5 mnd: leggerutiner

BergenBaby2015

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
her har alle rutiner sklidd ut. Lille har begynt å våkne maaaange ganger om natta (ca hver time - hver andre) fra kl sju-åtte HVIS vi får lagt henne til da. Hun må bysses i søvn og våkner veldig lett.

Hvilke rutiner har dere nå som de begynner å nærme seg de magiske 6 mnd? Tips til legging? Stresser litt med å få gode rutiner til hun er 6 mnd og begynner å skjønne litt av greia.

4,5 måned er gutten blitt her og vi har hatt kveldsrutine siden han var 2 måneder ca.:) Vi bader hver kveld. Nå for tiden dusjer vi bare for han elsker det virkelig. Ser forventningene lyse i øynene når jeg legger han på gulvet. Han blir spinnvill.:) Også blir han utrolig rolig av den varme dusjen og nærheten. bruker lang tid og koser oss på badet, også spiser han etterpå. Så legger jeg tan i sengen med smokk og kosekluter og der sovner han etterhvert.:)
Han sov veldig godt til han var 3 måneder. Da begynte han å våkne ofte om natten. Han er liksom ikke våken, vil sove men noe har vekket han. Virker som det begynner å bli bedre her nå faktisk.:)

Vår lille legger seg litt vel sent, men får bare ikke til å legge henne før. De gangene vi har prøvd det, har hele natten skjært seg, så tenker hun justerer det selv etterhvert.

Ca 2130 får hun ene brystet. Det tar ca 20 min. Så er det kveldsstell hvor hun får ligge litt naken å sprelle på stellebenken, på med nattbleie og pyjamas. I 22tiden får hun andre brystet og sovner raskt. Noen ganger sovner hun på puppen før hun legges, andre ganger er hun våken. Hun sover natten i egen seng og våkner som regel 6.30 tiden.

Hun har alltid sovet mindre enn jeg har følelsen av at andre babyer gjør, men sånn er hun visst bare:)

Grøt i 19 tiden, stell og kos på stellebordet, pupp i tvstua , så legges hun enten våken eller sovende. Om hun er våken tar det ca 10 minutter så sover hun. Har de siste 3 ukene sovet fra 20-08 i strekk, men nå har hun bynt å tulle på natten.. Roer seg heldigvis raskt..

Graut kl 18 ,bytte til nattkle å i seng 18.30-19. Då får han flaske menst han ligger i senga.so sovner han etter 10-15 min..men våkner kvar 3t å vil ha mat å opp 6-7 om morgenen

Rundt 4mnd får de en ny søvnfase, lett søvn, før det har all søvn vært dyp søvn.

Vi sliter også med oppvåkninger, mini er 5mnd. Har ingen gode råd bortsett fra å fortsette med rutinene selv om de ikke fungerer. Ha av lyset i huset når du ev går rundt og bysser så baby lærer forskjell dag og natt. Her sovner han bare til pupp så må vente til han blir sulten igjen. Uansett viktig å vite man trenger melatonin for å sovne og dette produserer man bare i mørket. Nattmelk inneholder også dette!

Back
Topp