5 mnd kontroll status :)

Major80

Flørter med forumet
Septemberlykke 2015
Da har vi vært på 5 mnd kontroll, snuppa er 6,5 kilo..
Ligger over kurven på hodemål, så dette måtte følges opp.. 44,5 cm vistnok. Og 64,5 lang ;)

Og to vaksiner etterfølgt med feber og litt uvel.

Deres da? :)

Vår snupp ligger også litt over på hodemål, 44 cm på 5 mnd kontrollen :-)

67,5 cm lang og 7550 gram :-)

Vaksine her og, litt slapp og trøtt idag.

Skal på kontroll om en elleve dagers tid, da skal jeg svare :) men da vi var på sykehuset med en ymse infeksjon for et par uker siden var hun 6.5 :O og 63 cm lang. 44 rundt hodet, tror jeg :)

Mini var 65 cm, 43 cm rundt hodet og veide 8460 gram:)

Han ble veldig dårlig av vaksinene, var litt småforkjølet før han fikk de, og ble veldig forkjølet med feber på 39.5.. så ble ett par tlf til legevakten da, heldigvis ble han bra igjen etter 3 dager, utenom at han fremdeles er litt snørrete.

Vi var på kontroll på mandag da var frøkan 66cm lang og veide 7150 :) hu var slutt i vekt siden sist, så hun er godt i stand <3

Min var 43,8 cm rundt hodet. Det er også øvre normalområde tror jeg, men hun følger kurven sin perfekt. :) Hun er også 64,5 cm lang. :) Veide 7910g, følger sin egen kurve helt nøyaktig der også.

Var på kontroll i går og han var 64 cm, 43,2 cm rundt hodet og 7843g, han følger sin egen kurve perfekt :) det har heller ikke vært noen tegn til at han fikk vaksine, hittil har han ikke reagert på noen av vaksinene :)

Hjemme fra kontroll. 64,5 cm og 6660 gram. 42 cm rundt hodet. Følger sin egen kurve helt fint. Helsesøster kommenterte hvor aktiv hun var, og sa at så aktive barn forbrenner mer. Så vi kunne bare kjøre på med mer grøt og smaksporsjoner.

Last edited:
6,540, 63cm
Hadde også høyere hodemål! Men er veldig lik faren, og når jeg sjekket hans helsekort hadde han samme hodemål!

Var på kontroll tirsdag, da var hun 5980 g 61,5 cm og 42,2 rundt hode. Mindre enn de fleste her, men følger kurven sin :-)

69 cm og 7 kg på kontrollen for par uker siden :) hodemål husker jeg ikke i farta, men ikke noe de kommenterte, så sikkert på gjennomsnitt :)

7480g og 67cm lang her. Hodemål 44,5cm (nokså omtrentlig ettersom lillegutt absolutt skulle spise på helsesøsters halslenke med ID-kort.. :p). Veldig flink da han fikk sprøyte, og slo også til med å vise frem noen krabbesteg for helsesøster <3)

60 cm, Hodeomkrets 40 cm og veide 5940 gr. ☺
Han vokser så fort, har vokst 18 cm og lagt på seg nesten 4.3 kg siden fødsel ☺

Hun veier 6475 og er 62 lang. :) Hodet er 42,2.

Last edited:
Kontroll i dag :)

5640 gram, 63 cm lang og 40,5 i hodeomkrets (mener jeg å huske). Lille fisen <3

Var på fem måneders med litja nå (hun er 5mnd 2uker) og var så stor :/
8,9 kilo, 70cm og 46 rundt hodet! Stor jente :D
Over vanlig kurve men følger kurven sin fint, hun er tung men også lang så fin form :-)
Ligger godt foran i både motorisk og psykisk utvikling så det var gøy å høre :-)

Var på 5 mnds kontroll i går. Gått fra 3020 g, 50 cm og 34,5 rundt hode ved fødsel til
7160 g, 65 cm og 42,1 rundt hode!:-) ble ingen vaksine siden han hostet og var snørrete. Så vi skal tilbake å ta den neste uke!

Back
Topp