5 måneders kontroll

mkrago

Elsker forumet
Da har vi vært på kontroll, 5 mnd og 2 dager, jeg har en STOOOOR gutt. Han ligger over 97 percentil på alt. Er 72cm og 9120g. Var 54 cn lang og 4100g ved fødsel. Hva med dere?
 
Her har vi ikke vært på 5 måneders kontroll ennå, men er veldig spent. Han var 9090 g og 68 cm på 4 måneders kontrollen:)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Lillebror var 9150 gr og 69 cm på 5 mnd kontrollen. Storebror var 10130gr og 70 cm når han bar 5 mnd;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Smurfen var på 5måneders kontroll igår. Hun veide 8590 gram og var 67cm lang. Heslesøster klager ovrr at hun er i største laget og at jeg bør begrense matmengden til jentungen. Jeg mener at babyer ikke skal slankes og at så lenge smurfen er glad og livlig og utvikler seg som hun skal er det det viktigste.

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
 
Her var hun 7000 gram og 65 cm. Snart 6 mnd kontroll på oss!
 
Min snuppe var 61,5 cm og 6,8 kg på 5 mnds kontrollen, lita og tjukk!
 
Smurfen var på 5måneders kontroll igår. Hun veide 8590 gram og var 67cm lang. Heslesøster klager ovrr at hun er i største laget og at jeg bør begrense matmengden til jentungen. Jeg mener at babyer ikke skal slankes og at så lenge smurfen er glad og livlig og utvikler seg som hun skal er det det viktigste.

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥

Enig! Jeg forstår ikke hysteriet! Man skal selvfølgelig ikke presse i dem mat, men så lenge de regulerer selv så er vel alt bra? Vi er kanskje i andre enden av skalaen (men ikke underernært, selvfølgelig) og helsesøster har sluttet å stresse med at vi må få i henne mer mer mer mer mat nå, heldigvis.. Jeg ser jo at hun følger kurven litt i hytt og pine, men hun ser frisk og god ut, er blid og fornøyd og virker til å ha det veldig bra! Kjenner godt en som tilsynelatende er i samme situasjon som deg, men som ble bedt om å gi mer mat fordi hun plutselig ikke fulgte kurven sin lenger! Det er jo like ille egentlig.. Ting regulerer seg på sin måte til sin tid, tenker jeg. Mer eller mindre av seg selv..
 
Enig! Jeg forstår ikke hysteriet! Man skal selvfølgelig ikke presse i dem mat, men så lenge de regulerer selv så er vel alt bra? Vi er kanskje i andre enden av skalaen (men ikke underernært, selvfølgelig) og helsesøster har sluttet å stresse med at vi må få i henne mer mer mer mer mat nå, heldigvis.. Jeg ser jo at hun følger kurven litt i hytt og pine, men hun ser frisk og god ut, er blid og fornøyd og virker til å ha det veldig bra! Kjenner godt en som tilsynelatende er i samme situasjon som deg, men som ble bedt om å gi mer mat fordi hun plutselig ikke fulgte kurven sin lenger! Det er jo like ille egentlig.. Ting regulerer seg på sin måte til sin tid, tenker jeg. Mer eller mindre av seg selv..
Det mener jeg også. Barn spiser hva de spiser. Jentungen er som en fisk på land, hele tiden. Hun drikker 230ml melk per måltid, utenom kveldsmaten. Da drikker hun 160ml. Hun har 4-5 måltider om dagen. Halv porsjon fruktmos til frokost + 230ml mme, 230ml mme før hun tar første luren, halv porsjon middag + 230ml mme, halv porsjon grøt og sviskemos + 160ml mme til kvelds. Av og til vil hun ha et måltid til i løpet av dagen. Så hun spiser ikke enorme mengder, er veldig aktiv, og sover minimalt på dagtid (toppen 2,5- 3 timer tilsammen). Jeg tror ikke alltid helsesøster her ser det hele bildet, hun ser bare tallene og er misfornøyd.

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
 
Junior var 6100g og 61,5 cm på 3måneders kontrollen, så er spent på vekta på 5mnd kontrollen om to uker - han er blitt innmari tung! Han var bare 2900g og 50cm da han ble født, så han har jo tatt det godt igjen.
 
Lille var 7780g og 65cm.... Får halv porsjon middag ca 12-13, litt smoothie eller frukt glass på ettermiddagen ca15-16 og grøt til kvelds ca 19. Ammer før måltid og innimellom dersom hun vil ha mer.... Ammer to-tre ganger på natt enda..
 
Min var 70 cm og 7,8 kilo. Var 54 cm og 4,38 kilo når han ble født.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Da har vi vært på en litt sen 5 måneders kontroll. Junior var 7490g og 66cm. Trodde han skulle være tyngre jeg! :)
 
Back
Topp