5. Utviklingstrinn

Mammatil2.2018.2021

Forelsket i forumet
Flere som har kommet inn i 5. utviklingstrinn?

Her er vi på dag 2.. han er en gladgutt når han er våken og han sover helt fint på dagtid, og når han skal legge seg for natten. Men en gang mellom kl23-01 begynner han å våkne mye å gråter hele tiden. Og det varer til vi står opp. Som regel rundt 5, da jeg ikke orker mer. Han får noen blunder inni mellom gråtingen, men jeg ligger våken hele tiden. Sååå slitsomt.. hjelper ikke at det er veldig mørkt på natten, føler jo at natten aldri blir ferdig.
 
Huff, det hørtes slitsomt ut! Vi er på dag 3, og har foreløpig ikke merket noe til det..
 
Vi er også noen dager inn, men merker ikke så mye.. sover litt mer urolig på natta, og kan være litt mer misfornøyd på dagen, men ikke noe plagsomt..
 
Er noen dager inn i femte. Har merket at han er mer sutrete på dagtid enn vanlig, og han er mer krevende nå. Det tar lenger tid for han å sovne på kvelden, samt mer urolig på natten.
 
Er noen dager inn i femte. Har merket at han er mer sutrete på dagtid enn vanlig, og han er mer krevende nå. Det tar lenger tid for han å sovne på kvelden, samt mer urolig på natten.

Ja, vi sliter også mer på kvelden! Før kunne vi bare legge han, gå ut av soverommet, og så sovnet han. Nå må vi gjerne være der inne helt til han sovner. Virker som om han blir redd når vi går ut :(
 
Ja, vi sliter også mer på kvelden! Før kunne vi bare legge han, gå ut av soverommet, og så sovnet han. Nå må vi gjerne være der inne helt til han sovner. Virker som om han blir redd når vi går ut :(
Samme her! Han har alltid vært så lett å legge. Sovnet med en gang. Nå vil han helst holde meg i hånden til han har sovnet, samme med oppvåkningene på natten. Prøver å ikke alltid gjøre det, men det resulterer i lite søvn på mor... Men det er mye nytt de skal lære nå, så verden er nok litt skummel
 
Tror vi akkurat har begynt her. Veldig urolig. Spesielt vanskelig på kveld og natt når han skal sove.
 
Er noen dager inn i femte. Har merket at han er mer sutrete på dagtid enn vanlig, og han er mer krevende nå. Det tar lenger tid for han å sovne på kvelden, samt mer urolig på natten.

Ja,samme her.
 
Samme her! Han har alltid vært så lett å legge. Sovnet med en gang. Nå vil han helst holde meg i hånden til han har sovnet, samme med oppvåkningene på natten. Prøver å ikke alltid gjøre det, men det resulterer i lite søvn på mor... Men det er mye nytt de skal lære nå, så verden er nok litt skummel

Vi får håpe det bare er utviklingstrinnet.. min ble sånn i det forrige også :) her må han over i senga vår og bli holdt rundt for å sovne igjen.. veldig koselig da, men vil jo ikke gjøre det til noe vane.. jeg er oppe å pumper om nettene også fordi han ikke tar pupp, så blir jo ikke mye søvn på a mor :p
 
Leggingen har tidvis vore eit herk no i trinn 5 her og. Samt nattesøvnen har blitt mykje avbrutt [emoji849] 13 dagar igjen seier appen
 
Appen her sier det er 15 dager igjen. Men virker som det verste egentlig er over. Han våkner bare 3-4t på nattten når han er sulten. Og leggingen gåe bedre også. Så ca 10 dager varte det her. (Med håp om at det er over)
Og på bare få dager klarer han nesten å stå på alle 4. Men har lært seg å åle seg litt både bak og fram, går sakte da.
 
Her har nattesøvnen også blitt dårligere og dårligere.. han sover skikkelig urolig! Eneste som roer han er mat og nærhet, men når han spiser så mye på natta vil han jo nesten ikke ha mat på dagen.. har også måtte flytte han over i vår seng, for han sover så dårlig i sin seng.. vanligvis sover han jo så godt der :( 16 dager igjen her..
 
Sliten mamma her. Lille har vært våken store deler av natta, i godt humør når hun ligger inntil meg i vår seng. Våkner når hun blir lagt over i sin seng, kviner, gråter og sier mam-mam hvis hun ligger med pappaen eller alene. Veldig søtt, but mama needs some sleep :dead: de to siste nettene har hun våknet OFTE, prater mye og spiser enda mer.... Hei såre brystvorter og blå handleposer under øynene :arghh:
 
I natt har det vært helt krise her også! Våken hver time og gjort masse rart i søvne.. jeg la meg 20.00 i går for å prøve å få litt søvn, men da vi sto opp 08.30 var jeg fremdeles helt utslitt :/ håper virkelig ikke dette står på i 2 uker til altså!
 
Trodde det var over.. men siste 2 nettene har mini vært våken 2timer i strekk mellom kl1 og 3, og bare snakka. Han var helt lys våken, så da lå jeg og mini heller og snakka sammen, og han hadde flere latterkramper også. Sykt slitsomt, men koselig å snakke med han nå som ham viser seg mer og mer som et menneske med stor personlighet :Heartblue han blir 6mnd om 2 uker og det er helt utrolig å se på nyfødtbilder av han for nesten et halvt år tilbake og se hva han mestrer nå. Da er det jo verdt våkentiden
 
Last edited:
Back
Topp