5 om dagen

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Her spiser både jeg og barna 5 om dagen..

Av grønnsaker går det mye i gulrot, brokkoli og blomkål..
Av frukt går det mye i eple, pære, banan, druer og mango..
I desember blir det mye klementiner :)

Hehe er agurk med ?? :P

Må vel være ærlig å si at vi er nok ikke så flinke til det. Vi er ganske kresne alle sammen, men samboeren er vel verst. Men vi har snakket om det og vi prøver å gradvis bli flinkere.

Noen som vet hvor mye man må spise av en ting for at det skal telle som 1 av 5?

Gjør nok ikke det.
Vi har agurk på brødskiva, frukt på dagen, gulrot og potet til middag og kanskje smoothie til kvelds

Det varierar.

Eg er mest glad i eple, pære og klementin av frukt, av grønnsaker er eg mest glad i gulrot. I periodar et eg og mykje rå kålrabi og blomkål i tillegg (deler opp og har liggande i litt vatn i kjøleskapet).

Guttungen et grøne eple og gulrøtter. Av og til cherrytomater og klementinar. Og pga jernmangel heile tida har legen "pålagt" han å drikke appelsinjus til måltidene. Han drikker av og til smoothie og.

Jenta likar pære og agurk, av og til gulrot, litt druer og plommer. Ikkje glad i jus, men drikk av og til smoothie.

Vi gjør det. Har så å si brokkoli, gulrøtter, løk til middag hver dag. Samt litt frukt til mellommåltid. På brødskiva spiser vi paprika, reddik, agurk, alfaalfa spirer ++

Vi prøver å kun holde oss til økologisk.

Vi prøver så godt vi kan i hvert fall :) Nå går det mye i mandariner, appelsiner og epler og så spiser vi mye grønnsaker til middagen :)

Nei burde bli mye flinkere! Elsker frukt og grønt men har ikke så mye tid til å komme på å spise.

Har vært skikkelig dårlig på fruktspisingen i lang tid.
Salat og grønnsaker til middag forsyner jeg meg mye av.
Planen er å legge inn et mellommåltid med en frukt når mini får fruktmosen sin om formiddagen, og øke etterhvert. Det handler i stor grad om vaner!

Back
Topp