50/50 på abort

Det var nå godt vil jeg tro! ❤️
Huff da... Nei, ingen utredning på meg nei... Gynekologen jeg var til i dag mente det var veldig rart at jeg ikke hadde fått...
Hva er medikamentell oppfølging?
Godt at du får oppfølging da!
Medisinsk oppfølging. Har tilbud om både progesterontilskudd og blodfortynnende. Har i en tidligere graviditet i tillegg gått på medisiner for å senke immunforsvaret (da en hypotese er at det kan være for sterkt siden jeg har en autoimmun sykdom), men du har rett på utredning etter tre spontanaborter. Mulig det er andre medisiner som er relevante ut fra din problemstilling. I tillegg viser visst forskning også at hyppig UL (tender loving care oppfølging) også kan være virkningsfullt for de med uforklarlig habituell abort.

Huff :( skal du ta sånn hcg test da? Jeg forstår virkelig ingen ting, å tror egentlig fostret er dødt :( for jeg testet jo sterkt positivt den 29 desember! Skal jo ikke tilbake til privat ul før 15 februar... Hun ville ikke gi meg noe tabletter heller, da hun mente at det var 50/50 på hvordan dette kunne gå...
Tok HCG i begynnelsen av denne uken og den viste økning. Satser på at det går bra.ultralyd imorgen tidlig

Medisinsk oppfølging. Har tilbud om både progesterontilskudd og blodfortynnende. Har i en tidligere graviditet i tillegg gått på medisiner for å senke immunforsvaret (da en hypotese er at det kan være for sterkt siden jeg har en autoimmun sykdom), men du har rett på utredning etter tre spontanaborter. Mulig det er andre medisiner som er relevante ut fra din problemstilling. I tillegg viser visst forskning også at hyppig UL (tender loving care oppfølging) også kan være virkningsfullt for de med uforklarlig habituell abort.

Legen vil ikke ta hcg på meg og mener jeg ikke trenger oppfølging da jeg har født 2 friske barn... Men hva med alle de andre abortene da??? Føler at jeg ikke har krav på noe når jeg har født to hærlige gutter... Føler veldig på at siden jeg har 2 unger så skal jeg ikke kreve å få hjelp.

Legen vil ikke ta hcg på meg og mener jeg ikke trenger oppfølging da jeg har født 2 friske barn... Men hva med alle de andre abortene da??? Føler at jeg ikke har krav på noe når jeg har født to hærlige gutter... Føler veldig på at siden jeg har 2 unger så skal jeg ikke kreve å få hjelp.
Når har du hatt abortene? For dersom du har hatt 3 aborter etter hverandre og ikke fått levende barn etterpå så har du per definisjon habituell abort og har rett på utredning. Om det er sekundær (etter du har fått barn) eller primær (før barn) spiller da ingen rolle. Kanskje du skulle be om henvisning til gynekolog eller bytte fastlege?

Back
Topp