5 mnd

Mammatil3små

Betatt av forumet
Hvor mange kg var deres på 5 mnd kontrollen?
Synes frøkna mi egentlig er ganske stor, men etter 5 mnd kontrollen ble jeg litt usikker.
Hun var 3680g og 50 cm ved fødsel og nå var hun 5654 og 62,3 cm.
Så hun er vel egentlig ei lita flis.

Godgutten min var ca 6.8 kg og 65 cm på 5 mnd kontroll, var 3270 g og 49 cm ved fødsel. Syns min er litt liten da, storebroren var 1 kg tyngre på samme alder [&:]

mi er 6820 og 64 lang, så di er ikke så veldig stor nei. Men så lenge hun følger sin egen kurve er det ingenting å bekymre seg for.[:D] Mi jente gikk veldig fort opp i vekt, men fra 3mnd kontroll til 5mnd kontroll er hun kun gått opp 600g.

hei på deg [:D]
min jente var 3946g og 50 ved fødsel..
og nå var hun 7240g og 66 cm lang.

Sarah er ikke 5 mnd enda, men for 2 uker siden var hun 6980g og 66,9 cm.. [:)]

Oj.. [:)] Har fløte i melka du da.. [:)]
Jenta mi la på seg veldig godt den første stunden når jeg amma, men etter jeg gikk over til mme legger hun nesten ikke på seg..

Ja hun følger sin egen kurve og virker blid og fornøyd. Så bekymrer meg egentlig ikke så mye. Men det er så forskjell på helsesøsterene.. Første jenta mi var også lita, og den helsesøstera vi hadde da masa og masa om at jeg måtte vekke henne så å så mange gang om natten for å mate hun, men jeg gjorde det sjeldent siden hun fulgte kurven og det var aldri noe galt me hun.. Men hun vi går til nå med minste er helt annerledes.. Hun stresse meg ikke med det og sier hun vokser jevnt.

Ja så lenge ungen er blid og fornøyd å følger kurven sin så hadde jeg aldri vekket en sovende baby. Merker at det er anderledes med andre barn. Med han første tok jeg til meg alt hs sa, men nå føler jeg faktisk at jeg får bedre råd her inne. HS mi sier jo bare det hun har lest. Teori er ikke praksis desverre. [8|]

ORIGINAL: Mamma til 2 søte små

Ja så lenge ungen er blid og fornøyd å følger kurven sin så hadde jeg aldri vekket en sovende baby. Merker at det er anderledes med andre barn. Med han første tok jeg til meg alt hs sa, men nå føler jeg faktisk at jeg får bedre råd her inne. HS mi sier jo bare det hun har lest. Teori er ikke praksis desverre. [8|]

Ja, hun vi hadde til førsta gikk kun ut i fra boka, hun skulle legge på seg så å så mye i uka, selv om jeg prøvde å forklare at hun var veldig aktiv og greier, men det gikk ikke inn.. Hun var fast bestemt på att sånn det sto i boka sku det være..

Oliver veide 8685gr og 72cm lang, var da 5mnd og 2 uker.
Fødsel så veide han 3095gr og 50cm lang.

Var på 5mnd kontroll i går. Lille her er 7020g og 69,5cm(på 4mnd kontrollen var ho 64cm, så har vokst mykje den siste mnd), ved fødsel var ho 3020g og 49cm.[:)]

Min jenter var 3670 ved fødsel og9200 og 67,5cm på 5mnd kontrollen. Stor og god jente[:D]
Blid og fornøyd unge.

Han var 9295 g og 72,5 cmpå 5 mnd kontroll.
Han var 4790 g og 52 cm ved fødsel.

Var på 5 mnd kontroll i går, da veide snuppa 9830 gr og 70 cm..
Kjempe bayen min..[:)]

ORIGINAL: sisu

Jenta mi var større en det på 3 mnd kontrollen [:)]

sign.

Theo var 3894 og 52 cm ved fødselen, og på 5 mnd.kontrollen var han 7930 og 69 cm[:)]

Så lenge jenta di er nøgd og aktiv, så seier det mykje!

Skal jau ikkje samanlikna med andre, men synes det er moro å sjå kor ulikt dei små vekse.

Mi var 3450 gram og 50 cm ved fødsel og ved 5 mnd kontroll 6255 gram og 63,5 cm.

Gutten min veide 3750 og var 53cm lang som nyfødt, nå er han 4mnd og 2 uker og veier 8,4 og er 70cm lang. 

Skal ikke på 5 mnd kontroll før etter påske. Men har vært på hs idag og da veide hun 7360g, hun er 5 mnd til tirsdag.[:)]

Back
Topp