Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Smurfen var på 5måneders kontroll igår. Hun veide 8590 gram og var 67cm lang. Heslesøster klager ovrr at hun er i største laget og at jeg bør begrense matmengden til jentungen. Jeg mener at babyer ikke skal slankes og at så lenge smurfen er glad og livlig og utvikler seg som hun skal er det det viktigste.
Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
Det mener jeg også. Barn spiser hva de spiser. Jentungen er som en fisk på land, hele tiden. Hun drikker 230ml melk per måltid, utenom kveldsmaten. Da drikker hun 160ml. Hun har 4-5 måltider om dagen. Halv porsjon fruktmos til frokost + 230ml mme, 230ml mme før hun tar første luren, halv porsjon middag + 230ml mme, halv porsjon grøt og sviskemos + 160ml mme til kvelds. Av og til vil hun ha et måltid til i løpet av dagen. Så hun spiser ikke enorme mengder, er veldig aktiv, og sover minimalt på dagtid (toppen 2,5- 3 timer tilsammen). Jeg tror ikke alltid helsesøster her ser det hele bildet, hun ser bare tallene og er misfornøyd.Enig! Jeg forstår ikke hysteriet! Man skal selvfølgelig ikke presse i dem mat, men så lenge de regulerer selv så er vel alt bra? Vi er kanskje i andre enden av skalaen (men ikke underernært, selvfølgelig) og helsesøster har sluttet å stresse med at vi må få i henne mer mer mer mer mat nå, heldigvis.. Jeg ser jo at hun følger kurven litt i hytt og pine, men hun ser frisk og god ut, er blid og fornøyd og virker til å ha det veldig bra! Kjenner godt en som tilsynelatende er i samme situasjon som deg, men som ble bedt om å gi mer mat fordi hun plutselig ikke fulgte kurven sin lenger! Det er jo like ille egentlig.. Ting regulerer seg på sin måte til sin tid, tenker jeg. Mer eller mindre av seg selv..