg ikke burde beskymre meg, for man vokser litt i rykk og napp, men at dem er nødt til å sjekke for sikkerhets skyld. Men ja... Tenker jo mye på det.

69,5 cm og 7950 gram. 6+1. HS var imponert over motoriske utviklingen. Hun krabber som en rakker, sitter stødig og reiser seg selv.

7660gr, 70cm og 43cm rundt hodet :-) noen dager etter 6mnd dagen :-)

69,5 cm og 7950 gram. 6+1. HS var imponert over motoriske utviklingen. Hun krabber som en rakker, sitter stødig og reiser seg selv.

Oj, så gøy! En skikkelig reser, hehe :) gutten min krabber ikke enda, men åler ser fremover og ruller seg bortover for å komme dit han vil. Mye som skjer nå :)

Her var han 9,5kg og 72cm på 6mnd kontrollen:).. Godt over snittet på både vekt og lengde, men følger sin kurve, og fin vekt iforhold til lengden, så ikke bekymra:)..
Han er veldig lik søstra si, men ligger en cm og en halvkilo foran hva hun gjorde på samme alder.. (Han var 500g og 2cm mindre ved fødsel da..)

Når vi er sammen med jevnaldrende, ser han veeldig stor ut da.. Men ser jo her på deres babyer at han er nok ikke så unormal:)..

Her var han 9,5kg og 72cm på 6mnd kontrollen:).. Godt over snittet på både vekt og lengde, men følger sin kurve, og fin vekt iforhold til lengden, så ikke bekymra:)..
Han er veldig lik søstra si, men ligger en cm og en halvkilo foran hva hun gjorde på samme alder.. (Han var 500g og 2cm mindre ved fødsel da..)

Når vi er sammen med jevnaldrende, ser han veeldig stor ut da.. Men ser jo her på deres babyer at han er nok ikke så unormal:)..

Ja jeg tenker også at det er greit siden han følger sin egen kurve :) ser også når vi er på barselgruppe osv. På jevnaldrene at han er stor, hehe :) har nok arva størrelsen fra faren sin, høy og kraftig beinbyggning.

Har ikke vært på kontroll enda, skal neste uke, men var innom helsestasjonen i dag og veide og målte. Han er 6 mnd og 15 dager.

9500 g
73 cm

:)

Last edited:
Back
Topp