6 år gammel maxi cosi..?

paprika

Gift med forumet
Julibarna2014
er det greit å kjøpe? eller bør en kjøpe et nyere? eller nytt ett? med tanke på sikkerheten..om det er gjort endringer i setet som gjør at det er sikrere nå enn for 6 år siden?

ville helt klart kjøpt nytt om jeg hadde hatt mulighet til det.Det sies vel at levetiden er fra 5-8 år ca(ikke skyt meg om dette er feil)
i tilegg vet du jo ikke hvordan det er behandlet,om det har vært i kollisjon osv.

Bilseter bør aldri være eldre enn 5 år ved overtakelse pga maks levetid på dem er 8-10 år. Spørs hvilken modell det er, men Maxi Cosi har hatt varierende kvalitet på setene som kommer etter babystolen i tidligere år, så jeg hadde ihvertfall sjekket nøye opp om det. Håper du kan stole på at setet aldri har vært utsatt for noe. Personlig hadde jeg aldri kjøpt brukt bilsikring med mindre jeg kunne stole 110% på selgeren. (slekt eller gode venner f.eks.)

ORIGINAL: Sicily

Bilseter bør aldri være eldre enn 5 år ved overtakelse pga maks levetid på dem er 8-10 år. Spørs hvilken modell det er, men Maxi Cosi har hatt varierende kvalitet på setene som kommer etter babystolen i tidligere år, så jeg hadde ihvertfall sjekket nøye opp om det. Håper du kan stole på at setet aldri har vært utsatt for noe. Personlig hadde jeg aldri kjøpt brukt bilsikring med mindre jeg kunne stole 110% på selgeren. (slekt eller gode venner f.eks.)

vet det er behandlet bra. er tanta mi som skal selge..men er litt i tvil siden det er så gammelt..jeg har egentlig et sete til mini, men det er et billigmerke..så tør ikke helt å bruke det..stoler ikke helt på det..brukte det til snuppa da hun var liten, men hadde aldri fred i sjela da vi var ute og kjørte..

jeg hadde ikke betalt for et så gammelt sete og jeg hadde heller ikke brukt et så gammelt sete..

de har tilbud på barnas hus nå, så jeg hadde heller kjøpt et helt nytt et

ORIGINAL: Dollface

jeg hadde ikke betalt for et så gammelt sete og jeg hadde heller ikke brukt et så gammelt sete..

de har tilbud på barnas hus nå, så jeg hadde heller kjøpt et helt nytt et

er 1799,- tilbudsprisen? er jo samme prisen som relex har.. ser at sete med base er på tilbud..

ORIGINAL: bibbiii

ORIGINAL: Sicily

vet det er behandlet bra. er tanta mi som skal selge..men er litt i tvil siden det er så gammelt..jeg har egentlig et sete til mini, men det er et billigmerke..så tør ikke helt å bruke det..stoler ikke helt på det..brukte det til snuppa da hun var liten, men hadde aldri fred i sjela da vi var ute og kjørte..

Ville ikke betalt noe særlig for det, men skal du bare bruke det på en unge og max 1 år fram i tid,er det jo innenfor "levetiden". Så har du dårlig råd og kan "få" det av tanta di er det ikke noe problem å bruke det vil jeg tro. Men maxicosi cabriofix får du jo til 998 kr innimellom, så det er jo ikke så dyrt å kjøpe nytt heller...

Jeg kunne godt kjøpt brukt på finn.no også jeg, men da ville jeg hatt et som er max et år gammelt og kun brukt til 1 barn. Disse ser ofte ubrukte ut og du kan få prutet de ned til 500 kr. Jeg er av de som velger å stole på folk flest jeg da... så sier folk at det ikke er kræsjet med så tror jeg på det - hvis ikke magefølelsen sier noe annet...

hun skulle ha 400 for det..men når jeg tenker meg om så blir setet 7 eller 8 år i år.. og jeg har jo råd til et nytt sete da..skal jo ikke kjøpe noe annet til babyen...så jeg har bestemt at vi (sambo og jeg) skal invistere i et nytt [:)] blir sikkert uten base..er vel like sikkert uten base er det ikke det da?

Det sies at man ikke skal bruke bilseter som er over 5 år....

hun skulle ha 400 for det..men når jeg tenker meg om så blir setet 7 eller 8 år i år.. og jeg har jo råd til et nytt sete da..skal jo ikke kjøpe noe annet til babyen...så jeg har bestemt at vi (sambo og jeg) skal invistere i et nytt [:)] blir sikkert uten base..er vel like sikkert uten base er det ikke det da?

no way! hadde aldri betalt det!

Er det babysete dere skal ha eller det neste setet? For om det er babysetet er det ikke akkurat noen investering å kjøpe nytt. Maxi Cosi Cabriofix som har høyeste score på sikkerhet kan koste under tusenlappen på tilbud uten base.. [&:] Riktig montert er det like sikkert, men basen eliminerer jo sjansen for feilmontering og dersom dere kjører mye bil ville jeg definitivt kjøpt det. Hvorfor brukte dere det billigsetet for det om du hadde en dårlig følelse med det? Riktig bilsikring er jo en av de aller viktigste og enkleste tingene vi kan gjøre for å redde barnas liv. Hva er da vitsen med å ta sjanser?

Back
Topp