6 måneders kontroll

• Trådstarter Trådstarter Lykkesrus
  • Opprettet Opprettet
L

Lykkesrus

Guest
I dag har vi vært på kontroll, sjekket øyne, ører og generell motorikk. Så bra ut:)

Hun var 68 lang, 42,2 og veide 7777;)

Ja da er det bare å skrive inn her;) Liker å sammenligne litt jeg:P Syntes hun hadde vokst så lite.. men begynner kanskje å stagnere litt, og plutselig vokser de igjen:D

Hehe:P Jaa det var det første helsesøster reagerte på også.. har nesten aldri skjedd at tallene hadde vært så like visst:P Hun begynner å bli lubben nå jaah:P

Hihi. De er jo så søte med disse små valkene sine atte :)
Har de digital vekt? Er det derfor de kan se det så nøyaktig?

På vår helsestasjon er det digital vekt hvertfall. Tror det var det på helsestasjonen hos mamma og pappa også. Var innom rundt jul siden jeg måtte passe på at mini la på seg da.

På helsestasjon der vi er har de en vekt som ser ut som den er fra 1700-tallet :p Skjønner ikke hvorfor de ikke har en digital. Vi lever i 2013 faktisk :p

Shit! Han her veier jammen 8220 g! hehe... Da tror jeg at jeg trygt kan kutte litt på melka :) Var 69-70 cm, jeg syns det er litt vanskelig å måle når jeg er alene der...

Måler du han selv?

Er spent, vi skal til torsdag.. Tror han er blitt ganske lang:)

Shit! Han her veier jammen 8220 g! hehe... Da tror jeg at jeg trygt kan kutte litt på melka :) Var 69-70 cm, jeg syns det er litt vanskelig å måle når jeg er alene der...

Synes ikke det var så ille jeg da;) Han er jo gutt, så de skal gjerne veie litt mere enn jenter. Har snakket med noen andre som har jenter på samme alder som min.. og de veide 8. Så mulig jenta mi veier lite?:S vet ikke.

Det er vel gjennomsnittlig vekt på en gutt på 6 mnd?:)

Når lillegutt var 5 mnd veide han 7640.. Så regner med at han ligge på 8200 hvertfall..:)

Synes ikke det var så ille jeg da;) Han er jo gutt, så de skal gjerne veie litt mere enn jenter. Har snakket med noen andre som har jenter på samme alder som min.. og de veide 8. Så mulig jenta mi veier lite?:S vet ikke.

Kjenner og flere som har jenter som veier mer, eller like mye som lillegutt.. Men lille snuppa di er vel mer på "riktig" vekt?:)

Måler du han selv?

Er spent, vi skal til torsdag.. Tror han er blitt ganske lang:)
Ja, det er et stort rom ved venteværelset med vekt og slik lengdemålerting :) Så vi kan gå opp dit og veie når vi vil egentlig, + at de vil vi skal veie og måle før timen!

Det er vel gjennomsnittlig vekt på en gutt på 6 mnd?:)

Når lillegutt var 5 mnd veide han 7640.. Så regner med at han ligge på 8200 hvertfall..:)
Okei da, hehe... Han er ikke akkurat valkete heller :p Sikkert jeg som "henger litt igjen" etter han var så liten og ikke la på seg :p

Men det er jo ikke lett å måle lengde alene da :S
Her får vi hjelp fra helsesekretæren.

På 6mnd kontrollen var jenta mi blitt 64 cm lang og veide 6300 gram. Hadde bare gått opp 100 gram siden 5 mndskontrollen 3 uker før :S

Back
Topp