50/50 på abort

christin.mammatil2

Andre møte med forumet
Føler meg ødelagt! :(
Dette skulle bli den dagen jeg skulle melde meg inn i September-spirene. Jeg VAR 9+0 i dag å skulle til min første TUL. Skulle få se et lite hjerte som slo...
Fikk brun utflod i går ettermiddag med litt svake smerter... litt sånn strekksmerter..
Var på TUL nå, å ble satt tilbake til 5+3, så så ikke noe hjerte... Men alt ellers så bra ut. Dette er 10 gangen jeg er gravid og jeg har 2 barn. Jeg er så fortviltt nå.... fikk beskjed om at dette kunne gå 50/50...
Jeg håper dette er bare et lite bøllefrø, og at testen jeg tok 29 desember, viste at jeg var gravid bare dager etter unnfangelsen... Eneste graviditetssymptomer jeg har hatt er, ømme bryster og meeeget trøtt + bekkenløsning...
Er det flere der ute som har hatt det slikt? At det har gått bra til slutt?
Føler meg helt tom nå.... :(

Håper den lille klorer seg fast og at du kan være her hos oss ♥ ikke mist håpet kjære deg. Sender deg en stor klem:-)

Uff, vanskelig å finne ord som trøster. Har ikke råd å komme med, men en god klem og håper inderlig de 50/50 går i din favør:)

Hei. Jeg har også vært gravid 10 ganger og har to barn. Jeg testet positivt 5 januar og kom til tidlig ul når jeg var 5+0 men gyn kunne kun bekrefte graviditet og mente jeg var kortere på vei. På ny ul i dag ble jeg beregnet til 6+6, noe som må ha gitt en veldig tidlig test. Jeg er klar over at du har et mye større tidsspenn så er ikke helt det samme, men kan ligne litt kanskje?

Når skal du tilbake? Håper du ikke må vente for lenge, skal du ta hcg prøver, andre medisiner du tar?

Hei. Jeg har også vært gravid 10 ganger og har to barn. Jeg testet positivt 5 januar og kom til tidlig ul når jeg var 5+0 men gyn kunne kun bekrefte graviditet og mente jeg var kortere på vei. På ny ul i dag ble jeg beregnet til 6+6, noe som må ha gitt en veldig tidlig test. Jeg er klar over at du har et mye større tidsspenn så er ikke helt det samme, men kan ligne litt kanskje?

Når skal du tilbake? Håper du ikke må vente for lenge, skal du ta hcg prøver, andre medisiner du tar?

Huff... Er visst like vi to!
Ligner jo litt da! Fikk du se hjertet slå da? ❤️
Skal tilbake 15 februar... Nei, hun sa ingen ting om det, men jeg skal til legen nå på fredag så lurer på om å be om det da! Hcg altså
Jeg tar levaxin for lavt stoffskifte.

Skal tilbake 15 februar... Nei, hun sa ingen ting om det, men jeg skal til legen nå på fredag så lurer på om å be om det da! Hcg altså

Jeg tar også levaxin. Har du forresten fått beskjed om at du må øke dosen med en gang du blir gravid?

Såpass ja! Mener legen din det har sammenheng med dine aborter? Ja, økte fra 50 til 125

Han sier jo jeg er mer utsatt. Jeg gikk til spesialist i begynnelsen og han understreket veldig at stoffskifte måtte være velregulert før jeg ble gravid, og med nøye oppfølging. Jeg mener man har rett på oppfølging hos spesialist/endokrinolog under svangerskapet forresten. Søsteren min fikk det med en gang, men legen mine r ganske kompetent og ringe til endo. Hele tiden, så har ikke følt behovet selv.

Jeg har bare hatt en sa (heldigvis), men da turte jeg ikke øke dosen med en gang, og økte bare bittelitt. Denne gangen gikk det fint og da økte jeg mye mer med en gang. Det kan være tilfeldigheter, men det kan også være at det spilte en rolle. Får nok aldri vite det sikkert. Men vet om flere andre med lavt stoffskifte som har slitt med mange aborter, men har alltid fått høre det fra mannen osv. Så aldri fått spurt om de også hadde økt dosen. Ifølge teorien skal sjangsen for å miste kun være økt hvis stoffskifteverdiene ikke er bra. Er man velregulert skal man ha like gode odds som friske, har jeg lest.:)

Såpass ja! Mener legen din det har sammenheng med dine aborter? Ja, økte fra 50 til 125

Han sier jo jeg er mer utsatt. Jeg gikk til spesialist i begynnelsen og han understreket veldig at stoffskifte måtte være velregulert før jeg ble gravid, og med nøye oppfølging. Jeg mener man har rett på oppfølging hos spesialist/endokrinolog under svangerskapet forresten. Søsteren min fikk det med en gang, men legen mine r ganske kompetent og ringe til endo. Hele tiden, så har ikke følt behovet selv.

Jeg har bare hatt en sa (heldigvis), men da turte jeg ikke øke dosen med en gang, og økte bare bittelitt. Denne gangen gikk det fint og da økte jeg mye mer med en gang. Det kan være tilfeldigheter, men det kan også være at det spilte en rolle. Får nok aldri vite det sikkert. Men vet om flere andre med lavt stoffskifte som har slitt med mange aborter, men har alltid fått høre det fra mannen osv. Så aldri fått spurt om de også hadde økt dosen. Ifølge teorien skal sjangsen for å miste kun være økt hvis stoffskifteverdiene ikke er bra. Er man velregulert skal man ha like gode odds som friske, har jeg lest.:)

Så bra det har gått fremover da!! Det var jo veldig positivt!! Hvor lenge var det mellom de to ultralydundersøkelsene? Skal du sjekke noe mer nå? Jeg vurderer ny ultralyd etter bare en uke...

Nesten slik her også..trodde jeg var 8 uker når jeg var hos legen men han mente 5-6 så fikk ikke sett noe bankende hjerte jeg heller..;( skal tilbake på fredag så får se hva han sier da;(
Lykke til! Jeg trodde jeg var 7+6 og var 6 isteden :(

Ikke noe kjekk beskjed og få. Håper alt ordner seg og at du får se et hjerte om ikke så alt forlenge:Heartred

Nesten slik her også..trodde jeg var 8 uker når jeg var hos legen men han mente 5-6 så fikk ikke sett noe bankende hjerte jeg heller..;( skal tilbake på fredag så får se hva han sier da;(

Huff :( skal du ta sånn hcg test da? Jeg forstår virkelig ingen ting, å tror egentlig fostret er dødt :( for jeg testet jo sterkt positivt den 29 desember! Skal jo ikke tilbake til privat ul før 15 februar... Hun ville ikke gi meg noe tabletter heller, da hun mente at det var 50/50 på hvordan dette kunne gå...

Må høre med legen min om hva han sier om dette! Hun private gynekologen jeg var til i dag, mente det var veldig rart at jeg ikke hadde fått utredning da alle graviditetene de to som ente bra og de 7 (kanskje 7) ente med spontanabort og 1 til utskrapning i uke 10...

Hjertet slo ja! Jeg skal tilbake om tre uker for å sjekke både ståa med fosteret men også noen ekle vanncyster på eggstokkene. Har du vært gjennom utredning? Jeg har både tilbud om medikamentell oppfølging i forhold til abortene og får oppfølging med ul (skulle kanskje ønsket litt oftere ul, men greit nok)

Hjertet slo ja! Jeg skal tilbake om tre uker for å sjekke både ståa med fosteret men også noen ekle vanncyster på eggstokkene. Har du vært gjennom utredning? Jeg har både tilbud om medikamentell oppfølging i forhold til abortene og får oppfølging med ul (skulle kanskje ønsket litt oftere ul, men greit nok)

Det var nå godt vil jeg tro! ❤️
Huff da... Nei, ingen utredning på meg nei... Gynekologen jeg var til i dag mente det var veldig rart at jeg ikke hadde fått...
Hva er medikamentell oppfølging?
Godt at du får oppfølging da!

Back
Topp