5 mnd, er melken normalisert??

Amfelia

Andre møte med forumet
Har en gutt på 5 månder, synes puppene er blitt litt "slappe" er ikke som før med melkespreng og trillrunde pupper. 
Så jeg lurer på om de vil normalisere seg i forhold til hvor mye gutten min trenger å spiser i slengen, pumpet meg å da var det tett oppunder 120ml. Vi spiser ganske tett, opp mot 3-4 timer på natten og omentrent det samme på dagen. Vi har da begynnt med grøt på kvelden og litt middags glass på dagen, kan det være at han da trenger mindre pupp. Noen der ute som har litt mer fartsttid enn meg? 

Dersom han har begynt med litt grøt og middagsglass, så vil jo han naturligvis drikke litt mindre melk. Dette kommer til å gå av seg selv, og melkeproduksjonen din vil justere seg ned til barnets behov.

Men at puppene ikke er så fulle og sprengte lengre er helt normalt, du har nok like mye melk lell! Her ammer jeg barn nr 2 på 7. mnd, og man skulle ikke tro at puppene mine har melk i seg i det hele tatt... :-P

Har gådd å bekymret meg for om det er nok melk, han spiser nå å legge godt på seg... Så da er det nok ikke noe å bekymre seg for... Godt å høre at det ikke er unormalt, letter en nybakt mamma :) Min gutt er vel en sånn som må spise tett og ofte, så det er vel bare å venne seg til først som sist :P Merker jo at man ikke kan ta seg en tur på besøk etter legge tid, blir jo bare reine maratonløpe før mor :P 

Back
Topp