5 innsett ingen baby!! Erfaringer

Bkno4235750

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg er 36 år i år og har nå hatt 5 innsett ( 1 ferskt og 4 fryste blasto). Så langt har ingen festet seg.
Jeg har blitt behandlet med cyclogest, femar, prolutex og prednisolon. Fått beskjed at blasto er av topp kvalitet. Har andre erfaringer som meg? I fryseforsøkene har jeg tatt ultralyder i forkant, så satt eggløsningsprøyten en uke før innsett. Er ganske fortvilet nå. Leser om alle som har SA og MA eller kjemiske, her skjer ingenting.. er i dag 16 DPO med siste forsøk. Negativ graviditetstest og vært å tatt blodprøver. Har overhodet ikke troen.
Har donorsæd fra cryos og fulgt opp av Medicus.
Setter pris på erfaringer.

Mvh

Jeg var i samme båt som deg og her satt det på innsett nr 5 i styrt syklus. Gikk på estradot fra 2 blødningsdag og hadde innsett når slimhinnen var klar. Begynte på progesteron, prednisolon og albyl e noen dager før innsett og da satt det. Men om det var fordi dette var det eneste egget som kunne blitt en baby eller om det er noen av medisinene som har gjort susen er ren gjetting:)

Jeg hadde 4 innsett og 2 aborter før hun kom. Så ikke gi opp. Neste kan være det som skal til.

Diskuter scratching med klinikken - noen mener det kan øke sjansen for at det fester seg mens andre kanskje ikke har troa.

Takk for svar dere❤️ kjenner jeg har fått en knekk etter snart 9 mnd med medisiner og hormoner uten snev av at det er tegn til graviditet. Antar at det nå blir ny «pakkeløsning» med ivf og ny donor. Hvilken klinikk hører dere til?

Jeg hadde 4 innsett og 2 aborter før hun kom. Så ikke gi opp. Neste kan være det som skal til.
Hadde du 4 innsett uten at egget festet seg? Har brukt cyklogest og prednisolon før og etter innsett. Ikke snakket om albyl’e. De har heller ikke utredet noe grunn for at ikke egget fester seg. Gjorde de det hos deg?

Hadde du 4 innsett uten at egget festet seg? Har brukt cyklogest og prednisolon før og etter innsett. Ikke snakket om albyl’e. De har heller ikke utredet noe grunn for at ikke egget fester seg. Gjorde de det hos deg?
Her festa 3 av 4 seg første runde og søskenforsøk satt på første. Men jeg sliter med og beholde. Så bare hatt ett negativt forsøk.

Ville tatt opp dette med støtte medidiner. Prednisolon , abyl-e, klexane ,ovitrelle etter insett.
Scratching tror jeg utgjør en forskjell selv om hausken sier han har gått litt bort fra det. For den gang jeg gjor det ble jeg gravid men hadde da også assisted haching tror jeg utgjor en forskjell men det er ikke lov i Norge ..

Last edited:
Jeg hadde 1 forsøk med 5 negative innsett på riksen. Gikk da på gonal-f og fyremadel. Prøvde både crinone og cyclogest som progesteronstøtte, og progynova før fryseforsøkene.
Fant så ut at jeg hadde endometriose etter de 3 første forsøkene, fikk laparoskopi og hadde 2 frysinnsett etter dette som også ble negative.

Er 34 år og har aldri hatt en positiv test.
Vi bestemte oss for å gå privat til Medicus og der fant vi ut at jeg hadde litt lavt LH. Fikk oppstart med pergoveris og fyremadel denne gangen og prednisolon som støttemedisin + duphaston som progesteronstøtte. Og da satt den endelig! Tror det handler om å finne riktige medisiner og en god dose flaks. For noen tar det desverre lang tid❤️

Jeg hadde 1 forsøk med 5 negative innsett på riksen. Gikk da på gonal-f og fyremadel. Prøvde både crinone og cyclogest som progesteronstøtte, og progynova før fryseforsøkene.
Fant så ut at jeg hadde endometriose etter de 3 første forsøkene, fikk laparoskopi og hadde 2 frysinnsett etter dette som også ble negative.

Er 34 år og har aldri hatt en positiv test.
Vi bestemte oss for å gå privat til Medicus og der fant vi ut at jeg hadde litt lavt LH. Fikk oppstart med pergoveris og fyremadel denne gangen og prednisolon som støttemedisin + duphaston som progesteronstøtte. Og da satt den endelig! Tror det handler om å finne riktige medisiner og en god dose flaks. For noen tar det desverre lang tid❤️
Takk for svar. Skal ha møte med lege ved Medicus før jul. Jeg får høre litt om veien videre og stille noen spm. Jeg hadde også lav LH. Har brukt prednisolon siste tre forsøkene.
Er det lenge siden du ble gravid? Hvilken lege fulgte deg opp? Syns det er litt mangelfull informasjon. Har kun hatt en legesamtale og det var ved første møtet og fertilitet sjekk. Er veldig fan av raskt inn og ut, men kjenner at det hadde vært fint med litt informasjon om tanker annet enn under innsett som varer 5 minutter.
Tok du det med ro etterpå, eller gjorde du endringer siste forsøk?

Takk for svar. Skal ha møte med lege ved Medicus før jul. Jeg får høre litt om veien videre og stille noen spm. Jeg hadde også lav LH. Har brukt prednisolon siste tre forsøkene.
Er det lenge siden du ble gravid? Hvilken lege fulgte deg opp? Syns det er litt mangelfull informasjon. Har kun hatt en legesamtale og det var ved første møtet og fertilitet sjekk. Er veldig fan av raskt inn og ut, men kjenner at det hadde vært fint med litt informasjon om tanker annet enn under innsett som varer 5 minutter.
Tok du det med ro etterpå, eller gjorde du endringer siste forsøk?
Jeg er 7+5 nå:Heartbigred
Jeg hadde Terje, syntes ikke han var den letteste å snakke med. Sa ikke så mye på den ene kontrollen jeg hadde hos han før uttak heller. Men planen hans funket ihvertfall og det var ikke noe problem å prøve prednisolon da jeg foreslo det. Hadde andre kontroll hos Inger og hun syntes jeg var helt super. Hun betrygget meg mye og jeg fikk ekstra smertestillende og beroligene før uttak, da jeg hadde en veldig traumatisk opplevelse på riksen.
Må ikke minst skryte av sykepleierene på Medicus:Heartpink De var veldig trygge og gode å snakke med. Følte meg ekstremt godt tatt vare på. Svarte raskt på portalmeldinger også.

Nei, faktisk så tok jeg det ikke med ro etter innsett. Var litt i det mindsettet at går det ikke så går det ikke. Da har vi ihvertfall 3 veldig gode egg på frys.
Så dro rett på hyttetur og gikk 2 timers tur dagen etter. Kanskje det var det som gjorde susen?:confused005 Innsettet var en fredag så jobbet som vanlig uken etter. Kuttet bare ut kaffe den uken:p

Jeg har hatt 5 insemineringer og 4 innsett og fremdeles ingen baby her heller. Er litt i samme båt som deg med å ha fått en knekk. Kan dessverre ikkke komme med noen tips da jeg ikke har noen selv..

Jeg gjorde en poll her i våres når jeg følte ingenting funket.. jeg hadde nesten mistet troa, men så så jeg her hvor forskjellige vi er. Årsak, eggkvalitet, støttemedisiner
Det er mange ting som spiller inn. Husk at selv om det blir en blasto så er det ingen garanti for at det kan bli et barn, men det er større sannsynlighet for at det kan bli det! :)

Vedlegg

• Screenshot_2023-11-28-16-31-38-56_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2023-11-28-16-31-38-56_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    320,7 KB · Visninger: 121
Jeg gjorde en poll her i våres når jeg følte ingenting funket.. jeg hadde nesten mistet troa, men så så jeg her hvor forskjellige vi er. Årsak, eggkvalitet, støttemedisiner
Det er mange ting som spiller inn. Husk at selv om det blir en blasto så er det ingen garanti for at det kan bli et barn, men det er større sannsynlighet for at det kan bli det! :)
Gikk det for deg til slutt?? Takk for bilde av votes, hjalp litt å se det er flere som sliter er spent på hva Inger (legen) sier nå for videre plan. Leser så mye forskjellig.. syns jeg har fått omtrent samme hele tiden

har du mistet håpet eller fortsetter du ennå? Fått noen utredning på årsak?
nei, jeg hadde fin amh og fsh siste jeg sjekket i alle fall. De mente at alderen kunne spille en rolle, jeg var 36 ved de siste forsøkene, men det synes jeg jo ikke er sååå ille da. Jeg er vanskelig å stimulere, og selv med maks dose var det veldig få folikler som vokste seg store nok, så jeg mistenker selv «poor responder». Har hatt en lang pause pga bryllup, og har egentlig ett forsøk igjen offentlig, men de visste ikke om de ville gi meg det fordi jeg enda ikke hadde lykkes. Så det var snakk om at kanskje kona mi kunne ta siste forsøket om det var lov. Det var en problemstilling de ikke hadde vært borti før, så de måtte sjekke det opp. Håper jeg får svar i morgen. Men har egentlig mistet håpet veldig :arghh: Har også lyst å gå privat, men har ikke råd til det etter vi allerede har brukt over 100 tusen privat på insemineringer. Hva med deg, har du mistet håpet og hva er veien videre for deg?

7 innsett, 10 embryoer inn. Funket siste gang med scratching og assisted hatching. Er overbevist om at dette gjorde at den endelig satt :happy:

Veien vår: 4 år (3 av dem IVF), 5 runder inseminasjon (gravid på to av de, men endte i MA og SA.) 5 uttak og 9 innsett uten positiv test før den satt på 10. innsettet ( er 15+5). Tok en biopsi av livmora før siste innsettet, de fant en infeksjon, jeg fikk antibiotikakur og innsett ca 1 mnd etter kuren var ferdig. Kan ikke GARANTERE at det var grunnen til at det gikk denne gangen, men er ganske sikker på det.

Ikke gi opp :Heartred

nei, jeg hadde fin amh og fsh siste jeg sjekket i alle fall. De mente at alderen kunne spille en rolle, jeg var 36 ved de siste forsøkene, men det synes jeg jo ikke er sååå ille da. Jeg er vanskelig å stimulere, og selv med maks dose var det veldig få folikler som vokste seg store nok, så jeg mistenker selv «poor responder». Har hatt en lang pause pga bryllup, og har egentlig ett forsøk igjen offentlig, men de visste ikke om de ville gi meg det fordi jeg enda ikke hadde lykkes. Så det var snakk om at kanskje kona mi kunne ta siste forsøket om det var lov. Det var en problemstilling de ikke hadde vært borti før, så de måtte sjekke det opp. Håper jeg får svar i morgen. Men har egentlig mistet håpet veldig :arghh: Har også lyst å gå privat, men har ikke råd til det etter vi allerede har brukt over 100 tusen privat på insemineringer. Hva med deg, har du mistet håpet og hva er veien videre for deg?
Jeg skal snakke med legen den 07.12. Har mange spørsmål ettersom ingen har festet seg heller. Håper det er at donor og jeg ikke har match. Brukt 150 000kr så langt. Å jeg bruker nok 150 til. Kjøper nok en «pakke» til. Har gitt opp offentlig før jeg har startet. Tar for lang tid og jeg er jo 36 år jeg også håper legen ønsker å sjekke mer hvertfall. Er tøft dette altså. Har lest masse, men få som skriver om 5 innsett eller mer uten resultat.. hadde håpet flere delte av oss som har en laaaaang prosess

Back
Topp