5-mndkontroll!

Earthling

Glad i forumet
Septembermødre <3
Septembergull'17
Wææ så fort tiden går, og så fort de vokser! :eek: Jeg så en 4 uker gammel baby forleden og da gikk det opp for meg hvor stor gutten min har blitt, og at jeg alt er over halvveis i permisjonen :woot:
Junior vokser ut av klærne sine i et forrykende tempo, på 5-mndkontroll i forrige uke var han blitt 68,5 cm lang og 7456 gr tung. Lang og fin gutt :D:D Dagen etter fikk han dessverre feber, som følge av vaksinen tror jeg, og spydde i tillegg ut over hele sofaen :( og kronet verket et par dager senere med å bli superforkjøla, nå som pappa'n og jeg endelig begynner å bli friske selv etter et par uker med omgangssyke og forkjølelse.
Hvordan har det gått på kontroll for deres små? :)

Jeg har vært på 5 mnd kontroll med jenta mi ♡ Hun var 63 cm og 7.2 kg - god og rund.. ;)
Merket ikke noe etter vaksinene heldigvis!!

Her er det to uker til jeg skal på 5 mnd kontroll :) Spennende!

Jenta mi er 5 mnd i dag og veide 7,5 kilo og var 64,5 cm på kontrollen på helsestasjonen. :)

Et par uker unna for oss. Men reagerte også på hvor bittesmå noen babyer var på helsestasjonen sist! Som tida flyr! Prøver å nyte hver dag, men det går fort allikevel :p

Da har vi vært på kontroll og fått vaksine :) Gikk over litt raskere gråtinga etter vaksinen denne gangen heldigvis. :) Gikk kjempe fint.

Har en stor gutt, veier hele 9.4 kg og var 68 cm lang :) Alt var bra med han :)

Min var 6800 g og 65 cm lang. Ikke stor egentlig. Fikk vaksine og vrælte, men ingen bivirkninger da. Showet for helsesøster og var fin og blid

Vi har vært på kontroll. 4 1/2 mnd. Stor jente og veide hele 9,3 kg og 70 cm lang. :) Helsesøster ba oss fortsette gjøre det vi gjør. :)

Da har vi også vært på kontroll, to dager før fem mnd. Dagen. 6660 gram og 71 cm lang. Enda lengre og tynnere en før... :p helsesøster var ikke bekymret, men jeg fikk beskjed om å fore han med smør :D

Da har vi også vært på kontroll, to dager før fem mnd. Dagen. 6660 gram og 71 cm lang. Enda lengre og tynnere en før... :p helsesøster var ikke bekymret, men jeg fikk beskjed om å fore han med smør :D
Har du begynt med fast føde? Du kan i så fall bruke litt olje i maten for å få ekstra kalorier :)

Har du begynt med fast føde? Du kan i så fall bruke litt olje i maten for å få ekstra kalorier :)
Ja, vi har begynt litt. Gir en teskje grøt og litt frukt foreløpig. Skal prøve å øke litt hver dag nå og tilsette fett i tillegg :)

Ja, vi har begynt litt. Gir en teskje grøt og litt frukt foreløpig. Skal prøve å øke litt hver dag nå og tilsette fett i tillegg :)
Det går seg nok til. Hvis ikke helsesøster bekymret seg ville jeg ikke stresset :) Men de begynner nok å bli klare for litt mer mat nå ja, merker det godt på min gutt i alle fall!
Jeg bruker litt Cocosa eller rapsolje, avhengig av hva det blandes med. Han fikk brokkolipure i dag, og det falt ikke i smak hehe. Men pæremos var digg!

Vi skal i morgen, super spent på vekt og lengde

Vi har vært på kontroll i dag, på 5mnd dagen hans. Han veier 6750g er 66,5cm lang og 42cm i hodeomkrets. Følger kurven sin perfekt :) Foreløpig ser det ut til å gå fint etter vaksinene også!

Vi var på kontroll i dag. Mini er en skikkelig kraftkar på hele 9,5 kg og nesten 70 cm. Det ser også ut til at det ikke kommer noen reaksjon etter vaksina denne gangen heller.

var på kontroll med snuppa hele 5 dager før 5 mndr :) 67cm og 7960g :)

Back
Topp