50% sykemelding

Januarbaby2017

Glad i forumet
Ble i dag 50% sykemeldt og jobber turnus. Jeg har 70% stilling, så da skal jeg jo jobbe 35%, men hvor mange vakter jeg har på ei uke varierer jo. Noen som vet hvordan man løser dette i praksis?

Tenker i utgangspunktet at jeg vil ha færre dager. Skal snakke med leder i morgen, men greit å være litt forberedt :)

Det er nok mest normalt at man sammen med leder finner ut av dette. Noen syns flere korte dager er best, andre syns et par lange dager er best. Så må jo leder si hva h*n mener er best på deres arbeidsplass og hva som vil fungere best. ;) somregel er de vel ganske imøtekommende på å ha sine ansatte fulle dager, da det er enklere å få inn en evt Vikar på fulle dager, fremfor halve dager el.

Dette må du finnecut av med leder, hva som passer han og hva som passer deg :) når man er gradert sykemeldt betyr ikke det at man skal bare jobbe de 35% du er sykemeldt, det betyr at jobben må tilrettelegge så mye som du klarer å jobbe. Noen jobber fulle timer men jobber saktere, selv om de er 50%sykemeldt...

Når jeg vqr sykemeldt sist på jobb på sykehjem, så tok de antall timer totalt og delte det i to, så fant de ut hvor mange timer per uke jeg skulle jobbe. Så satte jeg og sjefen oss ned for å se på hva som kunne gjøres

Når jeg vqr sykemeldt sist på jobb på sykehjem, så tok de antall timer totalt og delte det i to, så fant de ut hvor mange timer per uke jeg skulle jobbe. Så satte jeg og sjefen oss ned for å se på hva som kunne gjøres

Sånn jeg også har tenkt at vi må gjøre det :) Spent på hva sjefen sier :p

Back
Topp